Ce îşi doresc de fapt tinerii din România la locul de muncă. Salariul NU e pe primul loc


Ultimul update: Sambata 26 Octombrie 2019 10:09
Data publicarii: Sambata 26 Octombrie 2019 08:52
Categorie: Stiri Sociale

Când vine vorba despre Generația Z la locul de muncă, acești tineri, până în 25 de ani, au mare nevoie de relațiile interpersonale.

Studiile arată că 90% dintre tinerii care fac parte din această generație au nevoie de interacțiune umană, iar mediul online este pentru ei doar un liant de susținere a relațiilor offline.

Ei așteaptă de la angajatori recunoaștere și feedback frecvent, iar atunci când vine vorba despre eșecul profesional nu au nicio teamă.

Corina are 22 de ani iar în urmă cu 3 ani și-a deschis o croitorie. În ultima perioada, însă a simțit că se izolează lucrând singură și a apelat la servicile unui atelier și a unor designeri pentru a o ajută cu problemele pe care le întâmpină.

Corina Culev : „M-am întâlnit cu mai mulți designeri și am încercat să văd ce gândesc ei și care sunt cerințele pieței pentru a face un produs bun.”

Iulia are 19 ani și spune că, nici ei, cum nici altora din generația ei nu îi este frică de eșec. Ea vrea să vadă în șeful ei un mentor și vrea să facă parte dintr-o echipă de la care are de învățat. Și nu este singura.

Iulia Mureșan, angajată companie de organizare evenimente: „Când vine vorba de angajator sau manager întotdeauna mi-am dorit să fie axat pe partea de a ne învățaceva. "

Medeea, angajată : „Cel mai mult contează pentru mine să primesc feedback, așa îmi dau seama dacă progresez sau nu. Mi-aș dori foarte mult să am taskuri chiar și challenguri de ce nu.”

Despre acești tineri, născuți în era tehnologiei se crede că trăiesc mai mult în mediul online. Specialiștii însă au o altă părere.

Mădălina Bălan, psiholog specializat: „Evident că acomodează mai ușor tehnologia dar și lucrul în echipă. Mitul cum că dacă ne-am născut cu tableta în mână nu avem nevoie de interacțiune este unul fals. Este o altfel de socializare."

Conform unui studiu, realizat anul trecut în SUA, 90% dintre acești tineri caută interacțiunea umană, iar pentru ei la muncă trebuie să fie că acasă.

Ioan Hosu, sociolog: „Generația Z se caracterizează prin relații intense nu doar în mediul online, cât și offline, dar aceste relații sunt mai degrabă pe colaborare, coordonare, raporturile de subordonare nu sunt cele pe care le favorizează. În niciun caz nu se substituie total și nu înlocuiesc relațiile față în față."

Spre deosebire de generația Y sau millennials, acești tineri au așteptări mai ridicate de la societate și sunt și cei mai nerăbdători.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

 Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

VIDEO PROTVPLUS.RO