Bonificațiile personalizate prin care firmele își fidelizează angajații
Pentru tot mai mulţi tineri, salariul nu mai este singurul lucru care contează atunci când îşi caută de muncă sau vor să îşi schimbe serviciul.
Ca să îi fidelizeze, firmele le oferă bonificaţii personalizate: vouchere la concerte, vacanţe, haine ori diverse cursuri de dezoltare personală. Specialiştii în resurse umane spun că pentru angajaţi productivi şi mulţumiţi, beneficiile nu ar trebui gândite colectiv.
Aceşti tineri nu sunt într-o bibliotecă, ci într-o companie de închiriat vehicule cu peste 260 de angajaţi în 32 de judeţe din ţară. Angajaţii citesc cel puţin o carte de business pe lună şi săptămânal au întâlniri în care discută despre ce au învăţat nou.
Rareș Paltanea, angajat: ”Nu sutem obligaţi să facem ceva, ne dorim să citim firma ne cumăpără cărţi. Am fost la cursuri de comunicare am învăţat să comunic, să mă exprim mai uşor, să fiu mai degajat cu clientul.”
Alţi patroni au apelat la firme care îi ajută să le facă angajaţilor pachete de bonificaţii, personalizate. Peste 40% investesc în voucher cadou, în jur de 30% în transport, un procent de 28% în vacanţe, iar restul în pensii private ori diverse cursuri.
În ultimii trei ani bugetul de bonificaţii s-a triplat. În domeniul IT se ajunge şi la bonificaţii în valoare de 1.000 de lei pe lună.
Şefii sunt atenţi şi la sănătatea celor care lucrează în compania lor, astfel că au angajat și un maseur.
Specialiştii în resurse umane susţin că în firmele care investesc în devoltarea individuală a angajaţilor sporeşte rata de productivitate, în plus oamenii rămân fideli locului de muncă.