Avertisment de la profesori: implicarea excesivă a părinților în școala copiilor poate dăuna
Implicarea excesivă a părinţilor în activităţile şcolare poate avea un efect negativ asupra copiilor - avertizează cadrele didactice. Profesorii susţin că noile generaţii de părinţi sunt cu totul altfel decât cele anterioare.
Mulţi ajung să se implice atât de mult încât le spun cum ar trebui să se desfăşoare ora, iar asta le subminează autoritatatea în faţa elevilor. De cealaltă parte, părinţii susţin că atenţia pe care o acordă şcolii vine pe fondul unui sistem de învăţământ plin de lipsuri.
Din dorinţa de a fi cât mai aproape de copil, în educaţia lui, mulţi părinţi ajung să se comporte ca nişte profesori, susţin chiar cei calificaţi să se afle la catedră. Cadrele didactice spun că familiile se implică în toate capitolele care privesc şcoală: de la dotarea claselor, la temele de acasă şi modalităţi de predare. Iar asta are atât efecte pozitive, dar şi negative.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Alexandru Enache, directorul şcolii gimnaziale nr 56: ”Implicarea părinţilor înseamnă: alegerea ofertei educaţionale, să fie foarte implicaţi în cadrul comitetului de părinţi, dar există şi cazuri în care părinţii se implică mai mult decât ar trebui, inclusiv în ceea ce priveşte politica internă a actului educaţional, ceea ce trebuie să rămână numai la nivelul dirigintelui, învăţătorului, la nivelul şcolii."
Dana Voinea,directorul şcolii gimnaziale nr 1: "Cam jumate din dotare este din partea asociaţiei de părinţi. Se implică în tot, poate câteodată chiar şi în ceea ce nu ar trebui, prin "ar fi trebuit să li se predea teorema lui Pitagora în felul ăsta, nu în felul ăsta."
S-au dus vremurile în care adulţii luau contact cu şcoala doar la şedinţele cu părinţii. Acum, sunt organizaţi pe grupuri de WhatsApp şi discuta zilnic despre problemele şcolii.
"Ținem legătura cu doamna învăţătoare cât de des putem, evident şi ne interesăm ce probleme au copiii în şcoală."
"Avem un grup de Whatsapp
- Ce discutaţi pe grup?
- Probleme legate de şcoală, de lecţii, de teme, de ce s-a făcut la oră."
Atât timp cât rămâne între adulţi, comunicarea e încurajată. Dacă părerile părinţilor despre profesori ajung, însă, la copii, asta poate afecta actul educaţional, susţin dascălii.
Dana Voinea,directorul şcolii gimnaziale nr 1: "Implicarea părinţilor ar fi cea mai frumoasă dacă ar veni să vorbească cu noi. În niciun caz să nu se apuce să povestească cu copilul vizavi de profesor, lucru care s-a întâmplat în ultimul timp."
Alexandru Enache, directorul şcolii gimnaziale nr 56: "Poate să submineze autoritatea profesorului în clasă şi poate să creeze şi animozităţi faţă de alţi părinţi care înţeleg că rolul părintelui este să ajute şi să fie un umăr pe care şcoala să se sprijine."
De câţiva ani încoace, părinţii au început să aibă un cuvânt de spus şi la nivel oficial, Federaţia Asociaţiilor de părinţi fiind prezentă la discuţiile ministeriale privind schimbările din învăţământ.