Cum se lucreaza pe autostrazile ce vor fi taxate de Guvern. "Nu doarme nimeni in timpul programului"
Avem doar cateva sute de kilometri de autostrada, dar de la anul vom plati taxa daca vrem circulam pe aceste drumuri rapide.
Ministerul Transporturilor anunta ca intretinerea celor 2 tronsoane va fi concesionata, iar firmele care se vor ocupa de ea trebuie sa isi recupereze cumva investitia.
Ministerul nu mai are bani pentru intretinerea celor doua autostrazi si a luat decizia de a concesiona serviciile de mentenanta.
De altfel, institutia a inaintat spre aprobare un memorandum catre Guvern, in care solicita permisiunea de a incepe licitatiile in acest sens.
Deocamdata nu se stie cat vor plati soferii, insa in Italia, Spania, Franta, Croatia taxa nu depaseste 5 euro pe suta de kilometri.
Autoritatile promit ca banii economisiti pentru plombe si asflatare, pe care le vor suporta firmele, vor fi folositi pentru constructia unor alte autostrazi.
Un imbold in acest sens vine din partea Comisiei Europene, care a anuntat astazi ca va finanta cu 850 de milioane de euro constructia autostrazilor Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu, pe o lungime de peste 120 de kilometri.
Reparatiile de pe Autostrada Soarelui merg asa cum banuiam: acesti domni ar trebui sa se ocupe de montarea unui gard de protectie. O fac cu spor... in vis.
La 10 kilometri distanta, colegii lor au acelasi chef de munca. Santierul reinvie cand cineva zareste camera de filmat.
Exista si oameni harnici pe autostrada, dar nu vorbim despre angajatii Companiei Autostrazi si Drumuri. Ei sunt atent supravegheati de o firma de paza, in timp ce aleg din postavul pe jumatate ars, aruncat noaptea trecuta dintr-un TIR care s-a aprins din senin.
Ca sa nu mai plateasca pentru toate acestea, ministerul transporturilor va scoate la licitatie intretinerea autostrazilor A1 si A2. Firmele castigatoare urmeaza sa achite toate reparatiile.
Cei din Ministerul Transporturilor spun ca la mijlocul anului viitor vom afla si valoarea taxei si castigatorii licitatiilor.