Autostrada Comarnic-Brasov, cea mai scumpa din istoria Romaniei!
Am incercat sa facem o autostrada in Transilvania cu americanii, dar acum le dam o sansa si europenilor. Un consortiu franco-elen va construi autostrada Comarnic Brasov.
Vom da 22 de milioane de euro pentru fiecare kilometru, insa ni se promite ca vom injumatati timpul petrecut acum pe DN1.
20 de kilometri de tuneluri, zeci de pasaje si viaducte uriase, ca in Austria sau Elvetia. Asa arata in proiect tronsonul de sosea rapida care va face legatura intre Muntenia si Ardeal.
Dintre toate soselele din Romania, DN1 este cel mai aglomerat. Tocmai de aceea, conform tuturor recensamintelor de trafic, acolo se justifica autostrada, mai ales pentru tronsonul Comarnic, unde viteza scade foarte mult, din cauza caracterului extrem de sinuos al drumului.
Cea mai scumpa autostrada din istoria Romaniei va costa 1 miliard si jumatate de euro, insa cu actualizarea inflatiei si dobanzi, vom ajunge la 4 miliarde de euro pana in 2040. O parte din suma va fi recupera din taxa, care va fi de aproximativ 10 lei noi pentru aceasta distanta.
Castigatorii, adica cei din consortiul franco-elen Vinci Aktor vor prelua in concesiune drumul si vor raspunde pentru starea lui 30 de ani.
Sefii de la Transporturi promit insa ca de data aceasta, lucrarile nu vor intarzia din cauza exproprierilor, asa cum am pierdut 1 an si jumatate, de la Moara Vlasiei la Ploiesti. 80% dintre terenuri apartin Romsilva, adica statului. Daca totul merge conform planului, constructia incepe in 2010 si va fi gata pana in 2014. In acelasi an ni se promite ca vom ajunge de la Bucuresti pana in Ungaria numai pe autostrada.
Vezi proiectul celei mai scumpe autostrazi din istoria Romaniei!