Au riscat si au castigat. Ciobanii din Sibiu care s-au asociat si au cladit o afacere de invidiat cu lactate
Unde-s multi, puterea creste. Nu e doar o zicala, ci filosofia de business a unor ciobani din zona Sibiului, care s-au mutat cu tot cu turme in judetul Arad, s-au asociat si si-au deschis o fabrica.
Au inteles ca singuri nu pot razbi pe piata, iar acum produc, la standarde europene, telemeaua de Sibiu si alte bunataturi din lapte. E drept, iti trebuie si curaj sa pleci pe drumul asta, dar ciobanii care inca isi vand produsele la bucata se tem ca vor fi nevoiti sa dipara in curand de pe piata.
16 ciobani din Sibiu, mutati in zona Aradului, au dat lovitura cu ideea lor. In 2008 au pariat pe o fabrica de lactate, au luat 2 milioane de euro fonduri europene si dupa 7 ani pot spune cu siguranta ca au castigat. Afacerea lor merge, chiar daca nu intotdeauna le-a fost usor. Au 30 de mii de oi si produc diverse feluri de branza, dar si iaurt, sana si kefir.
Alegeri 2024
22:26
Ilie Bolojan admite că a discutat cu Elena Lasconi şi cu Mircea Geoană, dar spune că nu le-a cerut celor doi să se retragă
19:17
Ce se întâmplă dacă o persoană încearcă să voteze de două ori și este identificată de sistemul de alertă
19:09
Negocieri între partidele „de dreapta”. Surse: PNL ar încerca să-l convingă pe Mircea Geoană să se retragă din cursă
15:52
AEP anunță că, în premieră, vom avea posibilitatea să vedem rezultatul alegerilor „în timp real”
"Vine laptele din tancul de racire, se aduce cu cisterna, se pasteurizeaza, apoi trece in instalatia de imbuteliat, camera de termosatare, apoi depozitul de frig, nu se vede produsul pana nu ajunge in borcanelele de iaurt", a explicat Ion Branga, administratorul fabricii.
"Asta-I cas dulce, gras, trece bine pe piata, e super, asta-I telemea maturata, branza veche din zona Sibiului, o pui pe paine, am reusit sa facem si in fabrica ce faceam la stana la munte", a spus Florin Bebeselea.
Ciobanii recunosc ca singuri nu ar fi rezistat pe piata. Acum, isi distribuie produsele in toata tara, prin supermarket-uri. In schimb, cei care isi vand produsele la bucata recunosc ca se descurca tot mai greu pe cont propriu.
"Avem un mic chiosc amplasat intr-o locatie, este destul de greu. Normal ar fi foarte bine sa ne unim toti producatorii intr-o asociatie si sa fie pretul platit corect", a spus Hortensia Mununar, producator de branza.
Nu multi au insa curajul si initiativa de a-i strange pe mai multi producatori laolalta, chit ca pe piata aceasta pare a fi reteta succesului.