210 km in 25 de ani: autoritatile au terminat Autostrada Soarelui. Care a fost ritmul de lucru
Dupa un sfert de secol, am reusit sa terminam Autostrada Soarelui. Joi a fost data in exploatare ultima bucata, intre Cernavoda si Medgidia, din drumul de mare viteza, de peste 210 kilometri.
Ritmul constructiei este unul rusinos: jumatate de kilometru de autostrada pe luna.
Constructia autostrazii spre mare a inceput pe vremea lui Ceausescu. In 1987 erau gata primii kilometri de Autostrada Soarelui pe portiunea Cernavoda - Fetesti. Urmatorul tronson se inaugura 17 ani mai tarziu.
A urmat apoi inca un tronson, acum 8 ani.
Bucata de autostrada de 100 de kilometri, dintre Bucuresti si Drajna, a fost data in exploatare abia in 2004. Oficialii au hotarat sa betoneze primii 24 de kilometri si au luat in calcul doar avantajele: costurile mici de intretinere. Din pacate, nimeni cu s-a gandit ca pe timp de iarna asfaltul este mai putin lunecos decat betonul.
In plus, nu putem vorbi de confort. Atunci cand treci cu 130 de kilometri pe ora peste rosturile de dilatare, zgomotul este foarte puternic si ai impresia ca mergi cu trenul.
Tronsonul Cernavoda - Medgidia este ultimul dat in functiune, in vara, doar cu o banda pe sens.
Daca aveti ghinion si masina va lasa pe autostrada trebuie sa cereti ajutorul celorlalti soferi pentru ca de la Cernavoda la Constanta, pe anumite zone, nu aveti semnal GSM, iar telefoanele de urgenta, desi indicatoarele exista, nu au fost inca instalate.
Cei care nu au insa ghinion, vor ajunge mai repede la destinatie.
Daca respectati limita legala de viteza si nu prindeti aglomeratie pe drum, de la Bucuresti la Constanta faceti mai putin de doua ore. Daca veniti acum la mare veti face cu jumatate de ora mai putin decat vara trecuta.
Sursa: Pro TV
Etichete: investitii, autostrada soarelui, infrastructura,
Dată publicare:
30-11-2012 08:23