210 km in 25 de ani: autoritatile au terminat Autostrada Soarelui. Care a fost ritmul de lucru

×
Codul embed a fost copiat

Dupa un sfert de secol, am reusit sa terminam Autostrada Soarelui. Joi a fost data in exploatare ultima bucata, intre Cernavoda si Medgidia, din drumul de mare viteza, de peste 210 kilometri.

Ritmul constructiei este unul rusinos: jumatate de kilometru de autostrada pe luna.

Constructia autostrazii spre mare a inceput pe vremea lui Ceausescu. In 1987 erau gata primii kilometri de Autostrada Soarelui pe portiunea Cernavoda - Fetesti. Urmatorul tronson se inaugura 17 ani mai tarziu.

A urmat apoi inca un tronson, acum 8 ani.

Bucata de autostrada de 100 de kilometri, dintre Bucuresti si Drajna, a fost data in exploatare abia in 2004. Oficialii au hotarat sa betoneze primii 24 de kilometri si au luat in calcul doar avantajele: costurile mici de intretinere. Din pacate, nimeni cu s-a gandit ca pe timp de iarna asfaltul este mai putin lunecos decat betonul.

Citește și
piste
Pistele de biciclete din Bucuresti, declarate ilegale. 24 de milioane de lei, cheltuite degeaba
VIDEO. „Am și eu interlopii mei aici!” Cum i s-a dus vestea olteanului Claudiu Pasăre că „visează miliarde”

In plus, nu putem vorbi de confort. Atunci cand treci cu 130 de kilometri pe ora peste rosturile de dilatare, zgomotul este foarte puternic si ai impresia ca mergi cu trenul.

Tronsonul Cernavoda - Medgidia este ultimul dat in functiune, in vara, doar cu o banda pe sens.

Daca aveti ghinion si masina va lasa pe autostrada trebuie sa cereti ajutorul celorlalti soferi pentru ca de la Cernavoda la Constanta, pe anumite zone, nu aveti semnal GSM, iar telefoanele de urgenta, desi indicatoarele exista, nu au fost inca instalate.

Cei care nu au insa ghinion, vor ajunge mai repede la destinatie.

Daca respectati limita legala de viteza si nu prindeti aglomeratie pe drum, de la Bucuresti la Constanta faceti mai putin de doua ore. Daca veniti acum la mare veti face cu jumatate de ora mai putin decat vara trecuta.

Articol recomandat de sport.ro
Ce pensie are Rică Răducanu. Fostul portar împlinește azi 78 de ani
Ce pensie are Rică Răducanu. Fostul portar împlinește azi 78 de ani
Citește și...
"Rovinieta de Bucuresti", noua taxa pe care soferii ar putea fi obligati s-o achite in curand

Ca sa stranga bani pentru constructia autostrazii suspendate si pentru alte lucrari de infrastructura, reprezentantii Primariei anunta ca in urmatorii doi ani s-ar putea introduce "buvinieta", adica rovinieta de Bucuresti.

Pistele de biciclete din Bucuresti, declarate ilegale. 24 de milioane de lei, cheltuite degeaba
Pistele de biciclete din Bucuresti, declarate ilegale. 24 de milioane de lei, cheltuite degeaba

Peste 24 de milioane de lei, bani publici, au fost aruncati pe strada. Au fost cheltuiti pentru amenajarea pistelor pentru biciclete din Bucuresti, declarate acum ilegale de Politie si inchise circulatiei.

Ungurii au terminat autostrada de la granita cu Romania. De ce noi NU putem sa continuam proiectul
Ungurii au terminat autostrada de la granita cu Romania. De ce noi NU putem sa continuam proiectul

Pentru cei care vor sa iasa din tara prin nord-vestul tarii si sa urmeze soseaua Cluj - Satu-Mare, spre Budapesta, avem o veste buna, dar nu de la noi, ci de la unguri.

Recomandări
Președintele Klaus Iohannis a promulgat ”legea Ciucă-Ciolacu de protejare a marilor evazioniști”, după cum a acuzat opoziția
Președintele Klaus Iohannis a promulgat ”legea Ciucă-Ciolacu de protejare a marilor evazioniști”, după cum a acuzat opoziția

Președintele Klaus Iohannis a promulgat, vineri, legea care dezincriminează evaziunea fiscală sub un milion de euro dacă prejudiciul este plătit, deși ar fi putut să retrimită actul normativ în Parlament, pentru reexaminare.

VIDEO. Campania electorală oficială din Timișoara a început cu scandal. Îmbrânceli și țipete cu membrii USR și aliații AUR
VIDEO. Campania electorală oficială din Timișoara a început cu scandal. Îmbrânceli și țipete cu membrii USR și aliații AUR

Campania electorală pentru alegerile locale și europarlamentare a început oficial în Timișoara cu un ... scandal.  

Bucureștenii sunt datornici la căldură și apă caldă cu nu mai puțin de un miliard de lei. Apare riscul unui faliment
Bucureștenii sunt datornici la căldură și apă caldă cu nu mai puțin de un miliard de lei. Apare riscul unui faliment

Compania Termoenergetica, cea care a preluat de la defuncta (prin faliment) Radet transportul și distribuția agentului termic în București are o datorie imensă la producătorul energiei, compania Elcen, deținută de ministerul Economiei.