Pistele de biciclete din Bucuresti, declarate ilegale. 24 de milioane de lei, cheltuite degeaba

×
Codul embed a fost copiat

Peste 24 de milioane de lei, bani publici, au fost aruncati pe strada. Au fost cheltuiti pentru amenajarea pistelor pentru biciclete din Bucuresti, declarate acum ilegale de Politie si inchise circulatiei.

Firmele care au executat lucrarea, primariile de sector si administratia strazilor, care a dat avizul final, n-au comunicat intre ele. Asa ca locuitorii care platesc impozite si viseaza la o capitala europeana mai putin poluata, suporta consecintele. Si vor mai plati o data, daca responsabilii se hotarasc sa faca noi trasee pentru biciclisti.

In Bucuresti, din 117 kilometri de piste pentru biciclisti, Politia Rutiera a inchis 100, pentru ca nu se poate circula.

In intresectia Dimitrie Cantemir cu Gheorghe Sincai, pista traverseaza o florarie, statia RATB si cateva borduri. Nici pe bulevardul Tudor Vladimirescu n-au loc biciclistii, pentru ca traseul este ocupat de masini. Daca s-ar fi respectat proiectul, soferii nu ar fi putut parca in zonele amenajate.

Cele mai multe piste pentru biciclisti au fost inchise pentru ca erau impracticabile. Cei 117 kilometri au costat primaria 2.800.000 de euro. Asta inseamna ca un kilometru de marcaj - doua linii paralele plus cateva simboluri colorate - costa 23.000 de euro.

Citește și
garda financiara
Fiscul român anunță o campanie de succes: a dat 3.372 de amenzi, în medie de 1.402 lei fiecare, în aproape patru luni

In cadrul aceluiasi proiect s-au mai cheltuit aproape 3.000.000 de euro pentru semaforizare: adica, in 88 de intersectii din Capitala s-ar fi instalat, sustin autoritatile, 1.200 de semafoare pentru biciclisti si pietoni.

Cine a dat 5.500.000 de euro pentru un proiect care trebuia sa aduca Bucurestiul printre capitalele europene? Administratia Strazilor, care a gasit o explicatie pentru esec.

"Nu a fost o comunicare intre institutii. Initial a fost bine, insa apoi primariile au dat autorizatii sa se construiasca gherete, chioscuri, panouri publicitare, fara sa ne intrebe: 'Aveti sau nu piste in zona?'", a declarat Carmen Dinca, purtator de cuvant al Administratiei Strazilor.

Castigatorii contractului sunt doua firme din Capitala: UTI si Dumava. UTI sustine ca valoarea contractului este cu 20% mai mica si ca s-a ocupat de mobilarea a doar 74 de intersectii cu 641 de semafoare - adica mult mai putin decat au spus autoritatile statutului. Cei de la Dumava nu au dorit sa comenteze subiectul.

Insa toti bucurestenii au de suferit din cauza acestui proiect ratat. Acum oficialii ar trebui sa mute pistele pe carosabil, ca sa intram in randul lumii. Si firesc ne intrebam: cum se va face mutarea si mai ales cine va plati din nou lucrarile?

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Ungurii au terminat autostrada de la granita cu Romania. De ce noi NU putem sa continuam proiectul
Ungurii au terminat autostrada de la granita cu Romania. De ce noi NU putem sa continuam proiectul

Pentru cei care vor sa iasa din tara prin nord-vestul tarii si sa urmeze soseaua Cluj - Satu-Mare, spre Budapesta, avem o veste buna, dar nu de la noi, ci de la unguri.

Recomandări
A început şedinţa pentru învestirea Guvernului propus de Marcel Ciolacu. VIDEO LIVE
A început şedinţa pentru învestirea Guvernului propus de Marcel Ciolacu. VIDEO LIVE

Senatul şi Camera Deputaţilor s-au reunit în şedinţă comună, luni, pentru dezbaterea şi votul asupra învestirii Guvernului propus de candidatul desemnat la funcţia de prim-ministru Marcel Ciolacu.

POLITICO: Cum a câștigat Putin alegerile din România. „Totul se decide în spatele ușilor închise”
POLITICO: Cum a câștigat Putin alegerile din România. „Totul se decide în spatele ușilor închise”

România încă se recuperează de ascensiunea și căderea rapidă a lui Călin Georgescu, un candidat care a ajuns la alegători printr-o campanie pe TikTok.

Tanczos Barna, care a preluat Finanțele de la Boloș: „Provocarea cea mai mare este să plătim pensiile și salariile asumate”
Tanczos Barna, care a preluat Finanțele de la Boloș: „Provocarea cea mai mare este să plătim pensiile și salariile asumate”

Ministrul propus pentru preluarea portofoliului la Ministerul Finanţelor, Tanczos Barna, a primit luni aviz favorabil din partea comisiilor de specialitate reunite ale Parlamentului.