Pistele de biciclete din Bucuresti, declarate ilegale. 24 de milioane de lei, cheltuite degeaba

×
Codul embed a fost copiat

Peste 24 de milioane de lei, bani publici, au fost aruncati pe strada. Au fost cheltuiti pentru amenajarea pistelor pentru biciclete din Bucuresti, declarate acum ilegale de Politie si inchise circulatiei.

Firmele care au executat lucrarea, primariile de sector si administratia strazilor, care a dat avizul final, n-au comunicat intre ele. Asa ca locuitorii care platesc impozite si viseaza la o capitala europeana mai putin poluata, suporta consecintele. Si vor mai plati o data, daca responsabilii se hotarasc sa faca noi trasee pentru biciclisti.

In Bucuresti, din 117 kilometri de piste pentru biciclisti, Politia Rutiera a inchis 100, pentru ca nu se poate circula.

In intresectia Dimitrie Cantemir cu Gheorghe Sincai, pista traverseaza o florarie, statia RATB si cateva borduri. Nici pe bulevardul Tudor Vladimirescu n-au loc biciclistii, pentru ca traseul este ocupat de masini. Daca s-ar fi respectat proiectul, soferii nu ar fi putut parca in zonele amenajate.

Cele mai multe piste pentru biciclisti au fost inchise pentru ca erau impracticabile. Cei 117 kilometri au costat primaria 2.800.000 de euro. Asta inseamna ca un kilometru de marcaj - doua linii paralele plus cateva simboluri colorate - costa 23.000 de euro.

Citește și
oameni pe strada
Consilierul premierului: Nu mai sunt necesare creșteri de taxe. Am depășit criza economică

In cadrul aceluiasi proiect s-au mai cheltuit aproape 3.000.000 de euro pentru semaforizare: adica, in 88 de intersectii din Capitala s-ar fi instalat, sustin autoritatile, 1.200 de semafoare pentru biciclisti si pietoni.

Cine a dat 5.500.000 de euro pentru un proiect care trebuia sa aduca Bucurestiul printre capitalele europene? Administratia Strazilor, care a gasit o explicatie pentru esec.

"Nu a fost o comunicare intre institutii. Initial a fost bine, insa apoi primariile au dat autorizatii sa se construiasca gherete, chioscuri, panouri publicitare, fara sa ne intrebe: 'Aveti sau nu piste in zona?'", a declarat Carmen Dinca, purtator de cuvant al Administratiei Strazilor.

Castigatorii contractului sunt doua firme din Capitala: UTI si Dumava. UTI sustine ca valoarea contractului este cu 20% mai mica si ca s-a ocupat de mobilarea a doar 74 de intersectii cu 641 de semafoare - adica mult mai putin decat au spus autoritatile statutului. Cei de la Dumava nu au dorit sa comenteze subiectul.

Insa toti bucurestenii au de suferit din cauza acestui proiect ratat. Acum oficialii ar trebui sa mute pistele pe carosabil, ca sa intram in randul lumii. Si firesc ne intrebam: cum se va face mutarea si mai ales cine va plati din nou lucrarile?

Articol recomandat de sport.ro
Obiceiul cu care Arnold Schwarzenegger lasă mască orice om: „Îl savurează în loc de desert”
Obiceiul cu care Arnold Schwarzenegger lasă mască orice om: „Îl savurează în loc de desert”
Citește și...
Ungurii au terminat autostrada de la granita cu Romania. De ce noi NU putem sa continuam proiectul
Ungurii au terminat autostrada de la granita cu Romania. De ce noi NU putem sa continuam proiectul

Pentru cei care vor sa iasa din tara prin nord-vestul tarii si sa urmeze soseaua Cluj - Satu-Mare, spre Budapesta, avem o veste buna, dar nu de la noi, ci de la unguri.

Recomandări
Nicuşor Dan deschide discuţiile publice cu magistraţii la Cotroceni. Întâlnirile confidenţiale, reprogramate
Nicuşor Dan deschide discuţiile publice cu magistraţii la Cotroceni. Întâlnirile confidenţiale, reprogramate

Preşedintele Nicuşor Dan se întâlneşte, luni, cu reprezentanţii magistraţilor care doresc să îi expună problemele din sistem, el afirmând că va fi o discuţie publică, cu reprezentanţii care doresc să transmită un mesaj.

Fost judecător: „Când ai magistraţi terorizaţi, înseamnă că CSM şi-a greşit menirea. Magistraţii nu se simt protejați”
Fost judecător: „Când ai magistraţi terorizaţi, înseamnă că CSM şi-a greşit menirea. Magistraţii nu se simt protejați”

Fostul judecător Cristi Danileţ afirmă că, atunci când sunt magistraţi terorizaţi in instanţe şi parchete, magistraţi cărora le este frică să se întâlnească fie şi cu preşedintele României, înseamnă că CSM şi-a greşit menirea.

Trafic infernal pe A1 după vama Nădlac. Coloane de maşini de până la 11 kilometri la Margina
Trafic infernal pe A1 după vama Nădlac. Coloane de maşini de până la 11 kilometri la Margina

Se circulă cu dificultate pe A1, după intrarea în țară prin vama Nădlac. Ieri, s-a format o coloană de mașini care s-a întins pe 11 kilometri la nodul rutier din zona localității Margina.