11 milioane de euro pentru a ne promova produsele in afara spatiului UE
Cadou nesperat de la Uniunea Europeana: 11 milioane de euro vin gratis pentru romanii care vor si pot sa promoveze fructele, vinurile si branzeturile autohtone in tarile din afara spatiului comunitar.
In vremuri exceptionale, fiecare eurocent conteaza, asa ca proiectele trebuie sa fie fara cusur.
Daca lucrurile vor merge asa cum isi propun expertii de la Bruxelles, Europa va hrani cinci continente. Specialistii le dau voie italienilor si francezilor sa vanda branzeturi si vinuri fine in Japonia si America.
Fructele si legumele romanesti in conserva ar putea fi branduri europene in Norvegia, Rusia si Ucraina. Si ca sa fie siguri ca vor atinge in urmatorii 3 ani o cifra de afaceri de 50 de milioane de euro, producatorii nostri au batut palma cu grecii, care au deja incasari de 120 de miloane de euro pe an din tarile terte.
Produsele de top din Uniunea Europeana sunt de neintrecut, spune actualul comisar european pentru agricultura, care a decis recent ca cele mai bune marfuri din zece tari sa fie cunoscute pe tot globul. Pentru asta insa romanii au nevoie de un dosar perfect. Abia dupa ce primesc aprobarea vor avea in cont 50% din valoarea investitiei.
Potrivit regulamentului, putem trimite la export 12 tipuri de alimente, printre carne proaspata de vita, produse lactate, branzeturi, vinuri si bauturi spirtoase.