Pericolele ascunse ale tigarilor electronice. OMS recomanda interzicerea lor in spatiile publice inchise
Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda interzicerea folosirii tigaretelor electronice in spatiile publice inchise
Expertii spun ca nu exista suficiente dovezi care sa arate ca vaporii eliminati in aer sunt inofensivi pentru cei din jur.
Organizatia indeamna insistent ca tigaretele electronice sa fie tinute departe de mainile minorilor, mai ales ca pe piata exsita produse cu arome, mult mai periculoase intrucat pot contine substante cancerigene.
Tigara electronica este vazuta de multi drept raul mai mic, in comparatie cu tigaretele clasice. Totusi, expertii Organizatiei Mondiale a Sanatatii insista ca unele produse din aceasta categorie sunt departe de a fi inofensive.
"Unele produse contin substante toxice, agenti cancerigeni. In unele cazuri, la fel ca unele tigari, contin metale grele, care pot duce la cancer. Asadar, ele nu sunt inofensive" a explicat Armando Peruga, expert OMS
Expertii vorbesc si de un risc de iritare a cailor respiratorii si a ochilor, iar in cazul femeilor insarcinate, de existenta unui pericol pentru dezvoltarea fatului.
Mai mult, tigaretele nu ar trebui vandute minorilor, avertizeaza expertii OMS. Adolescentii sunt atrasi in special de produsele cu arome, care ar trebui scoase de la vanzare cu totul.
Substantele periculoase se regasesc si in vaporii emanati, asa ca in pericol pot fi si "fumatorii pasivi".
Pe de alta parte, exista temeri ca avertismentele Organizatiei Mondiale a Sanatatii ii vor arunca din nou pe cei dependenti de nicotina in bratele tigarilor clasice, cu riscuri mult mai mari pentru sanatate.
"Comparand perioada in care fumam cu cea de acum, in care folosesc tigara electronica, pot sa spun ca in prezent ma simt mult mai bine", sustine un consumator.
Organizatia Mondiala a comertului cere ca uriasa piata a tigaretelor electronice - in valoare de peste 2 miliarde si jumatate de euro - sa fie mai bine reglementata. Totodata, OMS le cere companiilor producatoare sa nu isi promoveze produsele ca pe o cale de a scapa de dependenta, intrucat deoacamdata nu exista dovezi solide in acest sens.