Cum să vă feriți de anunțurile false care promovează produse "minune"
Substanţe care te fac să slăbeşti 90 de kilograme în doar două luni, creme care vindecă reumatismul, măşti care ne scapă de dioptrii şi pastile care ne oferă în plus zeci de ani sănătoşi.
Cu astfel de oferte suntem bombardaţi în mediul online deşi legile europene le interzic. Mesajele de tip spam ne trimit spre site-urile unor produse încadrate la suplimente alimentare care nu sunt supuse autorizării sau vreunei testări în ţară, în schimb sugerează beneficii uluitoare, celor cu probleme de sănătate.
Atenţie, de cele mai multe ori, în spatele lor se află informaţii false.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Încetinirea procesului de îmbătrânire, până la viteza melcului!" Şi creşterea duratei de viaţă cu câteva decenii. Asta promite un produs promovat prin mesaje spam. Ar fi fost dezvoltat, susţine anunţul, prin cercetările unui doctor român, profesor la Universitatea Bucureşti. Doar că acesta nu ştie nimic despre produsul minune.
Reporter: "Domnule doctor, este adevărat sau nu? Dacă pe baza cercetărilor dumneavoastră?"
Profesor doctor Ion Stamatin, profesor de fizică pensionar: "Nu îmi aparţin cercetările!"
Reporter: "Cum aţi ajuns să promovaţi un asemenea produs?"
Profesor doctor Ion Stamatin, profesor de fizică pensionar: "Mi s-au pus în gură mai multe lucruri pe care eu nici nu le-am acceptat. Nu este corect, nu este fair. Şi nu este fair faţă de cei care chiar sunt în disperare şi caută să fie rezolvaţi cu acestea."
Confruntat cu poziţia medicului, cel care susţine că este deţinătorul brevetului pentru capsulele-minune vrea să clarifice problema.
Gheorghe Dragodan: "Domnul profesor Stamatin nu a înţeles despre ce e vorba".
Profesorul Stamatin spune că producătorul i-a adus acum câţiva ani o pulbere la analize, în laboratorul unde lucra şi i-a făcut mai multe poze. Apoi le-a folosit pentru a-şi promova produsul. Iar în final, producătorul admite că medicul nu a avut nicio contribuţie directă la fabricarea capsulelor.
Gheorghe Dragodan: "Da, aici trebuia să se enumere cu ce a contribuit".
Reporter: "A făcut nişte analize la laboratorul de stat unde lucra."
Gheorge Dragodan: "Da, asta trebuia să se scrie."
Vorbim aşadar de marketing înşelător. O altă tehnică - ştiri false care exagerează efectele.
159 de lei... de fapt, 179, cu tot cu taxele poştale, costă un supliment care se promovează aşa: "femeile care cântăreau 100-120 kg s-au transformat efectiv în 60 de zile în anorexice de 30 kg! Trecem de presupusele rezultate cu consecinţe letale... să vedem ce găsim înăuntru!
O sticluţa nesigilata, din care curge un ulei şi o cutie cu 30 de capsule. Din nefericire, majoritatea produselor-miracol pot fi returnate greu sau deloc. Comenzile se preiau prin call center, fără legătură cu depozitul.
Piaţa online oferă sute de suplimente alimentare care nu au nevoie de autorizare în România.
Conform art. 31 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 54/2009, pentru astfel de produse, înregistrarea în baza naţională de date se realizează pe baza declaraţiilor producătorului şi nu reprezintă o aprobare sau o autorizare din partea autorităţii competenţe. Dacă producătorul nu are sediul în România, aceste produse circulă liber. Singurele condiţii sunt că produsul să fie purtător de marcaj CE şi că distribuitorul să aibă aviz de funcţionare.
SURSA: AUTORITATEA NAŢIONALĂ A MEDICAMENTULUI
Iar verificare celor care pretind că sunt producători din "Uniunea Europeană" este şi mai dificilă.
Laura Pascu, Centrul European al Consumatorilor: "Am întâlnit şi noi situaţii în care adresa era trecută pe site, doar că la adresa respectivă nu locuia nimeni. Trebuie să facem reclamaţie fie la Autoritatea Naţională pentru protecţia Consumatorilor, dacă producătorul este din România, fie, dacă este din Europa, la Centrul European al Consumatorilor".
Aşadar, dacă nu găsiţi pe site adresa fizică, telefonul şi mailul distribuitorului, nu iniţiaţi achiziţia! Iar dacă promisiunile sună prea bine pentru situaţia dată, vă puteţi trezi cu banii luaţi şi sănătatea mai şubredă că înainte.
Sursa: Pro TV
Etichete: inselaciune, online, medicamente, slabit, fals, spam, anunturi, substante, creme, siteuri,
Dată publicare:
09-10-2017 07:26