Consumul de alimente ultra-procesate crește substanțial riscul de demență. Rezultatul unui studiu de zece ani

×
Publicitate

Alimentele procesate și ultra-procesate prezintă un risc major nu doar de cancer, ci și de demență.

Un nou studiu prezentat la San Diego de Asociația Internațională a specialiștilor în Alzheimer leagă consumul regulat de alimente procesate de declinul cognitiv.

Concluzia vine după ce 10.000 de brazilieni, cu vârsta medie inițială de 51 de ani, au fost urmăriți de-a lungul a zece ani. Cei care apelează cel mai frecvent la asemenea hrană au prezentat un risc cu 28% mai mare de a fi diagnosticați cu Alzheimer, comparativ cu cei care consumă așa ceva doar ocazional.

Autorii studiului definesc alimentele ultra-procesate drept produse industriale care conțin grăsimi, zaharuri, amidon și alte substanțe izolate proteic, și mai deloc ori deloc hrană integrală.

În mod obișnuit, e vorba de arome, coloranți și emulsificatori artificiali.

Articol recomandat de sport.ro
Viral! Iubita l-a pus într-o postură jenantă chiar la prezentarea oficială
Viral! Iubita l-a pus într-o postură jenantă chiar la prezentarea oficială
Citește și...
Secția de hematologie pediatrică a Institutului Clinic Fundeni a fost complet renovată din donații

Secția de hematologie pediatrică a Institutului Clinic Fundeni a fost în totalitate renovată, printr-un proiect al Asociației Metropolis.  

1 august - Ziua Mondială de luptă împotriva cancerului bronhopulmonar

Mortalitatea în cancerul pulmonar reprezintă 20% din toate decesele de cauză oncologică.

Bilanț coronavirus, 1 august: 5.202 de cazuri de Covid-19, înregistrate în ultimele 24 de ore

În ultimele 24 de ore au fost înregistrate 5.202 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), cu 1.123 mai multe față de ziua anterioară, conform datelor furnizate de Ministerul Sănătății. 

Recomandări
Două drone UAV, distruse de Armata Română în zona Neptun Deep. Au fost găsite în derivă în Marea Neagră

Două drone UAV, tip Gerbera, au fost distruse în această după-amiază de scafandrii EOD ai Armatei Române, în zona economică exclusivă, la ~90NM distanță travers de Constanța, în zona Neptun Deep, a anunțat Radu Miruță, ministrul interimar al Apărării.

România se pregătește să închidă și Reactorul 2 de la Cernavodă. De unde luăm energie și cum e afectată populația

Criza din energie ia amploare. Estimările actuale ale debitelor Dunării arată că joi dimineață ar putea fi oprit și cel de-al doilea grup de la Cernavodă. Pregătirile au început deja, pentru ca deconectarea să fie una controlată. 

Pîslaru: Zilele următoare sunt decisive pentru Legea salarizării. „Am primit mandat să închid discuțiile cu sindicatele”

Ministrul interimar al Muncii, Dragoş Pîslaru, afirmă că, în urma discuţiilor care au avut loc, marţi seară, la Palatul Cotroceni, pe tema proiectului legii salarizării unitare nu s-a ajuns la un acord.