"Biroul pacientului", locul unde bolnavii nemultumiti pot sa reclame personalul medical, incepe sa se extinda si in Romania
In Zalau exista de 10 ani, iar acum a fost inaugurat si in Baia Mare. Cea care se ocupa de medierea conflictelor dintre pacienti si angajatii spitalului este o asistenta medicala.
De ani buni, sistemul functioneaza cu succes in Marea Britanie. Deocamdata, statul roman nu s-a implicat intr-un astfel de proiect.
La parterul Spitalului Judetean de Urgenta "Doctor Constantin Opris" din Baia Mare s-a infiintat de doua saptamani Biroul Pacientului. Aici ajung toate plangerile pacientilor sau apartinatorilor.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
O asistenta medicala, cu studii in psihologie, are misiunea de a media conflictele.
Ana Ghita, psiholog si asistent medical:
- Si acum ati venit la un control?
- M-a programat si nu mi-a zis ca trebuie si bilet de trimitere. Si a trebuit sa platesc 50 lei.
- Fara bilet de trimitere, consultatiile se platesc.
- N-am stiut, acum o sa stiu.
ROMANA FURTUNA, PRESEDINTELE ASOCIATIEI "PRIETENII SPITALULUI": "Toti pacientii pot sa se adreseze atunci cand vor avea nemultumiri in ceea ce priveste calitatea serviciilor medicale, cand nu au fost tratati cu respect, cand doresc sa inregistreze o reclamatie sau cand vor sa adreseze multumiri."
Un astfel de serviciu - primul din tara noastra - functioneaza de mai bine de 10 ani si la Spitalul Judetean Salaj din Zalau. Sute de pacienti au beneficiat pana acum de consiliere, insa numarul persoanelor care se adreseaza acestui serviciu este mic.
ADINA SABADUȘ, coordonator "Serviciul Reprezentantul Pacientului": "Sunt si doctori care si-au asumat vina, greseala. Nu stim sa comunicam eficient si empatic cu pacientul, probabil aceasta este cea mai mare problema. Comunicarea."
RAMONA MARINCAS, director ingrijiri medicale Spitalul Judetean Zalau: "Ei trebuie sa fie programati. De multe ori veneau si ambulatorul nu stia ca mai este un pacient pe lista. Astfel, am elaborat o procedura cu un formular standardizat, asa fel incat toti pacientii care vin in urgenta primesc o programare in ambulator."
Serviciul este gratuit si finantat cu fonduri din Marea Britanie, cu ajutorul unei fundatii.