Un bucureștean pierde, în medie, în jur de o săptămână pe an în trafic. Transportul în comun, din ce în ce mai popular

×
Codul embed a fost copiat

Capitala e campioană când vine vorba despre statul în trafic. Bucureștiul se află în top 10 la nivel mondial, iar un bucureștean pierde, în medie, în jur de o săptămână pe an captiv în aglomerație.

Sătui să piardă zilnic ore bune la volan, tot mai mulți se mută aproape de serviciu. Îmbucurător este și că transportul în comun câștigă popularitate. Pe parcursul întregii săptămâni suntem „PRO Verde” și vă prezentăm o serie de reportaje despre cum putem face mai bună lumea în care trăim.

Bucureștiul se situa anul trecut pe locul 8 în lume în topul celor mai aglomerate orașe. În Europa suntem pe 4. Din această cauză pe parcursul a 365 de zile locuitorii au pierdut câte 150 de ore în trafic din cauza aglomerației.

Georgiana Zamfir nu a mai suportat situația și a făcut o schimbare.

Georgiana Zamfir: „M-am mutat pentru că, deși stăteam într-o zonă considerată centrală, accesul era foarte dificil unde erau zonele mele de interes, respectiv școala copilului, întâlnirile cu clienții. Sunt foarte aprope de metrou, fac 7 minute până la Victoriei și cam 4 minute până la Basarab, tramvaiul e la 2 minute”.

Citește și
Donald Trump
Trump va avea luni un interviu virtual cu un oficial de probaţiune, după condamnarea sa pentru 34 de acuzaţii
„Plătește-ne 184 de miliarde de dolari înapoi, Zelenski. Atunci Ucraina va putea fi numită din nou o țară independentă”

În aceste condiții a lăsat mașina acasă. Când nu merge cu metroul, își scoate bicicletele din garaj. Are trei. Două de oraș și una de munte.

Georgiana Zamfir: „Păi i-am luat-o fiului meu ca să se dea cu ea prin oraș, am vrut să aibă mai multe viteze, să îi fie mai ușor că îi plăcea să urce cu ea prin parcuri, doar că n-a mai folosit-o. O folosesc eu, e de băieți, e mare pentru mine, dar e ok”.

Simona organizează evenimente și este mai tot timpul pe drumuri. Nu are mașină, așa că depinde de transportul public. Până acum câteva luni locuia într-un cartier foarte aglomerat, de la marginea Capitalei.

Simona Chiriac: „Am început să îmi dau seama că pierd foarte mult timp, zile întregi pe drum. Gândește-te că aproape 4 ore le pierdeam în fiecare zi, devenise foarte frustrant la un moment dat. Când plecam de acasă deja intram în depresie gândindu-mă că plec la ora asta, dar nu știu când o să ajung. Sunt fan metrou”.

S-a mutat și ea, iar acum are în vecinătate tot ce-și dorește. De altfel, în ultimul timp se vorbește intens despre orașul de 15 minute. Pe scurt, oamenii ar trebui sprijiniți să ajungă cât mai repede la școală, magazin, piață, medic ori la locul de muncă.

Pentru asta, administrațiile locale ar trebui să ne asigure infrastructura necesară, iar cartierele noi să fie construite după acest model.

Grațian Mihăilescu, fondator Urbanize HUB: „Contează foarte mult să înțelegem câte mașini avem în oraș și cât de mult poluează aceste mașini, adică datele și analiza de date este importantă. Un oraș se dezvoltă nu doar pe parte de administrație, ci și privații și dezvoltatorii imobiliari au un impact asupra felului cât de sustenabil poate fi un oraș”.

Toate marile orașe ale Europei au dezvoltat în ultimii ani infrastructură serioasă pentru cei care vor să folosească bicicleta. În capitala noastră, cei care aleag această variantă sunt încă niște temerari.

În decurs de câteva minute mai multe mașini au decis să își scurteze drumul, ilegal, pe pista de biciclete. Un șofer, de exemplu, intră pe banda corectă abia după ce vede că este filmat. Iar un altul pare mai degrabă deranjat că un biciclist merge în fața lui.

Tânără: „Dacă sunt piste e ok, dacă nu sunt piste e oribil!”

Marius Gorgan, Bucharest bike traffic: „Îți spuneam de pistele de biciclete că nu sunt, în București nu există. Cea de pe Victoriei se închide în weekend, nu ai voie cu bicicleta. Noi sâmbăta și duminica suntem cu aproape 0 km în oraș”.

Iar legislația națională încurcă și mai mult, mai ales în cazul copiilor, care nu au voie cu bicicleta pe carosabil până la 14 ani.

Marius Gorgan, Bucharest bike traffic: „Eu cu copilul meu, care are 6 ani, l-am dus la un moment dat când grădinița s-a mutat, era la 7 km de casă. Cu mașina ar fi durat minim o oră. L-am dus cu bicicleta în fiecare zi la grădiniță și i-am spus că nu are voie să meargă pe carosabil și nici pe pista de bicicletă. M-a întrebat: de ce tati nu pot să merg, vine poliția să mă ia? Și i-am explicat că da”.

În ultimul an a crescut și numărul celor care folosesc transportul public.

Conform Societății de Transport din București, în luna aprilie s-au vândut cu 12 la sută mai multe abonamente față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea este și mai mare în cazul biletelor, de 25% față de 2023.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii se laudă că au găsit imaginile care pot schimba tot: "Adevărata față a românilor a ieșit la iveală"
Kosovarii se laudă că au găsit imaginile care pot schimba tot: "Adevărata față a românilor a ieșit la iveală"
Citește și...
Cristian Popescu-Piedone: Îl felicit pe Nicuşor Dan pentru că are legitimitatea bucureştenilor. Ei au ales, ei vor culege
Cristian Popescu-Piedone: Îl felicit pe Nicuşor Dan pentru că are legitimitatea bucureştenilor. Ei au ales, ei vor culege

Cristian Popescu-Piedone, candidatul PUSL la Primăria Capitalei, l-a felicitat pe Nicuşor Dan, care a câştigat un al doilea mandat, despre care a spus că "are legitimitatea bucureştenilor".

Trump va avea luni un interviu virtual cu un oficial de probaţiune, după condamnarea sa pentru 34 de acuzaţii
Trump va avea luni un interviu virtual cu un oficial de probaţiune, după condamnarea sa pentru 34 de acuzaţii

Fostul preşedinte american Donald Trump va avea luni un interviu virtual cu un oficial al Departamentului de Probaţiune din New York, după condamnarea sa pentru 34 de acuzaţii de falsificare de documente.

Recomandări
La Agenția pentru Mediu București, șefii le cer angajaților să mintă când întrebăm despre arderile ilegale din Capitală
La Agenția pentru Mediu București, șefii le cer angajaților să mintă când întrebăm despre arderile ilegale din Capitală

De departe, cea mai poluată zonă din România este regiunea București-Ilfov.

Nicolae Ciucă, atac sub centură la George Simion: e „o țeapă” la fel de mare ca Nordisul. Ce a putut să mai spună despre el
Nicolae Ciucă, atac sub centură la George Simion: e „o țeapă” la fel de mare ca Nordisul. Ce a putut să mai spună despre el

George Simion este „o țeapă” la fel de mare ca Nordisul, afirmă contracandidatul său, liberalul Nicolae Ciucă. Mai mult, liderul AUR este considerat și „cel mai tânăr nostalgic” după Nicolae Ceaușescu.

Ce spune Olaf Scholz, după ce a fost criticat de țara sa că a vorbit cu Vladimir Putin. „Nu putem ignora”
Ce spune Olaf Scholz, după ce a fost criticat de țara sa că a vorbit cu Vladimir Putin. „Nu putem ignora”

Cancelarul german Olaf Scholz a declarat că Vladimir Putin de nu a oferit niciun indiciu despre o schimbare cu privire la războiul din Ucraina în conversația lor de vineri, dar şi-a apărat decizia mult criticată de a suna la Kremlin, transmite Reuters.