De ani de zile responsabilii promit că zone mari din capitală vor fi transformate în atracții turistice. Arhitecții au propus zeci de proiecte moderne, care ar schimba fața Bucureștiului. Însă până acum nu s-au găsit și bani pentru ele. Iar orașul este su

Au trecut șapte ani de când autoritățile anunțau modernizarea râului Dâmbovița, care traversează capitala. Pe malurile sale ar fi trebuit să apară parcuri, grădini și poduri pietonale noi. În urmă cu doi ani a fost desemnat și câștigătorul proiectului pentru reamenajarea Splaiului Unirii, adică aproximativ 2 km în zona Mărășești –Timpuri Noi – Mihai Bravu.

Emil Ivănescu, președintele Ordinului Arhitecților București, a spus: „Un ax pietonal, un ax de promenadă care cumva să lege Lacul Morii, Delta Văcărești, toate aceste elemente care sunt foarte vii pentru București, oamenii le folosesc, să fie integrate pe acest ax al Dâmboviței. Anul viitor vor începe lucruri concrete efectiv, în sensul de vizibile.“

Deocamdată s-au găsit bani doar pentru primele etape, concursurile.

Teodor Frolu, de la Asociația Ivan Patzaichin, a spus: „Faleza în jurul Lacului Morii, probabil într-o lună, se va lansa concursul pentru insula Văcărești. Sunt mai multe proiecte la nivel de proiect care așteaptă să-și găsească finanțare, cum este proiectul despre amenajarea Dâmboviței între Piața Unirii și Izvor“.

„Promisiuni sunt de fiecare dată și nu se face nimic. Și dacă s-ar face ar schimba cu totul aspectul. Nu este curățenie, nimic, gropi,“ a spus o femeie.

O alta a adăugat: „Dacă stăm să ne gândim de câtă vreme s-au făcut aceste promisiuni și având în vedere că până acum nu s-a făcut nimic, ar trebui să sperăm că se vor face. Și dacă această idee ar căpăta contur, ar fi foarte bine“.

Pentru lucrările propriu-zise nu există buget.

Andrei Rigu, consilier USR, a spus: „În momentul de față nu sunt bani, bugetul Capitalei este depășit de cheltuielile pe care le are. În măsura în care cererile de finanțare care au fost depuse pentru aceste proiecte, atât din fonduri PNRR, cât și din fonduri Anghel Saligny vor fi aprobate, da, putem discuta măcar de începerea acestor proiecte.

„Podurile pietonale peste Dâmbovița, unul în spatele Primăriei Capitalei, altul care să unească Centrul Vechi de Palatul de Justiție, vor putea fi făcute mai ușor.“

Capitala a depus toamna trecută, prin programul de investiţii Anghel Saligny, 37 de proiecte care ar urma să modernizeze oraşul. Sunt prevăzute pasaje şi poduri noi, parcări subterane, piste de biciclete şi linii noi de troleibuz şi tramvai. Lucrările au fost evaluate la opt miliarde de lei.