Avertisment de la Cotroceni: Bugetul nu asigură necesarul plății tuturor pensiilor
Bugetul pe anul acesta prevede cheltuieli care nu acoperă plata pensiilor şi plata contribuţiei României la Uniunea Europeană.
Cel puţin asta susţine Administraţia Prezidenţială, care a retrimis în Parlament legea adoptată luna trecută.
Costin Marinescu, consilierul pe probleme economice al preşedintelui Klaus Iohannis, a cerut Guvernului să refacă bugetul.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Acesta susţine că în legea bugetului sunt prinse venituri fiscale de 7,5 miliarde lei, bazate exclusiv pe promisiuni.
Sinteza declarațiilor:
- Veniturile sunt supraevaluate cu 1% din PIB. Venituri fiscale - de 7,5 miliarde de lei - sunt bazate exclusiv pe promisiuni, în timp ce cheltuielile sunt certe.
- Veniturile din TVA sunt supraevaluate cu 5 miliarde de lei
În privinșa cheltuielilor, asistam la subestimarea unor cheltuieli. De exemplu, cheltuielile cu pensiile erau prevăzute la 69,3 miliarde de lei. După o săptămână, acestea au devenit 68,1 miliarde de lei. Acestea au fost apoi votate în Parlament.
- Aceste cifre trebuie clarificate, întrucât calculele arată subestimarea cheltuielilor cu pensiile cu 1.4 miliarde de lei
Dorim ca sumele pentru plata pensiilor să fie integral incluse în Buget
- Bugetul adoptat în februarie indică o contribuție a României la UE scăzută cu 500 de milioane de lei.
- În privința investițiilor: este elocventa reducerea cheltuielilor de capital din bugetele autorităților locale. Investițiile autorităților locale se găsesc la un minim istoric de 1.2% din PIB.
- Întârzierea cu care Bugetul a fost trimis în Parlament a periclitat și aceste cheltuieli cu investițiile.
- Toate serviciile sociale au fost transferate în sarcina UAT-urilor, parcă nedorind ca primarii să rămână cu mai mulți bani.
- Mărimea deficitului arată că ajustarea față de 2018 este practic inexistentă, ceea ce contravine recomandării CE care recomandă o ajustare structurală de 1% din PIB.
- Guvernul, aflat în pană de soluții își tot amână angajamentele asumate.
- Forma actuală a Bugetului ridică întrebări în privința anilor următori.
- Parlamentul are datoria de a prezenta un Buget care să fie stabil și predictibil pentru anii care vor urma.