Campanie electorala pe muteste pentru alegerile locale. "Candidatii au o mare temere, care se numeste DNA"
Mai sunt doua saptamani pana cand vom merge din nou la vot, pentru alegerea viitorilor primari. Campania electorala este insa putin vizibila, pentru ca noua lege le interzice candidatilor sa "sufoce" localitatile cu afise uriase.
De asemenea, brichetele, pixurile sau sepcile, pe scurt pomenile electorale sunt si ele istorie. La orase, campania s-a mutat pe internet, in timp ce, la sate, candidatii bat din poarta-n poarta. In comparatie cu sloganurile pompoase si afisele imense din anii trecuti, campania electorala pentru alegerile locale din 5 iunie parca nici nu a inceput. Si asta pentru ca legea este mult mai stricta si le permite candidatilor sa se promoveze prin afise de cel mult 35 pe 50 de centimetri, doar la panourile special amenajate.
Antonio Momoc, specialist in comunicare politica: "Este o campanie care s-a terminat inainte de a incepe. Campania s-a derulat, de fapt, in precampania electorala. Acum nu asistam, la nimic altceva decat la un anumit tip de joc de glezne, un tip de mimare a campaniei propriu-zise"
De la cheltuieli de milioane de euro in campaniile precedente, partidele si candidatii au voie sa cheltuiasca acum doar cateva mii de euro, bani pe care ii vor deconta de la bugetul de stat, dupa alegeri.
"Din ce in ce mai mult, candidatii au o mare temere care se numeste DNA.”, explica Antonio Momoc. “Din ce in ce mai putin se vor folosi mita elctorala, micile atentii, punga, galeata, cu care s-au castigat atatea alegeri. Asta este o problema pentru partidele mari care avea asemenea practici".
In aceste conditii, mare parte din campanie s-a mutat pe internet, mai ales in marile orase. Numai ca, in mediul online, candidatii reusesc sa isi transmita mesajul doar celor tinerilor, extrem de prezenti, in special, pe Facebook. Votanti mai in varsta nu sunt obisnuiti cu comunicarea virtuala.
Pentru ei, dar mai ales pentru votantii din zonele rurale, candidatii recurg la o forma traditionala de campanie electorala, cea din usa-n usa. Specialistii in comunicare politica sustin ca legislatia electorala extrem de restrictiva avantajeaza partidele mari si candidatii cu notorietate. Iar cei tineri sau cei aflati la prima candidatura ajung mai greu sa fie cunoscuti.
Alegerile locale vor avea loc intr-un singur tur, pe 5 iunie, iar campania electorala se va incheia vineri, 3 iunie, la miezul noptii.
Sursa: Pro TV
Etichete: campanie electorala, dna, candidati, reguli, comunicare, alegeri locale, afise,
Dată publicare:
21-05-2016 18:21