Un robot de la LA Times a fost "primul jurnalist" care a scris stirea despre cutremurul din California
Primul breaking news despre seismul care a zguduit California luni a aparut in publicatia Los Angeles Times si a fost scris de un robot, pe baza unui algoritm prestabilit.
Astfel, Los Angeles Times a fost primul ziar care a publicat un articol despre seismul de luni - si a reusit aceasta performanta gratie unui "jurnalist-robot".
Jurnalistul si programatorul Ken Schwencke a creat un algoritm care genereaza in mod automat un articol scurt atunci cand se produce un seism. El a explicat pentru revista Slate ca, in general, este nevoie de trei minute pentru ca o stire sa apara online.
Alegeri 2024
11:28
Ce atribuții are, de fapt, președintele României. Până unde poate merge puterea primului om în stat conform Constituției
09:31
Câte mandate are voie să aibă un președinte în România. De ce vom avea cu siguranță un nou președinte de anul acesta
08:01
Ciucă îl contrazice pe Ciolacu: România nu poate intra în Schengen de la 1 ianuarie. Nu se poate tehnic
22:26
Ilie Bolojan admite că a discutat cu Elena Lasconi şi cu Mircea Geoană, dar spune că nu le-a cerut celor doi să se retragă
In prezent, "robo-jurnalismul" este utilizat tot mai mult in redactiile din lumea intreaga, conform BBC News. LA Times este un pionier in aceasta tehnologie care se bazeaza pe surse de incredere - precum US Geological Survey - si care introduce date noi intr-un format creat anterior.
Pe langa stirile despre seisme, noua tehnologie foloseste un alt algoritm pentru a genera stiri despre infractionalitatea din oras - in acest caz, editorii sunt aceia care aleg stirile ce au nevoie de o atentie speciala. Alte companii mass-media au experimentat la randul lor metoda stirilor bazate pe un algoritm si in alte domenii, in special in sport.
Stirea generata de robot nu il va inlocui pe jurnalist, afirma Ken Schwencke, insa ea permite ca datele disponibile sa fie "adunate" si distribuite mai repede sub forma unui articol. "Este un format suplimentar. Ii scuteste pe oameni de mult timp si, pentru un anumit tip de stiri, aduna informatii de pe piata la fel de bine cum ar face-o oricine altcineva. Dupa cum vad eu lucrurile, acest format robotizat nu ii ia nimanui locul de munca, ci face ca locul de munca al fiecaruia sa devina mai interesant", a adaugat Ken Schwencke.