Un proiect indraznet ar putea lega intr-un mod inedit Rusia de Statele Unite
V-ati inhama la o calatorie cu trenul, de la Moscova pana la New York? Ei bine, in vreo 30 de ani de acum incolo, daca vom mai avea nevoie de trenuri, voiajul acesta va fi ceva obisnuit.
Rusii fac deja calcule, ca sa vada cat i-ar costa calea ferata de-a lungul Siberiei, pe sub stramtoarea Bering, apoi de-a latul Americii, pana la New York.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Cum ar putea oare o tehnologie din secolul 19 sa influenteze secolul 21? La mare adancime, sub apele oceanului, Rusia vrea sa construiasca un tunel feroviar, care sa lege Statele Unite ale Americii si Rusia, pentru prima oara in istorie.
Doar tunelul de sub stramtoarea Bering ar putea costa intre 10 si 12 miliarde de dolari.
Pomenit pentru prima oara de tarul Nicolae al II-lea in 1905, tunelul va masura 104 kilometri, adica de doua ori mai mult decat cel de sub Canalul Manecii, care leaga Franta si Marea Britanie.
Si atunci, la ce ar folosi acest tunel? Nu e vorba doar de turism sau de trenurile de pasageri. Ci de faptul ca o noua linie feroviara de marfa le-ar oferi si altor tari, precum China, o noua ruta catre piata americana.
Pentru ca sistemul sa fie functional, Rusia ar avea nevoie de o noua linie de 4.000 de kilometri lungime, de la Moscova pana la Pacific.
Asta i-ar costa pe rusi intre 80 si 90 de miliarde de dolari. Totul, din cauza cailor ferate din Rusia, mai late decat cele din America.
Ca sa nu mai fie nevoie sa schimbi trenul, noua linie va avea sine duble, atat pentru trenurile late, cat si pentru cele inguste.
De cealalta parte a stramtorii Bering, si americanii vor avea nevoie de o noua linie, de 2.000 de kilometri, de-a lungul Alaskai, prin vestul Canadei si in sfarsit de pe Coasta de Vest, pana pe cea de Est.
Cu putin noroc, in 2041 ne-am putea urca in tren la Moscova, ca sa coboram abia la New York. Sau invers. Totul, intr-o zi, si-o noapte.