UE „îmblânzește” normele de poluare pentru producătorii auto. Compromisul UE pentru a susține producția europeană

fabrica auto
Shutterstock

Statele membre UE au aprobat marţi relaxarea noilor limite privind emisiile de CO2 pentru autoturisme, ceea ce va acorda producătorilor auto mai mult timp pentru a îndeplini obiectivele climatice ale blocului comunitar, transmite DPA.

Conform precedentelor reglementări anunţate de Comisia Europeană, nivelul mediu al emisiilor tuturor vehiculelor înmatriculate în UE de un producător auto nu trebuie să depăşească valoarea limită. Producătorii auto trebuiau să plătească amenzi pentru că emiteau prea mult CO2.

Aceste limite au fost înăsprite la începutul anului, în cadrul eforturilor de reducere a emisiilor care afectează sănătatea oamenilor. În condiţiile în care vânzările de vehicule electrice (EV) rămân sub estimări, mulţi producători auto riscau amenzi.

În loc să fie obligaţi să îndeplinească plafonul anual, producătorii auto vor avea trei ani la dispoziţie în acest scop, astfel încât amenzile nu vor fi impuse imediat.

Dacă Volkswagen, Mercedes, BMW sau alţi producători auto depăşesc ţintele privind emisiile de CO2 anul acesta, nu vor trebui să plătească automat amenzi. Pot evita amenzile dacă rămân sub limita UE în următorii doi ani.

Citește și
femeie cu batista la nas, poluare craiova
Poluare masivă cu cenușă la Craiova și Turceni. Localnicii au ieșit cu batista la nas. „În Sahara este mai bine decât aici”

Toate meciurile de la FIFA Club World Cup pot fi văzute pe VOYO cu comentariu în limba română.

Comisia Europeană vrea modificarea standardelor de poluare

În aprilie, Comisia Europeană a propus o modificare specifică a Regulamentului de stabilire a standardelor de performanţă privind emisiile de CO2 pentru autoturismele şi camionetele noi. Amendamentul introduce o măsură de flexibilitate cu obiectivele lor privind CO2 pentru perioada 2025-2027.

Măsura de flexibilitate propusă permite ca respectarea de către producători a obiectivelor privind emisiile de CO2 pentru 2025, 2026 şi 2027 să fie evaluată pe parcursul întregii perioade de trei ani, stabilindu-se o medie a performanţei lor, mai degrabă decât anual. Această abordare permite producătorilor să echilibreze orice emisii anuale excesive prin depăşirea obiectivului în anul sau în anii rămaşi.

Această flexibilitate suplimentară va contribui la protejarea capacităţii industriei de a investi în tranziţia curată, menţinând în acelaşi timp obiectivul pentru 2025 şi menţinând industria pe drumul cel bun pentru următoarea rundă de reduceri ale emisiilor.

Obiectivele la nivelul UE urmăresc să facă sistemul de transport al UE mai durabil şi să plaseze transportul rutier pe o traiectorie fermă către o mobilitate cu emisii zero până în 2050, apreciază Comisia Europeană. 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Mircea Lucescu s-a dus glonț în vestiarul tricolorilor după calificarea României în semifinalele EURO U19: ce le-a transmis
FOTO Mircea Lucescu s-a dus glonț în vestiarul tricolorilor după calificarea României în semifinalele EURO U19: ce le-a transmis
Citește și...
Comisia Europeană dă o mână de ajutor industriei auto. UE „îmblânzește” normele de poluare
Comisia Europeană dă o mână de ajutor industriei auto. UE „îmblânzește” normele de poluare

Parlamentul European a adoptat o modificare specifică a standardelor de performanţă a emisiilor de CO2 pentru maşinile şi camionetele noi, susţinând astfel o propunere a Comisiei de a sprijini sectorul auto din Europa.

Poluare masivă cu cenușă la Craiova și Turceni. Localnicii au ieșit cu batista la nas. „În Sahara este mai bine decât aici”
Poluare masivă cu cenușă la Craiova și Turceni. Localnicii au ieșit cu batista la nas. „În Sahara este mai bine decât aici”

Poluare masivă la Craiova! Nori negri de pulbere au fost ridicați de vântul puternic de la termocentrală și de la groapa de cenușă din zonă.

Un studiu asupra peștilor poate arăta nivelul de poluare din Marea Neagră. „Hamsiile sunt mai mici ca acum zece ani”
Un studiu asupra peștilor poate arăta nivelul de poluare din Marea Neagră. „Hamsiile sunt mai mici ca acum zece ani”

Cercetătorii de pe litoral analizează speciile de pești din Marea Neagră pentru a obține informații despre evoluția lor.

Recomandări
TVA, mărul discordiei în negocierile dintre președinte și partide. Compromisul de 1% care ar debloca salvarea bugetului
TVA, mărul discordiei în negocierile dintre președinte și partide. Compromisul de 1% care ar debloca salvarea bugetului

Au apărut noi tensiuni în formarea Guvernului, după consultările dintre președinte și partide. Potrivit unor surse, Ilie Bolojan și Nicușor Dan nu s-au înțeles în privința măsurilor fiscale pentru că președintele nu este de acord cu mărirea TVA.  

Ingredientul toxic care a ridicat România în topul UE al bunăstării materiale. Cum am depășit alte 11 state
Ingredientul toxic care a ridicat România în topul UE al bunăstării materiale. Cum am depășit alte 11 state

România urcă în clasamentul bunăstării materiale din Uniunea Europeană și se apropie tot mai mult de nivelul mediu al celor 27 de state. Am depăsit 11 țări și am lăsat cu mult în urmă vecinele Ungaria și Bulgaria.

CFR Călători cere bani să se salveze. Directorul general, cu salariu 5.000 €, își completează veniturile cu chirii din Dubai
CFR Călători cere bani să se salveze. Directorul general, cu salariu 5.000 €, își completează veniturile cu chirii din Dubai

După ce a avertizat că nu mai are bani și că trenurile ar putea fi suspendate, directorul CFR Călători a venit cu precizări.