Serviciul de Securitate al Kremlinului se teme că agenții săi ar putea fi controlați de inamici cu abilități hipnotice
Serviciul de Securitate al Kremlinului este îngrijorat că, în cazul unei lovituri de stat sau al unui conflict militar accentuat, agenții săi ar putea fi controlați prin hipnoză și mai multe tehnici „infectante din punct de vedere psihologic”.
Informațiile au fost obținute de publicația rusă de investigație The Insider, potrivit businessinsider.com, cele două publicații nefiind afiliate.
Ele includ o serie de măsuri speciale pentru Serviciul Federal de Protecție, agenția care gestionează securitatea înalților oficiali ai Kremlinului, inclusiv a președintelui Vladimir Putin.
Măsurile vizează mai multe situații, inclusiv cazul în care legea marțială trebuie să fie aplicată. Totodată, informațiile citate de publicație includ sesiuni săptămânale de pregătire politică, prezența colectivă la biserică și identificarea ofițerilor cu „psihic instabil”.
Documentele dezvăluite conțin teorii conform cărora soldații ar putea fi hipnotizați și planuri de prevenire a infectării cu „psiho-generatori”.
Totodată, ele includ un plan de întărire a rezistenței mentale a ofițerilor și subliniază modul în care inamicii nespecificați pot folosi metode clandestine pentru a „reduce stabilitatea psihologică a personalului” și a-i face „nepregătiți pentru rezistență”.
Unele dintre amenințările menționate sunt discutate în mod obișnuit în întreaga lume, cum ar fi influența mass-media, mișcările sociale, organizațiile religioase și agenții încorporați în organizații neguvernamentale, conform sursei citate.
Documentele avertizează și despre „psihovirusurile computerizate” care ar putea infecta utilizatorul și discută despre „psiho-generatoare” – un mit din epoca sovietică potrivit căruia unele dispozitive pot citi mințile de la distanță.
Informațiile menționează inamici „capabili să infecteze psihologic personalul și care au abilități hipnotice”, fără a spune cine sunt acești indivizi.
De asemenea, semnalează substanțele chimice psihoactive și produsele publicitare ca amenințări, fără a oferi alte detalii.