Misterul zborului MH370. "E aproape sigur ca flapsul recuperat e de la un Boeing 777". O valiza deteriorata, gasita in zona

×
Codul embed a fost copiat

Descoperirea unui misterios fragment de avion, miercuri pe malul de est in Insula Reunion din Oceanul Indian, ridica intrebari cu privire la o posibila legatura cu zborul MH370.

Urmariti acest subiect si pe Twitter: @StirileProTV

Resturile sunt verificate pentru a vedea daca provin de la avionul Malaysia Airlines ce a disparut in luna martie a anului trecut. Pare sa fie o bucata de doi metri lungime din aripa unui avion si este acoperita de scoici, ceea ce inseamna ca a stat mult timp in apa.

Resturile gasite pe Insula Reunion au fost trimise de investigatori in Toulouse pentru a se stabili daca fac parte din zborul MH370. Premierul Malysiei Najib Razak a declarat ca "este foarte probabil" ca aceste componente, care sunt din sectiunea unei aripi, sa apartina unui Boeing 777.

Malaysias a trimis o echipa pe Insula Reunion, ca sa supravegheze zona unde au fost gasite resturile avionului, dar si la Toulouse, unde are loc o investigatie.

Citește și
Avion
LOST, avionul disparut din Malaysia. Cursa nu s-a prabusit in zona Oceanului Indian unde ar fi fost detectate cutiile negre

Sumarul evenimentelor:
►O bucata de 2 metri dintr-un avion, care pare a fi parte dintr-o aripa, a fost descoperita pe o plaja din Saint-Andre, de pe Insula Reunion
►Malaysia a trimis o echipa pentru a verifica daca resturile apartin avionului MH370, un Boeing 777 disparut anul trecut in Oceanul Indian
►Un numar inscriptionat pe bucata descoperita, care pare a fi o serie, ar putea ajuta la identificarea aeronavei.

Cronologia evenimentelor de marti, 30 iulie:

ora 20.00 Dr. David Ferreira, oceanograf la Universitatea Reading, a declarat pentru The Guardian ca este foarte posibil ca resturile avionului sa fi plutit mii de kilometri pe apa pana cand au ajuns pe insula Reunion.

ora 18.00 The Guardian publica un fragment din manualul de 260 de pagini care explica toate componentele unui Boeing 777. In imagine se vede inclusiv partea inscriptionata cu numarul 657BB despre care se spune ca ar fi aparut pe resturile gasite pe insula Reunion.

ora 16.00 Site-ul de stiri al Insulei Reunion a publicat o imagine despre care afirma ca ar fi partea de avion gasita in apa. In aceasta imagine se vad cateva numere - 657BB - care ar indica avionul Boeing disparut.

Jurnalistii de la The Guardian precizeaza insa ca detaliile sunt suspect de clare si ca nu pare sa se vada ca ar fi plutit in ocean timp de 17 luni.
 

UPDATE 13:45 Primul ministru malaysian Najib Razak a confirmat ca ramasitele descoperite in Reunion apartin "cel mai probabil" unui Boeing 777, dar marturiseste ca este prea devreme sa afirme ca provin de la MH370, relateaza The Guardian. Intr-o declaratie de presa, oficialul a afirmat ca bucata descoperita va ajunge la Toulouse pentru a fi analizata de expertii in aviatie. El le-a promis rudelor pasagerilor disparuti ca Malaysia nu va renunta la cautarea avionului.

UPDATE 12:30 Site-ul AirLive.net transmite ca unul dintre codurile care ar aparea pe flapsul descoperit se potrivesc cu piesele unui Boeing 777, conform unui manual de intretinere al aeronavei. Informatiile sunt insa contradictorii. Un mecanic local a spus ca seria descoperita este 657-BB, in timp ce informatiile primite de la autoritati indica BB670.

UPDATE 11:40 Jurnalistul local Julien Delarue spune ca politia locala au confirmat ca o valiza foarte deteriorata a fost gasita pe plaja Saint-Andre, aproape de locul in care bucata de aripa din avion a fost recuperata. Investigatorii trebuie acum sa afle daca exista vreo legatura intre cele noua. Sansele sunt ridicate sa fie vorba doar despre o coincidenta, relateaza The Guardian.

UPDATE 10:34 Warren Truss, vicepremierul Australiei, a afirmat intr-o conferinta de presa ca numarul BB670 inscriptionat pe bucata descoperita nu este o serie, ci ar putea fi un fel de numar de service, care ar putea ajuta la identificare.

Anchetatorii australieni continua sa cerceteze zona in care au fost gasite ramasitele.

Julien Delarue, jurnalist local, a transmis noi informatii de pe insula. "Un mecanic de la compania Air Austral, cu sediul in Reunion, le-a spus jurnalistilor ca a studiat bucata descoperita cu oficialii militari francezi si au concluzionat cu o precizie de 99,9% ca provine de la un Boeing 777. Julien a facut insa o precizare care creeaza confuzie. Conform declaratiei lui, pe epava este scris 657-BB, un numar care, spune el, ar putea indentifica o parte sau un avion careia ii apartine.

UPDATE 10:24 Yannick Pitou, un jurnalist local care a fotografiat ramasitele, a afirmat pentru BBC ca o parte din bucata descoperita a fost trimita in Franta pentru analiza.

"Piesa gasita este din metal si are doi metri pe do si a fost dusa la aeroportul din Sainte-Marie, intr-o locatie sigura, iar o bucata a fost trimisa in Franta pentru analize si pentru a se confirma ca apartine unui avion, desi nu exista indoiala, dar desigur pentru a se verifica daca este din zborul MH370", a declarat jurnalistul, conform The Guardian.

UPDATE 10:00 Ministrul adjunct al transporturilor din Malaysia a declarat ca ramasitele apartin "cel mai probabil" unui Boeing 777, acelasi ca MH370, care este singurul 777 disparut din lume.

"Este aproape sigur ca flapsul este de la un avion Boeing 777. Investigatorul nostru sef de aici mi-a spus asta", a afirmat Abdul Azis Kaprawi, potrivit The Guardian.

UPDATE 8:11 Xavier Tytelman, un fost pilot militar francez care acum se specializeaza in securitatea aeriana, a fost contactat miercuri dimineata de un barbat care locuieste pe Insula Reunion. Acesta i-a trimis lui Tytelman cateva fotografii are bucatii de avion descoperite, iar specialistul spune ca ar putea fi vorba despre avionul malaysian.

"Am studiat sute de fotografii si am vorbit cu colegii. Toti credem ca se poate sa fie aripa unui Boeing 777, acelasi avion ca MH370. Politistii din Reunion care au examinat epava au spus ca ar fi stat sub apa aproximativ un an, ceea ce s-ar potrivi momentului prabusirii MH370. Nu putem spune cu siguranta asta, dar credem ca exista o sansa sa fie avionul cautat", a afirmat francezul Xavier Tytelman, potrivit The Telegraph.

De asemenea, acesta crede ca locul in care a fost gasita bucata de avion este unul in care ar fi putut ajunge resturile aeronavei prabusite in Oceanul Indian pe 8 martie 2014.

In ceea ce priveste numarul BB670 scris pe bucata adusa la mal, Xavier Tytelman sustine ca nu este un numar de inmatriculare si nici o serie.

"Acest cod nu este un numar de inmatriculare al unui avion si nici seria unei masinarii. Dar daca flapsul apartine avionului MH370, vor fi cu siguranta identificate imediat. In cateva zile vom avea un raspuns definitiv", a mai spus expertul.

UPDATE 7:25 Un oficial american a declarat ca anchetatorii pentru securitate aeriana au un "grad ridicat de incredere" ca resturile avionului gasite in Oceanul Indian sunt de la un Boeing 777, acelasi model ca avionul Malaysia Airlines disparut anul trecut, arata  Reuters.

Oficialul a afirmat ca anchetatorii, inclusiv unul din securitatea aeriana Boeing, au identificat o piesa ca fiind un "flap" de la o aripa a unui aparat 777, potrivit AP.

UPDATE 7:00 Malaysia a anuntat ca a trimis "o echipa" in Reunion pentru a verifica daca fragmentul de avion gasit in largul insulei franceze este de la zborul MH370 Malaysia Airlines, un Boeing 777 disparut la 8 martie 2014, relateaza AFP si Reuters.

"Am trimis o echipa pentru a ancheta", a declarat presei ministrul malaezian al transporturilor Dato Sri Liow Tiong Lai, pe marginea unei dezbateri a Consiliului de Securitate al ONU la New York. "Este necesar sa se verifice resturile inainte de a confirma daca acestea apartin MH370", a mai spus ministrul, conform Agerpres.

Resturile, de doi metri lungime, arata ca o bucata de aripa. Ele au fost gasite la Saint-André in Reunion de angajatii unei asociatii ce se ocupa de curatarea malului.

Disparitia anul trecut a Boeing-ului 777 al companiei Malaysia Airlines este una dintre cele mai mari enigme din istoria aviatiei civile, noteaza France Presse. Aparatul, plecat de la Kuala Lumpur spre Beijing cu 239 de persoane la bord, a disparut la o ora dupa decolare pe 8 martie 2014. Nicio urma a aparatului nu a fost gasita, in ciuda unor cercetari intense conduse de Australia in sudul Oceanului Indian.

 

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
LOST, avionul disparut din Malaysia. Zborul MH370 era
LOST, avionul disparut din Malaysia. Zborul MH370 era "foarte probabil" pe pilot automat atunci cand s-a prabusit

Avionul care efectua zborul MH370 Malaysia Airlines era "foarte probabil" pe pilot automat atunci cand s-a prabusit in Oceanul Indian, la terminarea carburantului, a declarat joi vicepremierul australian, relateaza AFP.

LOST, avionul disparut din Malaysia. Cursa nu s-a prabusit in zona Oceanului Indian unde ar fi fost detectate cutiile negre
LOST, avionul disparut din Malaysia. Cursa nu s-a prabusit in zona Oceanului Indian unde ar fi fost detectate cutiile negre

Avionul Boeing 777 al Malaysia Airlines disparut la inceputul lui martie nu s-a scufundat in zona de sud a Oceanului Indian, unde au fost detectate semnalele acustice despre care s-a crezut ca provin de la cutiile negre, au anuntat joi anchetatorii.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.