Reacția industriei auto după acordul UE pentru interzicerea mașinilor noi pe benzină și motorină din 2035
Industria auto din Germania reacționează după ce Parlamentul European și statele membre UE au ajuns la un acord pentru a interzice vânzarea de mașini noi cu motor cu combustie până în 2035.
Președintele Asociației Germane a Industriei Auto (VDA), Hildegard Müller, a criticat planul UE. Acesta spune că ar fi preferat mai multă flexibilitate privind termenul limită până la care să se producă această schimbare, ca industria auto să se poată adapta, potrivit Sudeutche Zeitung.
UE își stabilește acum „obiective ambițioase fără a lăsa opțiuni deschise pentru a reacționa la evoluțiile actuale”, a spus Muller, lucru pe care îl consideră „neglijent”.
Alegeri 2024
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
Acesta a mai spus că extinderea infrastructurii de încărcare a vehiculelor electrice este încă în întârziere.
„Trebuie să creștem de cinci ori ritmul de expansiune în Germania”, a mai spus Müller, precizând că mulți clienți ezită să cumpere mașini electrice din cauză că nu sunt suficiente stații de încărcare.
„Nu doar consumatorii ezită atunci când infrastructura de încărcare nu există. De asemenea, devine dificil în sectorul transporturilor", a mai spus el, potrivit presei germane.
Consiliul şi Parlamentul European au ajuns, joi, la un acord politic provizoriu cu privire la standarde de performanţă mai stricte privind emisiile de CO2 pentru autoturismele şi camionetele noi, informează un comunicat de presă al Consiliului European.
În aşteptarea adoptării formale, colegiuitorii au convenit asupra unui obiectiv de reducere cu 55% a emisiilor de CO2 pentru autoturismele noi şi cu 50% pentru camionetele noi până în 2030, comparativ cu nivelurile din 2021, precum şi asupra unui obiectiv de reducere cu 100% a emisiilor de CO2 atât pentru autoturismele noi, cât şi pentru camionetele noi până în 2035.
"Acest acord va deschide calea către o industrie a autovehiculelor modernă şi competitivă în UE. Lumea este în schimbare şi trebuie să rămânem în avangarda inovării. Cred că putem profita de această tranziţie tehnologică. De asemenea, calendarul avut în vedere le permite producătorilor de autoturisme să atingă obiectivele", a declarat ministrul ceh al industriei şi comerţului, Jozef Sikela.