Proiect îndrăzneț în Barcelona. Autoritățile vor ca autobuzele să fie alimentate cu biometan
Barcelona, unul dintre cele mai aglomerate orașe europene, lansează un proiect prin care speră ca în viitorul apropiat autobuzele să fie alimentate cu biometan.
Combustibilul regenerabil va fi produs pe plan local, la o stație de tratare a apelor uzate. Cu peste o mie de autobuze care stăbat zilnic capitala Cataloniei, inițiatorii proiectului știu că visul lor nu va fi ușor de realizat, dar sunt siguri că e fezabil.
După ce anul trecut au fost introduse 14 autobuze electrice în Barcelona, autoritățile au venit în acest an cu o nouă idee prin care vor să facă transportul în comun mai prietenos cu mediul - autobuzele alimentate cu biometan.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Josep Maria Armengol, șef tehnologie Transports Metropolitans de Barcelona: "Ideea este de a continua proiectul cu vehiculele electrice. De asemenea, vrem să continuăm să introducem autobuze alimentate cu hidrogen. Vom încerca să punem presiune asupra autorităților, astfel încât să putem introduce biogazul, o modalitate de reducere a emisiilor de dioxid".
Combustibilul ce ar urma să pună în mișcare o parte dintre cele 1.100 de de autobuze, care fac într-un an peste 100 de milioane de curse în Barcelona, va fi produs la o stație locală. Aici apa murdară ce vine pe canalizare este curațată și refolosită.
Oriol Casal, manager proiect, CETAQUA: "Metanarea este un proces cunoscut de zeci de ani. Dar, biometanarea, adică metanarea, nu prin proces catalitic, ci printr-un proces biologic, este ceva ce nu a fost implementat încă la scară largă. Iar atunci când va fi făcută la o scară mai largă și costurile vor fi mai mici decât acum".
Într-o stație este trată peste jumătate din apa reziduală. După ce este curățată, apa este folosită in irigații, la curățarea străzilor sau vărsată în râuri. Dar acum, inginerii stației au o nouă misiune.
Adrian Fernandez, șeful de mobilitate, Greenpeace: "Nu vorbim de combustibil fosili, ci despre un combustibil generat în natură. Așa că va fi un combustibil regenerabil. Problema este că cantitatea de combustibil care poate fi generată folosind metanul din stațiile de apă uzată este limitată".
Inginerii spun că le este imposibil momentan să producă suficient combustibil pentru a alimenta întreaga flotă de autobuze, dar și o mică parte dintre acestea dacă ar funcționa cu biometan, ar însemna foate mult pentru mediul înconjurător.