"A depasit brusc viteza-limita la care putea urca." Datele inregistrate de radare in cazul avionului AirAsia
Anchetatorii examineaza posibilitatea unei erori umane in cazul prabusirii avionului AirAsia, relateaza Mediafax.
Ministrul indonezian al Transporturilor a declarat marti ca avionul AirAsia care s-a prabusit in Marea Java cu 162 de persoane la bord, pe 28 decembrie, a urcat cu o viteza excesiva, apoi s-a oprit, inainte de a se prabusi, relateaza AFP.
"In ultimele minute, avionul a urcat cu o viteza superioara celei normale. A depasit brusc viteza-limita la care putea urca. Apoi s-a oprit", a declarat ministrul Transporturilor, Ignasius Jonan, citand datele inregistrate de radare.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"El a depasit brusc viteza-limita la care putea urca. Apoi s-a oprit", a adaugat ministrul. El a declarat anterior, in fata Parlamentului indonezian, ca aparatul a urcat cu "6.000 de picioare pe minut" (2.000 de metri/minut-n.r.), evocand o viteza neobisnuita pentru un avion de linie.
"Cred ca este un lucru rar si pentru un avion de lupta sa urce cu 6.000 de picioare pe minut", a subliniat ministrul.
Ancheta in cazul accidentului avionului AirAsia care s-a prabusit in Marea Java la sfarsitul lui 2014, cu 162 de persoane la bord, se concentreaza pe eventualitatea unei erori umane sau a unei avarii a aparatului, dupa ce a exclus varianta terorismului, a declarat marti un oficial citat de AFP.
Airbusul A320-200 a decolat la 28 decembrie din orasul indonezia Surabaya cu destinatia Singapore si a intalnit nori de furtuna, inainte de a disparea de pe ecranele radarelor. Aparatul s-a prabusit la scurt timp in Marea Java, fara a exista supravietuitori.
Scafandrii au recuperat de atunci 53 de cadavre si cele doua cutii negre, una care inregistreaza discutiile dintre piloti si controlorii de trafic aerian (inregistrator fonic) si cealalta care contine parametrii de zbor (viteza, altitudine, regimul motoarelor etc.).
Anchetatorii Comitetului national pentru securitatea transporturilor au ascultat inregistratorul fonic, dar au refuzat sa ofere detalii despre conversatii, precizand doar ca nu exista nici un indiciu privind un eventual act terorist.
"Nu am auzit nici o alta persoana (in afara de piloti-n.r.), nici o explozie", a declarat anchetatorul Nurcahyo Utomo, subliniind ca autoritatile nu au avansat niciodata ipoteza unui atentat pentru a explica aceasta drama.
Anchetatorii se concentreaza acum pe "eventualitatea unei avarii a avionului si factorul uman", a adaugat el.
Un alt anchetator, Ertata Lananggalih, a mentionat ca nici un detaliu continut de cutiile negre nu va fi divulgat inainte de publicarea unui raport preliminar privind cauzele accidentului, asteptat saptamana viitoare.
Agentia Meteorologica Nationala a precizat intr-un raport publicat la inceputul lunii ca factorul care a declansat accidentul au fost conditiile meteorologice.
Printre cele 162 de persoane aflate la bordul avionului se aflau 155 de indonezieni, copilotul francez Remi Plesel, un britanic, trei sud-coreeni, un malaysian si un cetatean din Singapore.
Sursa: Mediafax
Etichete: avion, aeronava, tragedie, air asia, accidente aviatice,
Dată publicare:
20-01-2015 12:31