Milioane de americani renunță la cablul TV. Care sunt motivele
Americanii taie cablul, iar furnizorii de servicii de televiziune se resimt, comentează dpa marţi unul din efectele epidemiei de coronavirus.
După răspândirea COVID-19 la sfârşitul iernii, firmele care oferă televiziune prin cablu şi satelit observă cum clientela se topeşte: aproximativ 1,8 milioane de familii din SUA au renunţat la abonamente în primul trimestru din 2020, observă Variety.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Şi mai îngrijorătoare sunt previziunile analiştilor că tendinţa s-ar putea agrava în trimestrul al doilea, când în cea mai mare parte a ţării s-au impus măsuri de izolare.
Firma de cercetare MoffettNathanson de pe Wall Street pune rata ridicată a dezabonărilor pe seama costurilor lunare ridicate, în paralel cu încetarea transmisiunilor sportive în direct şi cu creşterea şomajului la 15%.
”Cu un grad de ocupare a locuinţelor de 63%, televiziunea tradiţională cu plată a atins un nivel nemaiîntâlnit cam din 1995”, arată analistul Craig Moffett. ”Acum sunt la fel de multe familii fără abonament câţi abonaţi TV erau în 1988”.
În timp ce lumea renunţă la abonamente, se face simţită şi creşterea taxelor de afiliere la reţelele de cablu, observă analistul John Hodulik de la UBS Securities.
Principala cauză, criza creată de coronavirus
”Credem că epidemia (de coronavirus) ar putea aduce o accelerare moderată a renunţării la cablu în faza de izolare, dar scăderea va fi şi mai dramatică după izolare, din cauza recesiunii aşteptate”, explică el, adăugând că ”absenţa sporturilor ar trebui să creeze presiune asupra reţelelor de sport pe termen scurt, deoarece distribuitorii nu sunt dispuşi să plătească taxe ridicate”.
Singurele servicii care au înregistrat creşteri ale numărului de abonaţi în trimestrul întâi au fost Hulu + Live TV, care a încheiat aproximativ 100.000 de abonamente noi, şi YouTube, serviciu Google care a crescut cu 300.000 de utilizatori, la un total de 2,3 milioane conform estimărilor lui Moffett.
La nivel global, potrivit CNBC, Disney+ îşi continuă expansiunea, ajungând săptămâna aceasta la 54,5 milioane de clienţi, la mai puţin de şase luni de la lansarea serviciului.