Elvetia a inaugurat cel mai lung tunel feroviar din lume. Constructia a fost sfintita de preoti
Elvetia inaugureaza miercuri, cu mare pompa, tunelul feroviar Saint-Gothard, cel mai lung din lume (57 km), care va permite fluidizarea si cresterea traficului intre nordul si sudul Europei.
Cancelarul german Angela Merkel, presedintele francez François Hollande si premierul italian Matteo Renzi participa la ceremonia de inaugurare si urmau sa strabata apoi tunelul la bordul unui tren, de la Erstfeld, la intrarea din nord, la Bodio, intrarea din sud, in Ticino, in "Elvetia italiana", relateaza news.ro, citand AFP. Cu ocazia inaugurarii tunelul a fost sfintit de preoti.
Noul tunel, construit in 17 ani si care va intra deplin in serviciu in decembrie, constutie pivotul noii linii feroviare care traverseaza Alpii (Neat) si care urmeaza sa permita o redefinire a hartii transporturilor pe axa Nord-Sud in Europa. El vizeaza sa incurajeze folosirea trenului si sa conduca la o decongestionare a drumurilor in privinta transportului de marfa pe coridorul Rin-Alpi, care asigura o legatura de la Rotterdam, pe malul Marii Nordului, si pana la Genova, pe malul Marii Mediterane.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Noul tunel este numit "de baza", pentru a fi diferentiat astfel de "tunelul de creasta" - construit in secolul al XIX-lea, in perioada 1872-1881, care are o lungime de 11 kilometri si strapunge partea de sus a Masivului Saint-Gothard. Lucrarile de constructie au costat 12,2 miliarde de franci elvetieni (10,9 miliarde de euro). Tunelul ar putea sa fie traversat zilnic de peste 260 de trenuri de marfa, cu o viteza de 100 de kilometri pe ora, dar si de 66 de trenuri de calatori, care pot rula cu o viteza de pana la 200 de kilometri pe ora.
Lucrarile au implicat o planificare minutioasa in vederea trimiterii echipamentelor si evacuarii celor aproximativ 28,2 milioane de tone de roca extrasa. Intre alte provocari tehnice, a fost necesara solutionarea problemei temperaturii, care putea sa urce pana la 45 de grade Celsius, ceea ce a impus instalarea unui puternic sistem de ventilatie care sa garanteze conditii acceptabile pe santier.
La final, lucrarea va permite fluidizarea traficului de marfuri. Pana in 2020, se estimeaza ca volumul marfurilor transportate urmeaza sa creasca cu 20% pe axa Rotterdam-Genova. Potrivit Cailor ferate federale elvetiene, numarul calatorilor va ajunge la 15.000 zilnic pana in 2020, fata de 9.000 in prezent, iar timpul legaturii intre Zurich si Lugano va fi redus la doua ore, fata de doua ore si 41 de minute in prezent.
Recordul de lungime al acestui tunel ar putea insa sa fie doborat in viitor de un proiect si mai ambitios al Chinei. Beijingul intentioneaza sa sape un tunel de 123 de kilometri lungime pe sub Marea Bohai.