După ce SUA au mărit tarifele cu 100% pentru vehiculele electrice din China, UE urmează să dezvăluie propriile măsuri

Cimitir mașini China - 8
Getty

Comisia Europeană este aşteptată să dezvăluie săptămâna aceasta care sunt tarifele vamale suplimentare pe care intenţionează să le impună pentru vehiculele electrice din China.

Din cauza a ceea ce numeşte subvenţii de stat excesive, o decizie care cel mai probabil va declanşa represalii din partea Beijingului, transmite Reuters.

La aproape o lună după ce Washingtonul a mărit de patru ori tarifele pentru vehiculele electrice din China, până la 100%, Bruxelles-ul ar urma să anunţe tarife mult mai mici pentru importurile de automobile electrice produse de constructori chinezi precum BYD şi Geely dar şi pentru constructorii occidentali, cum este Tesla, care exportă în Europa automobilele asamblate în China.

Decizia Bruxelles-ului vine într-un moment în care constructorii auto europeni se luptă cu un val de automobile electrice ieftine oferite de rivalii chinezi.

Cu toate acestea, există un sprijin foarte mic pentru planurile Comisiei din partea industriei auto europene. Constructorii auto germani, care sunt puternic dependenţi de vânzările de pe piaţa din China, se tem de represaliile Beijingului, iar firmele auto europene importă propriile lor vehicule produse în China.

Citește și
donald trump
Donald Trump nu glumește. Unirea Canadei cu Statele Unite, ”o idee excelentă”. Câți canadieni ar fi de acord cu așa ceva

Totuşi, preşedinta Comisia Europene, Ursula von der Leyen, a spus în repetate rânduri că Europa trebuie să acţioneze pentru a împiedica China să inunde piaţa blocului comunitar cu automobile electrice subvenţionate.

"Dacă va fi provocată, reacţia şi repercusiunile ar putea duce la un război comercial care ar fi devastator pentru o regiune care este încă puternic dependentă de lanţurile de aprovizionare dominate de China pentru a-şi atinge obiectivele climatice ambiţioase", spune Will Roberts, director de cercetare pe sectorul auto la Rho Motion.

Analiştii se aşteaptă ca tarifele suplimentare ce urmează a fi anunţate de Comisia Europeană să se situeze între 10% şi 25%. Fiecare 10% suplimentar care să se adauge tarifului actual de 10% ar costa importatorii UE de automobile electrice chineze aproximativ un miliard de dolari, pe baza datelor comerciale din 2023, o altă lovitură pentru un sector care se confruntă cu o încetinire a cererii şi diminuarea preţurilor acasă.

Costurile vor creşte în acest an pe măsură ce producătorii chinezi de automobile electrice îşi vor majora exporturile spre Europa.

Importurile de automobile electrice asamblate în China au fost dominate de producători auto occidentali precum Tesla, Dacia, subsidiară Renault, şi BMW, dar cu toate acestea Comisia Europeană susţine că ponderea mărcile chineze în automobilele electrice vândute în UE a crescut până la 8%, de la mai puţin de 1% în 2019, şi ar putea ajunge la 15% în 2025. Potrivit Executivului comunitar, preţurile automobilelor electrice chineze sunt, în mod tipic, cu 20% sub cele produse în UE.

Mai mulţi directori de top de la BMW, Mercedes şi Volkswagen au lansat un avertisment cu privire la impunerea de tarife vamale suplimentare pentru vehiculele din China, unde HSBC estimează că producătorii auto germani generează 20-23% din profiturile lor globale.

În rândul guvernelor europene, Franţa spune că Europa trebuie să se protejeze de producţia subvenţionată chineză, în timp ce cancelarul german Olaf Scholz spune că el nu este covins că ar fi nevoie de tarife suplimentare.

Între timp piaţa evoluează, pe măsură ce constructorii auto europeni se aliază cu rivalii chinezi pentru a aduce automobile electrice pe piaţă mai ieftin şi mai rapid. La rândul lor, constructorii chinezi de automobile electrice şi furnizorii lor încep să investească în producţia realizată în Europa, ceea ce le va permite să evite plata tarifelor.

O serie de directori de la constructorii auto tradiţionali din Europa au declarat recent pentru Reuters că tarifele vamale mai mari ar putea diminua sau elimina, temporar, avantajul pe partea de cost de care se bucură constructorii chinezi. Însă aceste tarife nu vor elimina realitatea că preţul de cost mai mic al automobilelor electrice Made in China îi va forţa pe producătorii europeni să ia măsuri. Directorul general de la Stellantis, Carlos Tavares, a avertizat că producătorii auto europeni nu au prea mult la dispoziţie pentru a-şi ajusta afacerile şi depind de eliminarea "procedurilor birocratice şi haosului în materie de reglementare pe care îl avem la noi acasă". 

Articol recomandat de sport.ro
Dan Șucu este noul proprietar al clubului Genoa: ”Pachetul majoritar de acțiuni a fost vândut!” | OFICIAL
Dan Șucu este noul proprietar al clubului Genoa: ”Pachetul majoritar de acțiuni a fost vândut!” | OFICIAL
Citește și...
Donald Trump nu glumește. Unirea Canadei cu Statele Unite, ”o idee excelentă”. Câți canadieni ar fi de acord cu așa ceva
Donald Trump nu glumește. Unirea Canadei cu Statele Unite, ”o idee excelentă”. Câți canadieni ar fi de acord cu așa ceva

Donald Trump evocă din nou posibilitatea de a face Canada al 51-lea stat al Statelor Unite, şi cataloghează această posibilitate drept o ”idee excelentă”, în contextul în care vecinul de la nord al Americii se află în plină criză politică, relatează AFP.

 

Un detaliu surprins de o mașină Google Maps a dus la arestarea unor indivizi acuzați de crimă. Ce se observă în imagini
Un detaliu surprins de o mașină Google Maps a dus la arestarea unor indivizi acuzați de crimă. Ce se observă în imagini

Imagini suprinse de o mașină Google Maps pe o stradă aproape pustie din micul oraș Tajueco, aflat în nordul Spaniei, au făcut lumină într-un caz de dispariție sau chiar crimă, susține poliția spaniolă, citată de El Pais.

Cum a fost filmat un tânăr la volanul BMW-ului său înainte să-și omoare cei trei prieteni pasageri într-un accident. VIDEO
Cum a fost filmat un tânăr la volanul BMW-ului său înainte să-și omoare cei trei prieteni pasageri într-un accident. VIDEO

Un șofer care a fost filmat inhalând gaz ilariant la volan înainte de un accident produs din cauza vitezei a fost condamnat la închisoare pentru uciderea a trei prieteni adolescenți.

Recomandări
Afacere ilegală descoperită de Inspectorul Pro. Cum au reușit o mamă și fiica ei să păcălească firme cu proiecte europene
Afacere ilegală descoperită de Inspectorul Pro. Cum au reușit o mamă și fiica ei să păcălească firme cu proiecte europene

Interesul pentru fondurile europene este atât de mare, încât internetul s-a umplut de companii care oferă consultanță și întocmesc proiecte pentru obținerea sumelor alocate de Uniune.

România, la un pas de a deveni „nerecomandată pentru investiții”. Rating de țară retrogradat, amenințare la stabilitatea UE
România, la un pas de a deveni „nerecomandată pentru investiții”. Rating de țară retrogradat, amenințare la stabilitatea UE

Comisia Europeană a inclus România pe lista statelor cu dezechilibre economice grave, care amenință stabilitatea Uniunii Europene.

Dan Șucu, pe prima pagină La Gazzetta dello Sport după preluarea Genoa CFC: ”Donald Trump de România”
Dan Șucu, pe prima pagină La Gazzetta dello Sport după preluarea Genoa CFC: ”Donald Trump de România”

Preluarea Genoa CFC, cel mai vechi club de fotbal din Italia, de către omul de afaceri român Dan Șucu, ține prima pagină La Gazzetta dello Sport, una dintre cele mai importante publicații sportive din lume. Șucu este numit ”Donald Trump de România”.