După ce SUA au mărit tarifele cu 100% pentru vehiculele electrice din China, UE urmează să dezvăluie propriile măsuri

Cimitir mașini China - 8
Getty

Comisia Europeană este aşteptată să dezvăluie săptămâna aceasta care sunt tarifele vamale suplimentare pe care intenţionează să le impună pentru vehiculele electrice din China.

Din cauza a ceea ce numeşte subvenţii de stat excesive, o decizie care cel mai probabil va declanşa represalii din partea Beijingului, transmite Reuters.

La aproape o lună după ce Washingtonul a mărit de patru ori tarifele pentru vehiculele electrice din China, până la 100%, Bruxelles-ul ar urma să anunţe tarife mult mai mici pentru importurile de automobile electrice produse de constructori chinezi precum BYD şi Geely dar şi pentru constructorii occidentali, cum este Tesla, care exportă în Europa automobilele asamblate în China.

Decizia Bruxelles-ului vine într-un moment în care constructorii auto europeni se luptă cu un val de automobile electrice ieftine oferite de rivalii chinezi.

Cu toate acestea, există un sprijin foarte mic pentru planurile Comisiei din partea industriei auto europene. Constructorii auto germani, care sunt puternic dependenţi de vânzările de pe piaţa din China, se tem de represaliile Beijingului, iar firmele auto europene importă propriile lor vehicule produse în China.

Citește și
„Plătește-ne 184 de miliarde de dolari înapoi, Zelenski. Atunci Ucraina va putea fi numită din nou o țară independentă”

Totuşi, preşedinta Comisia Europene, Ursula von der Leyen, a spus în repetate rânduri că Europa trebuie să acţioneze pentru a împiedica China să inunde piaţa blocului comunitar cu automobile electrice subvenţionate.

"Dacă va fi provocată, reacţia şi repercusiunile ar putea duce la un război comercial care ar fi devastator pentru o regiune care este încă puternic dependentă de lanţurile de aprovizionare dominate de China pentru a-şi atinge obiectivele climatice ambiţioase", spune Will Roberts, director de cercetare pe sectorul auto la Rho Motion.

Analiştii se aşteaptă ca tarifele suplimentare ce urmează a fi anunţate de Comisia Europeană să se situeze între 10% şi 25%. Fiecare 10% suplimentar care să se adauge tarifului actual de 10% ar costa importatorii UE de automobile electrice chineze aproximativ un miliard de dolari, pe baza datelor comerciale din 2023, o altă lovitură pentru un sector care se confruntă cu o încetinire a cererii şi diminuarea preţurilor acasă.

Costurile vor creşte în acest an pe măsură ce producătorii chinezi de automobile electrice îşi vor majora exporturile spre Europa.

Importurile de automobile electrice asamblate în China au fost dominate de producători auto occidentali precum Tesla, Dacia, subsidiară Renault, şi BMW, dar cu toate acestea Comisia Europeană susţine că ponderea mărcile chineze în automobilele electrice vândute în UE a crescut până la 8%, de la mai puţin de 1% în 2019, şi ar putea ajunge la 15% în 2025. Potrivit Executivului comunitar, preţurile automobilelor electrice chineze sunt, în mod tipic, cu 20% sub cele produse în UE.

Mai mulţi directori de top de la BMW, Mercedes şi Volkswagen au lansat un avertisment cu privire la impunerea de tarife vamale suplimentare pentru vehiculele din China, unde HSBC estimează că producătorii auto germani generează 20-23% din profiturile lor globale.

În rândul guvernelor europene, Franţa spune că Europa trebuie să se protejeze de producţia subvenţionată chineză, în timp ce cancelarul german Olaf Scholz spune că el nu este covins că ar fi nevoie de tarife suplimentare.

Între timp piaţa evoluează, pe măsură ce constructorii auto europeni se aliază cu rivalii chinezi pentru a aduce automobile electrice pe piaţă mai ieftin şi mai rapid. La rândul lor, constructorii chinezi de automobile electrice şi furnizorii lor încep să investească în producţia realizată în Europa, ceea ce le va permite să evite plata tarifelor.

O serie de directori de la constructorii auto tradiţionali din Europa au declarat recent pentru Reuters că tarifele vamale mai mari ar putea diminua sau elimina, temporar, avantajul pe partea de cost de care se bucură constructorii chinezi. Însă aceste tarife nu vor elimina realitatea că preţul de cost mai mic al automobilelor electrice Made in China îi va forţa pe producătorii europeni să ia măsuri. Directorul general de la Stellantis, Carlos Tavares, a avertizat că producătorii auto europeni nu au prea mult la dispoziţie pentru a-şi ajusta afacerile şi depind de eliminarea "procedurilor birocratice şi haosului în materie de reglementare pe care îl avem la noi acasă". 

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii se laudă că au găsit imaginile care pot schimba tot: "Adevărata față a românilor a ieșit la iveală"
Kosovarii se laudă că au găsit imaginile care pot schimba tot: "Adevărata față a românilor a ieșit la iveală"
Citește și...
Fiica unui miliardar acuză că locuința ei a fost infestată de molii și dă în judecată proprietarul. Ce despăgubiri cere
Fiica unui miliardar acuză că locuința ei a fost infestată de molii și dă în judecată proprietarul. Ce despăgubiri cere

Fiica unui miliardar georgian și soțul ei au dat în judecată un vânzător de proprietăți după ce casa lor victoriană cu șapte dormitoare din Notting Hill a fost infestată de molii, scrie The Independent.  

Chris Wright a intrat în echipa Trump, în fruntea Departamentului Energiei. E „omul petrolului”
Chris Wright a intrat în echipa Trump, în fruntea Departamentului Energiei. E „omul petrolului”

În noua echipă a lui Donald Trump, Chris Wright a fost numit în fruntea Departamentului Energiei.

Volodimir Zelenski vorbește despre încheierea „diplomatică” a războiului, după puzderia de bombe și drone rusești
Volodimir Zelenski vorbește despre încheierea „diplomatică” a războiului, după puzderia de bombe și drone rusești

Rusia a dezlănțuit duminică dimineață asupra Ucrainei cel mai amplu și distrugător atac aerian din ultimele trei luni. 120 de rachete și 90 de drone au vizat infrastructura energetică a Ucrainei, mizând pe efectul de demoralizare a populației, în prag de

Recomandări
La Agenția pentru Mediu București, șefii le cer angajaților să mintă când întrebăm despre arderile ilegale din Capitală
La Agenția pentru Mediu București, șefii le cer angajaților să mintă când întrebăm despre arderile ilegale din Capitală

De departe, cea mai poluată zonă din România este regiunea București-Ilfov.

Mesajul Nadiei Comâneci după moartea lui Bela Karolyi. Antrenorul a relatat cum a întâlnit-o pe „Zeița de la Montreal”
Mesajul Nadiei Comâneci după moartea lui Bela Karolyi. Antrenorul a relatat cum a întâlnit-o pe „Zeița de la Montreal”

Doliu în lumea gimnasticii. Bela Karolyi, legendarul antrenor care a scris istorie cu Nadia Comăneci la Jocurile Olimpice de la Montreal, a murit în Statele Unite, la vârsta de 82 de ani.

Nicolae Ciucă, atac sub centură la George Simion: e „o țeapă” la fel de mare ca Nordisul. Ce a putut să mai spună despre el
Nicolae Ciucă, atac sub centură la George Simion: e „o țeapă” la fel de mare ca Nordisul. Ce a putut să mai spună despre el

George Simion este „o țeapă” la fel de mare ca Nordisul, afirmă contracandidatul său, liberalul Nicolae Ciucă. Mai mult, liderul AUR este considerat și „cel mai tânăr nostalgic” după Nicolae Ceaușescu.