Două „nave misterioase” au fost observate lângă conductele Nord Stream cu puțin timp înainte ca exploziile să fie detectate
Două „nave misterioase” au fost observate lângă conductele Nord Stream cu câteva zile înainte ca exploziile să fie detectate, spune o firmă de analiză a datelor prin satelit, conform Insider.
Ambele nave aveau o lungime între 90 și 130 de metri și aveau sistemele de identificare, sau trackerele AIS (n.r. Sistem automat de identificare), dezactivate, a declarat Jerry Javornicky, cofondatorul SpaceKnow.
AIS sau sistemul de identificare automată este un sistem de urmărire automată care utilizează transceiver-uri pe nave și este utilizat de serviciile de trafic naval. Atunci când sateliții sunt utilizați pentru a primi semnături AIS, se folosește termenul Satellite-AIS.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
„Ei aveau trackerele oprite, ceea ce înseamnă că nu existau informații despre mișcarea lor și încercau să păstreze informațiile despre locație și informațiile generale ascunse”, a declarat Javornicky pentru presa.
Javornicky a spus că SpaceKnow a găsit 25 de nave care treceau printr-o zonă cu o rază de câțiva kilometri în jurul locurilor în care au fost raportate scurgeri, a raportat Wired. Două dintre aceste nave nu aveau datele AIS activate, a spus Javornicky.
Organizația Maritimă Internațională impune ca navele cu încărcături de 330 de tone sau mai mari, precum și navele de pasageri de orice dimensiune, trebuie să-și pornească trackerele AIS în călătoriile internaționale.
O navă care oprește trackerele este adesea văzută ca un steag roșu, iar o astfel de practică este obișnuită pentru navele implicate în activități ilicite, cum ar fi pescuitul ilegal, traficul de persoane.
Autoritățile americane o numesc o practică de transport înșelătoare și sfătuiesc porturile să se ferească de navele care își manipulează trackerele.
Otto Tabuns, directorul ONG Baltic Security Foundation, a declarat pentru Wired că este rar ca o navă să-și oprească transmițătorul AIS în Marea Baltică, dacă nava nu are „obiective clandestine”.
Afirmațiile lui Javornicky vin în timp ce națiunile vest-europene continuă să investigheze scurgerile din conductele Nord Stream, care alcătuiesc cea mai mare rețea de furnizare a gazelor naturale din Rusia către Europa.