Dezastrul feroviar din Grecia: Patru dintre vagoane au ars complet. Pasagerii sunt identificați prin teste ADN
În Grecia au fost decretate trei zile de doliu, după dezastrul feroviar în care au murit cel puțin 43 de oameni. Coliziunea frontală dintre un tren de marfă și unul de pasageri a fost o „eroare umană tragică", potrivit premierului grec.
Un șef de gară a fost arestat, iar ministrul transporturilor și-a dat demisia. Joi, angajații căilor ferate elene au făcut grevă spontană, pentru a denunța condițiile de muncă deplorabile. Pentru unii greci, durerea s-a transformat în furie la Atena unde s-au înregistrat ciocniri violente între protestatari și forțele de ordine.
Momentul când s-a produs nenorocirea, marți spre miercuri, cu puțin înainte de miezul nopții, a fost filmat. Deși în zonă era cale ferată dublă, trenul cu 350 de pasageri, majoritatea studenţi, şi marfarul au ajuns pe aceeaşi linie din direcţii opuse.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Coliziunea s-a produs după ce trenul de pasageri, abia plecat din gara Larissa, tocmai ieșea dintr-un tunel.
Kyriakos Mitsotakis, premierul Greciei: „Zeci de concetăţeni, majoritatea tineri, şi-au pierdut viaţa, într-un accident feroviar groaznic, fără precedent în țara noastră.”
Primele patru vagoane ale trenului de călători au deraiat și două au luat foc, fiind distruse aproape complet. De aceea, pentru cel puțin 17 dintre cei decedați va fi nevoie de teste ADN pentru identificare.
Konstantinos Imanimidis, șeful echipei de salvare de la Crucea Roșie: „Am ajuns în punctul în care trebuie să ridicăm cu macaraua vagonul din spatele meu ca să vedem ce găsim sub el. Nici condiţiile meteo, ploaia, nu ne ajută, dar trebuie să lucrăm cât mai bine în situaţia dată.”
După tragedie, greci din toată țara au stat întreaga zi la cozi imense ca să doneze sânge pentru cei răniţi. La Larisa, unde au fost transportaţi supravieţuitorii, primarul povesteşte despre "valuri de ambulanţe care îi transportau pe cei cu amputaţii şi arsuri".
După donare, unii s-au dus să depună flori şi să aprindă lumânări la altare improvizate.
Alţii, însă, au protestat violent în Atena, în fața sediului Hellenic Train, compania responsabilă cu mentenanța căilor ferate din Grecia. Manifestanți furioși au aruncat cu pietre în scutieri și au incendiat pubele.
Într-o declaraţie către naţiune, premierul Mitsotakis a spus că totul indică "o eroare umană tragică".
Kyriakos Mitsotakis, premierul Greciei: „Justiția își va face datoria. Cei responsabili vor fi trași la răspundere. Statul va fi alături de familiile victimelor. Ne vom plânge copiii, frații, prietenii. Vom rămâne uniți în această tragedie. Și apoi, vom munci din greu. Pentru a ne asigura că, așa cum mi s-a cerut la Larissa ,"niciodată, din nou" nu se va mai petrece așa ceva. Vă promit.”
Șeful de gară din Larissa a fost arestat și pus sub acuzare pentru omor din culpă. Riscă închisoarea pe viaţă dacă va fi găsit vinovat. Bărbatul neagă însă orice responsabilitate şi pune tragedia pe seama unei defecțiuni tehnice.
Anunțându-și demisia, ministrul Transporturilor Kostas Karamanlis a declarat: „Când se întâmplă ceva atât de tragic, este imposibil să continui și să te prefaci că nu s-a întâmplat".
Reprezentanții sindicatelor spun că sunt mai mulți factori care pot explica un asemenea accident. Se referă la deficiențe cronice pe căile ferate din Grecia: de la lipsa de personal, la mecanisme învechite și probleme la sistemele de semnalizare. Un lucrător feroviar a declarat că semnalizarea se face manual de foarte mulţi ani, de când s-a stricat sistemul automat.