Compania aeriană care oferă discounturi în funcție de ADN
În 2017, cam 35 de milioane de americani au călătorit în Mexic vizitând stațiuni turistice sau situri istorice.
Însă compania națională aeriană a Mexicului vrea mai mulți pasageri americani. Și s-a gândit să răspundă într-un mod original și un pic ironic, la tensiunile politice dintre cele două țări pe tema Zidului de la graniță, pe care președintele Trump îl vrea cu tot dinadinsul.
Așa că Aeromexico oferă discounturi americanilor care fac un test ADN pentru a arăta că au descendență mexicană. Cu cât au mai mult ADN mexican, cu atât, mai mare e discount-ul.
”Pentru Mexic, prima destinație este America, dar prima destinație a Americii nu e Mexicul! Așa că am mers într-un orășel american tipic să-i întrebăm pe localnici de ce nu consideră Mexicul o destinație de călătorie.”
Clipul publicitar e realizat sub forma unui reportaj TV. Locuitorii din Wharton, Texas, sunt întrebați de ce nu vor să facă o excursie dincolo de graniţă. Și răspund fără reţinere.
”Nici gând. Lăsați-mă să stau aici în pace și lăsați-i pe cei de acolo să rămână pe partea lor de graniță”
Fără să se descurajeze în faţa acestor reacţii negative, Aeromexico subliniază cât de mulţi americani au descendență mexicană, prezentând un grafic care ar conţine date de la Departamentul securităţii interne, cu imigraţia începând de pe la 1800.
Apoi, cu testele ADN făcute, texanii află că le curge ceva sânge mexican prin vene.
Iar dacă se hotărăsc totuşi să zboare cu o cursă Aeromexico, peste graniţa de sud, vor avea un discount corespunzător cu procentul descendenței mexicane, aşa cum îl stabilesc testele ADN.
Clipul supranumit "discount-ul ADN" a fost difuzat prima dată astă-primăvară. Acum, însă, a fost reluată campania publicitară în mijlocul controverselor privind zidul pe care Trump îl vrea la graniţa cu Mexicul.
Clipul publicitar a devenit viral pe reţelele de socializare. Dar transportatorul aerian a refuzat să facă vreun comentariu la întrebările privind implicaţiile politice.