Cele mai noi creaţii ale industriei aviatice au aterizat la salonul aeronautic de la Le Bourget, lângă Paris
Airbus a anunțat lansarea unui model nou, cu autonomie sporită și consum mai redus de combustibil.
Bombardier și Bell caută să seducă clienții doritori de lux, care nu se uită la bani când e vorba despre confortul zborului.
Pare mai degrabă un apartament din segmentul de vârf al pieţei imobiliare, nu un avion pentru zboruri de afaceri. Compania Bombardier propune modelul Global 7500, cu dotări de lux, inclusiv spaţii pentru masă şi un pat dublu în dormitor.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Adaptat după cele mai pretenţioase cerinţe ale clienţilor cu dare de mână, elicopterul de lux Bell 525 este o adevărată limuzina a cerului.
Tradiționalul duel între Boeing și Airbus, la salonul aeronautic de la Burget, în Franța, este marcat anul acesta de criza gigantului american, care încearcă să recâștige încrederea clienţilor după cele două accidente recente, cu modelul 737 MAX, soldate cu 346 de morţi.
Airbus, în schimb, a anunţat lansarea, în 2023, a unui nou model, 321 XLR, o versiune îmbunătăţită a actualului A 321. Ar urma să aibă o autonomie de zbor de peste 7.500 de kilometri, graţie consumului de combustibil cu până la 30 la sută mai redus.
În plus, Airbus are deja tehnologia pentru zboruri comerciale fără pilot, susţine directorul general al gigantului european.
Iar compania Boom Supersonic, cu sediul în Colorado, are ambiţia să ridice în aer un nou avion supersonic pentru călători, urmaşul faimosului Concorde, însă, mai prietenos cu mediul şi cu un consum mai redus de carburant. Constructorul spera că ar putea intra în serviciu chiar anul viitor.
În domeniul apărării, Germania, Franta şi Spania au încheiat un acord pentru viitorul avion de luptă european, care va înlocui modelele Eurofighter şi Rafale în 2040.
Neoficial, costurile dezvoltării proiectului ar putea fi de 100 de miliarde de euro.