Căile Ferate, ”linia de salvare” a Ucrainei. Și-au cerut scuze pentru o punctualitate de ”doar” 90%, pe timp de război

tren ucraina
Profimedia

Ucrainenii ”se bazează pe președinte, pe armată și pe căile ferate. Ei știu că, orice s-ar întâmpla, noi nu anulăm trenurile”, spune directorul Căilor Ferate Ucrainene, devenite în timp de război ”linia de salvare” a țării atacate de ruși.

 

Rețeaua feroviară ucraineană a asigurat deplasarea oamenilor, a ajutoarelor umanitare și a mărfurilor pe parcursul unui an de război, sub amenințarea constantă a atacurilor rusești asupra infrastructurii feroviare, scrie Business Insider.

Alexander Kamîșin, directorul general al Căilor Ferate Ucrainene, a explicat cum se desfășoară activitatea companiei în care ucrainenii au cea mai mare încredere pe timp de răboi, alături de președinte și armată.

Kamîșin spune că nu va uita niciodată ziua în care a ajuns în Khersonul eliberat, un oraș devastat de război pe râul Nipru.

Citește și
tren alstom
Cum arată noile trenuri Alstom, cumpărate de CFR cu jumătate de miliard de euro | FOTO
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Directorul general al serviciului feroviar național al Ucrainei s-a aflat în primul tren care a ajuns în orașul din sudul țării la doar câteva zile după ce a fost recucerit de forțele Kievului în toamna anului trecut, eliberându-l după luni de ocupație rusă.

Să ajungi acolo nu a fost o sarcină ușoară. Șinele și podurile avariate de luptele crâncene trebuiau reparate, iar minele terestre mortale care amenințau siguranța celor care treceau prin zonă trebuiau dezamorsate înainte ca trenul să poată trece.

Dar când trenul a ajuns în cele din urmă, a fost salutat de întregul oraș - sosirea sa a însemnat libertatea de mișcare, un aflux de ajutor umanitar și revenirea afacerilor, cu marfă care intra și ieșea.

Trenurile ucrainene funcționează deși Rusia bombardează non-stop rețeaua feroviară

"Unii oameni spun despre calea ferată că este linia de salvare a Ucrainei", a declarat Kamyshin într-un interviu recent acordat Insider. "De aceea, este foarte important să readucem conexiunea cu orașele recucerite".

Kamîșin supraveghează Căile Ferate Ucrainene, compania de stat care a menținut economia și populația Ucrainei în mișcare în timpul unui an brutal de război. Rețeaua sa de căi ferate se întinde în întreaga țară și în țările vecine din Europa de Est, permițând Ucrainei să opereze un sistem de transport masiv chiar dacă traficul aerian rămâne suspendat.    

Menținerea trenurilor în mișcare vine însă cu un pericol semnificativ pentru companie, deoarece forțele rusești atacă rețeaua feroviară non-stop, provocând distrugeri la tot ce este necesar, de la șine la stații.

Potrivit datelor companiei pe 2022 analizate de Insider, Căile Ferate Ucrainene au ajutat la evacuarea a milioane de persoane din orașele devastate de război și a transportat mii de civili răniți în timpul asaltului rusesc. Compania a mutat sute de mii de tone de ajutor umanitar prin trenuri de pasageri și vagoane de marfă și peste 100 de milioane de tone de marfă - cum ar fi cereale, care a fost cel mai mare export de marfă al țării - din martie până în decembrie anul trecut. 

În primele săptămâni ale războiului, principalul obiectiv a fost evacuarea civililor și furnizarea de ajutor umanitar. Ulterior, a devenit esențial să se revină la exportul de bunuri-cheie, astfel încât Ucraina să poată începe să genereze venituri. Cu cât poate exporta mai multe bunuri, cu atât este mai puțin dependentă de ajutorul financiar extern. 

”În timpul războiului, oamenii ar trebui să se bazeze măcar pe ceva”

"Este extrem de dificil în timpul războiului să menții economia în funcțiune", a declarat Kamîșin. "Iar noi suntem principalul mijloc de transport pentru a scoate cereale și metale din țară".

Căile Ferate Ucrainene au facilitat deplasarea a peste 17 milioane de persoane în întreaga țară, în principal din regiunile estice și sudice - unde luptele au fost mai intense - către regiunile vestice care au cunoscut mai puține lupte. Deoarece Ucraina este o țară atât de mare și durează mult timp să o traversezi cu mașina, Kamîșin a spus că oamenii aleg să ia trenul pentru că este accesibil, confortabil și sigur.

Având în vedere importanța sistemului feroviar pentru Ucraina, punctualitatea este crucială pentru Kamîșin și echipa sa și, chiar dacă compania operează în condiții de război, rezultatele au fost impresionante. El a declarat că, în cursul anului 2022, Căile Ferate Ucrainene au înregistrat o rată medie de punctualitate de aproximativ 85 la sută, deși au existat zile în care cifra a sărit până la 95 la sută sau mai mult. La începutul lunii februarie, Kamîșin a scris pe rețelele de socializare că a avut o zi record în ceea ce privește punctualitatea, cu 98% din trenuri plecând la timp și 97% ajungând la timp.

Duminică, Kamîșin și-a cerut scuze pentru că rata de punctualitate a fost de "doar" 90 la sută, și asta pentru că unele trenuri au trebuit să întârzie, deoarece președintele Joe Biden a făcut o călătorie surpriză la Kiev, unde s-a întâlnit cu președintele ucrainean Volodimir Zelenski.

"Această pasiune de a fi la timp este o valoare foarte importantă pentru noi. În timpul războiului, oamenii ar trebui să se bazeze măcar pe ceva", a declarat Kamîșin.

"Ei se bazează pe președinte, se bazează pe armată și se bazează pe calea ferată. Ei știu că, indiferent de ce se întâmplă, noi nu anulăm trenurile. În timpul întregului război, nu am anulat niciun tren. Întotdeauna am continuat să circulăm".

Trupele ruse au ocupat 10% din infrastructura Căilor Ferate Ucrainene

Călătoria pe calea ferată nu vine fără riscuri. Forțele rusești bombardează zilnic rețeaua cu obuze de artilerie, a declarat Kamîșin, provocând daune pe scară largă căilor ferate, stațiilor, podurilor și vagoanelor. Imediat ce bombardamentele încetează, echipele de reparații ies și repară tot ce este deteriorat.

Într-un atac mortal asupra infrastructurii feroviare, trupele rusești au tras cu rachete asupra unei gări din orașul Kramatorsk, din estul Ucrainei, la începutul lunii aprilie 2022. Zeci de persoane, inclusiv copii, care încercau să fugă din casele lor, au fost ucise în urma atacului. 

Aproximativ 10% din infrastructura controlată de Căile Ferate Ucrainene este ocupată de forțele rusești, a declarat Kamîșin. Dar ori de câte ori armata ucraineană eliberează un teritoriu, el primește sarcina guvernului de la Kiev de a reconecta rețeaua feroviară la orașe cât mai curând posibil.

Așa a fost cazul când forțele rusești s-au retras din jurul Kievului în primăvara anului trecut și când Ucraina a lansat o contraofensivă în regiunea nord-estică Harkov la sfârșitul verii. Același lucru s-a întâmplat și în Kherson.  

"Întregul război se schimbă în timp, iar principala abilitate pe care ar trebui să o avem în vedere este flexibilitatea", a declarat Kamîșin. Compania a fost nevoită să se adapteze pe tot parcursul conflictului și să ia decizii dificile. La început, "era vorba de a lua decizii zilnic, iar a nu lua o decizie era mult mai rău decât a lua o decizie greșită".

Ucraina a deschis în plin război rute feroviare noi către Polonia și Moldova

Dar, chiar și cu poverile războiului, Căile Ferate Ucrainene au reușit să inoveze și să se extindă în timpul anului 2022. Compania a introdus zeci de vagoane noi de pasageri și a renovat alte câteva, potrivit datelor analizate de Insider. A adăugat mai multe rute noi interne și internaționale - mergând în locuri precum Polonia și Moldova.  

Liniile existente care leagă Ucraina de țările vecine au fost reconstruite și redeschise, ceea ce este crucial din mai multe motive, a explicat Kamîșin. Acestea mențin mărfurile în mișcare, astfel încât Ucraina să poată colecta venituri din exporturi, și ajută la transportul ucrainenilor către aeroporturile din alte țări, astfel încât aceștia să poată părăsi regiunea. Dar este, de asemenea, imperativ pentru securitatea națională a țării: cu cât are mai multe conexiuni cu Europa, cu atât mai sigură va fi Ucraina.

Aceste conexiuni sunt cele care joacă un rol major în menținerea economiei Ucrainei pe linia de plutire și în alimentarea efortului de război, iar liderii străini care vizitează țara le-au folosit în semn de sprijin și solidaritate.

"Din prima zi, am simțit că nu vreau doar să supraviețuiesc. Vrem să continuăm să ne dezvoltăm. Vrem să continuăm să creștem, să continuăm să construim și să continuăm să facem proiecte noi chiar și în timpul războiului", a declarat Kamîșin.

"În caz contrar, suntem scoși din joc - este sus sau afară", a adăugat el. Am decis să mergem în sus".

 

 

 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Noile trenuri electrice produse în Polonia pentru România vor circula cu 160 de km/h. Vor avea aer condiționat și internet
Noile trenuri electrice produse în Polonia pentru România vor circula cu 160 de km/h. Vor avea aer condiționat și internet

Românii ar putea călători cu trenul mai rapid și în condiții mai bune, începând cu luna decembrie. Autoritatea pentru Reformă Feroviară a anunțat că primele garnituri electrice vor ajunge în România la vară și vor intra în perioada de testare.

Cum arată noile trenuri Alstom, cumpărate de CFR cu jumătate de miliard de euro | FOTO
Cum arată noile trenuri Alstom, cumpărate de CFR cu jumătate de miliard de euro | FOTO

Primul tren Alstom din cele 37 cumpărate de România cu jumătate de miliard de euro va ajunge în țara noastră în iulie 2023, în vederea efectuării de teste. Noile trenuri vor rula pe rutele CFR de călători din toată țara.  

Două trenuri s-au ciocnit în Spania. Cel puțin 155 de oameni sunt răniți. FOTO și VIDEO
Două trenuri s-au ciocnit în Spania. Cel puțin 155 de oameni sunt răniți. FOTO și VIDEO

Cel puțin 155 de pasageri au fost răniţi miercuri după ce două trenuri de navetişti s-au ciocnit în gara din localitatea spaniolă Montcada i Reixac, din provincia Barcelona (nord-est), transmite EFE, potrivit Agerpres.  

Două trenuri s-au ciocnit în Vrancea. Primele imagini de la locul accidentului. GALERIE FOTO
Două trenuri s-au ciocnit în Vrancea. Primele imagini de la locul accidentului. GALERIE FOTO

Două trenuri de marfă care transportau cereale s-au ciocnit, joi, în Vrancea, iar unul dintre vagoane a deraiat.  

Trenuri insalubre oprite de la funcționare. Protecția Consumatorilor a găsit o mizerie de nedescris în vagoane | GALERIE FOTO
Trenuri insalubre oprite de la funcționare. Protecția Consumatorilor a găsit o mizerie de nedescris în vagoane | GALERIE FOTO

Trenurile CFR Călători au fost verificate de comisarii de la Protecția Consumatorilor București.  

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.