Articolele cu Obama se vand bine in intreaga lume
Articolele purtand imaginea lui Barack Obama, de la carti la obiecte vestimentare, se vand foarte bine in intreaga lume, relateaza AFP.
Valul de optimism care a cuprins lumea in urma alegerii primului presedinte de culoare din Statele Unite a impulsionat vanzarea de ziare si carti. Unii cereau pana la 300 de dolari pe un exemplar din New York Times din 5 noiembrie care anunta victoria democratului.
Barack Obama apare pe tot felul de suporturi: carti de joc, insigne, afise sau papusi de hartie. Un joc video numit "Super Obama World" este lansat online, iar un distribuitor de materiale pornografice a investit 10.000 de dolari in numele site-ului sau.
Poza presedintelui ales este afisata in toate librariile din lume, unde cartile sale sunt pe cale de a deveni best-seller-uri. Sloganul campaniei sale, "Yes we Can", a fost preluat de politicieni si oameni de afaceri din intreaga lume.
Borac, cea mai veche marca de haine din Bosnia, a lansat o linie de costume numita "Borac Obama", urmand sa inregistreze vanzari masive. Compania aduce astfel un omagiu si Statelor Unite, care i-au asigurat resursele financiare pentru reluarea activitatii dupa razboiul din 1992-1995, a adaugat un angajat.
In Freetown, capitala statului Sierra Leone, cea mai saraca tara din lume potrivit Natiunilor Unite, comerciantii si elevii vand tricouri cu imaginea lui Barack Obama si casete video piratate cu discursul rostit de acesta la 4 noiembrie in Chicago.
Bola Thompson, un comerciant din Freetown, declara ca a vandut 2.000 de tricouri "Obama". Aceasta imprima fotografia lui Obama si sloganul "Commander-In-Chief" pe tricouri simple. "Se dau ca painea calda", a precizat aceasta.
Un alt vanzator a declarat ca o asemenea amploare a
vanzarilor nu s-a mai inregistrat de la alegerea lui Nelson Mandela la presedintia Africii de Sud.
In Japonia, comicul Nozomu Sato (Nocchi) a devenit brusc foarte popular, datorita asemanarii sale cu presedintele american. Acesta si-a taiat parul, s-a bronzat si a exersat pronuntia sloganului "Yes we can".
Doua orase din arhipelagul japonez se numesc Obama, (plaja mica in limba japoneza) si isi promoveaza numele inscriptionandu-l pe tricouri, baghete si bomboane.