Anchetatorii au parasit locul prabusirii avionului Germanwings. Concluziile la care au ajuns
Anchetatorii au colectat toate dovezile importante de la locul prabusirii avionului Germanwings, in Alpii francezi, si au parasit zona, a declarat un oficial din cadrul Jandarmeriei franceze, citat de CNN.
Anchetatorii nu sunt asteptati sa mai revina la locul catastrofei, a precizat sambata capitanul Yves Naffrechoux, din cadrul Jandarmeriei franceze.
"Toti anchetatorii politiei au parasit locul prabusirii. A mai ramas doar o companie privata de securitate care asigura paza in zona prabusirii, pentru ca nimeni sa nu mearga acolo", a adaugat el.
Compania de securitate va pazi locul tragediei pana cand toate fragmentele epavei vor fi colectate si transportate intr-un loc sigur, pentru a putea fi analizate daca va fi nevoie, a mai afirmat acesta.
Anchetatorii au gasit joi cea de-a doua cutie neagra a avionului Germanwings, care inregistreaza parametrii zborului pana in momentul prabusirii. Dupa analizarea datelor, expertii vor putea determina circumstantele prabusirii aeronavei.
Prima cutie neagra - cea care contine conversatiile echipajului - a fost gasita la scurt timp dupa prabusire, iar datele pot fi recuperate si utilizate, in pofida avariilor.
Potrivit procurorului din Marsilia Brice Robin, dintre cele peste 2.000 de probe ADN colectate de la locul prabusirii, anchetatorii au izolat 150 de profiluri ADN. Robin a adaugat ca autoritatile au gasit 470 de obiecte personale in zona tragediei, printre care 40 de telefoane mobile, care erau foarte avariate, existand sanse mici sa poata furniza informatii utile.
O aeronava Airbus A320 a companiei Germanwings, care efectua o cursa de la Barcelona (Spania) spre Dusseldorf (Germania), s-a prabusit in Alpii francezi la 24 martie, provocand moartea celor 150 de persoane aflate la bord.
Anchetatorii suspecteaza ca avionul a fost prabusit intentionat de copilotul Andreas Lubitz, care l-a incuiat pe comandant in afara cabinei de pilotaj. Datele obtinute din cea de-a doua cutie neagra a avionului au aratat ca Lubitz, in varsta de 27 de ani, a setat pilotul automat pe o traiectorie descendenta si in acelasi timp a marit viteza aeronavei.
Procurorii germani au afirmat ca Lubitz a fost tratat pentru tendinte sinucigase si depresie in urma cu cativa ani, inainte de a deveni pilot. In plus, procurorii au gasit la locuinta copilotului adeverinte medicale care il declarau inapt pentru lucru, valabile inclusiv pentru ziua tragediei, dar Lubitz le-a rupt si nu si-a anuntat angajatorii.
Joi au aparut informatii potrivit carora copilotul Andreas Lubitz a cautat pe Internet date despre sinucidere si despre usile cabinelor de pilotaj.