AFP: Cele mai grave accidente de tren produse in Europa in ultimii 40 de ani
Accidentul feroviar care a avut loc miercuri de la Santiago de Compostela, in nord-vestul Spaniei, soldat cu cel putin 77 de morti si 140 de raniti, este unul dintre cele mai sangeroase din ultimii aproximativ 40 de ani, relateaza AFP.
Aceasta catastrofa este una dintre cele mai grave produse vreodata in Spania. In 1944, o coliziune intre un tren care asigura o legatura Madrid-Galicia si o locomotiva s-a soldat cu sute de morti. in 1972, 77 de persoane au fost murit in urma deraierii unui tren intre Cadiz si Sevilla (Andaluzia).
2010
- 12 octombrie: Ucraina - 45 de morti in coliziunea dintre un tren si un autocar, la Marganet (centru-est).
2006
- 23 ianuarie: Muntenegru - 47 de morti si peste 200 de raniti in urma deraierii unui tren in apropiere de Podgorita (sud).
1998
- 3 iunie: Germania - 101 morti si 88 de raniti la Eschede (nord) in urma deraierii unui InterCity Express (ICE) care asigura legatura intre Munchen (sud) si Hamburg (nord). Acesta a fost cel mai grav accident produs in Germania incepand din 1945 (102 morti in apropiere de Munchen).
1992
- 3 martie: Rusia - 41 de morti si 16 raniti dupa ce expresul Riga-Moscova a lovit un tren de marfa in apropiere de Tver (nord-vest).
1989
- in cursul noptii de 3 spre 4 iunie: Uniunea Sovietica - 645 de morti, dintre care 181 de copii, intr-o explozie de gaz urmata de un incendiu in gara Asa-Ufa (1.200 de kilometri est de Moscova) in momentul intersectarii a doua trenuri.
1988
- 4 iunie: Uniunea Sovietica - Aproape 100 de morti si peste 200 de raniti in explozia unor vagoane ce transportau explozivi, la Arzamas, oras situat la 500 de kilometri est de Moscova.
- 27 iunie: Franta - 56 de morti si tot atatia raniti la Paris in urma coliziunii a doua trenuri in Gara Lyon.
1987
- 7 august: Uniunea Sovietica - 106 morti in coliziunea dintre un tren de pasageri si un convoi de marfa in Gara Kamenskaia, in apropiere de Rostov-pe-Don (sud-vestul Rusiei).
1986
- 6 noiembrie: Uniunea Sovietica - Aproximativ 40 de morti in urma coliziunii dintre doua trenuri de calatori in apropiere de Gara Koristovka, la 200 de kilometri sud de Kiev (Ucraina).
1985
- 11 septembrie: Portugalia - Aproximativ 50 de morti si 145 de raniti, potrivit unui bilant oficial, in coliziunea frontala a doua trenuri in apropiere de Mangualde (80 de kilometri sud-est de Porto)
- 31 august: Franta - 43 de morti si 37 de raniti in deraierea unui tren urmata de o coliziune cu un alt tren la Argenton-sur-Creuse (Indre).
1980
- 19 august: Polonia - 69 de morti in urma coliziunii a doua trenuri in regiunea Torun (nord-vest de Varsovia).
1979
- 13 septembrie: Iugoslavia - 60 de morti si 116 raniti in coliziuna expresului Belgrad-Skopje cu un tren de marfa.
1978
- 15 aprilie: Italia - 50 de morti si o suta de raniti in coliziunea unui tren care asigura legatura intre Lecce si Milano cu rapidul Venetia-Roma, la sud de Bologna (nord-est).
1975
- 8 iunie: Republica Federala Germania - 40 de morti si 108 de raniti in urma unei ciocniri violente a doua trenuri in Bavaria (sud-est).
1974
- 30 august: Iugoslavia - 153 de morti in urma coliziunii a doua trenuri in apropiere de Zagreb.
1972
- 16 iunie: Franta - 108 morti si 111 raniti in timpul prabusirii unui tunel peste doua trenuri, la Vierzy (Aisne).