Activiștii de mediu germani le-au pus gând rău șoferilor. Fără mașini în centrul Berlinului

×
Codul embed a fost copiat

Fără maşini în centrul capitalei Germaniei! Activiştii de mediu din Berlin au lansat o iniţiativă prin care speră să elibereze oraşul de traficul sufocant.

Au început să strângă semnături, pentru a forța un referendum pe această temă. Bătălia nu va fi una uşoară.

În cealaltă tabără, criticii spun că este o încălcare a drepturilor cetățenilor de a se deplasa după cum doresc.

O stradă, în mijlocul orașului, dar fără mașini. În capitala germană Berlin, acest lucru este rar. Orașul are foarte puține zone pentru pietoni, mașinile fiind cele care domină peisajul.

Însă acești activiști speră să schimbe acest lucru. Un prim pas pe care l-au făcut, a fost să strângă semnături pentru un viitor referendum, pentru ca orașul Berlin să fie aproape complet liber de autoturisme.

Citește și
cosari
Metoda inedită prin care coșarii din Berlin vor să schimbe ideea că pisicile negre aduc ghinion
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Thomas Howie, purtător de cuvânt Berlin Car Free: "Ceea ce vrem să facem este să creăm cea mai mare zonă auto din lume, unde circulaţia este redusă. Să se întindă pe o suprafaţă de 85 de kilometri pătrați. Suntem aici să îi întrebăm pe oameni ce anume îşi doresc ei. De aceea este nevoie de un referendum, dar avem nevoie de semnăturile oamenilor pentru a demara acest referendum".

Într-o prima etapă, activiștii au la dispoziție șase luni pentru a colecta 20.000 de semnături de la cetățenii germani care locuiesc în Berlin. Dacă vor reuși, petiția va fi evaluată și va trece la o a doua etapă, în care militanţii de mediu trebuie să strângă 175.000 de semnături în 4 luni.

Dacă vor avea succes, cererile lor vor fi supuse unui referendum, unde va fi nevoie de voturile a cel puțin 25% din participanţi. Scopul nu este doar acela de a face din centrul capitalei Germaniei un loc fără maşini.

Nina Noble, purtător de cuvânt Berlin Car Free: "Este vorba despre reducerea tuturor călătoriilor cu maşina care nu reprezintă o necesitate și lăsați să circule cu autoturismul doar oamenii care au nevoie cu adevărat de acest lucru. Taxiurile vor putea să circule în continuare, dar traficul regulat cu maşina personală, pentru a merge la cumpărături sau la locul de muncă, ar trebui să fie înlocuit cu mijloacele de transport în comun, iar acest lucru ar însemna mai puţin trafic".

Există însă şi persoane care se opun acestui proiect.

Volker Krane, membru consiliul director pentru transport: "Practic nu este altceva decât o încălcare a mobilității și a drepturilor mobile ale cetățenilor. Credem că se merge prea departe".

În ultimele decenii, în Berlin au fost organizate mai multe referendumuri. Ultimul, care a avut succes, a fost în 2014 şi a avut drept scop interzicerea dezvoltări unui aeroport în centrul orașului. Zona a fost transformată ulterior într-un parc.

Articol recomandat de sport.ro
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Citește și...
Ziua Muncii, marcată cu proteste masive în mai multe țări europene. Peste 50 de polițiști au fost răniți la Berlin
Ziua Muncii, marcată cu proteste masive în mai multe țări europene. Peste 50 de polițiști au fost răniți la Berlin

Manifestaţii, care au dat naştere unor altercaţii, au marcat sâmbătă în Franţa, Spania şi în Germania Ziua Internaţională a Muncii, în pofida restricţiilor impuse de pandemia de COVID-19.

Metoda inedită prin care coșarii din Berlin vor să schimbe ideea că pisicile negre aduc ghinion
Metoda inedită prin care coșarii din Berlin vor să schimbe ideea că pisicile negre aduc ghinion

Mulți cred că pisicile negre aduc ghinion. Însă nu toată lumea este de acord cu acest lucru.

Recomandări
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.  

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom
Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă
Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.