10 iulie 2022: 60 de ani de la lansarea primului satelit de telecomunicații Telstar. VIDEO și GALERIE FOTO

Satelitul Telstar 1
Profimedia

Duminică, 10 iulie 2022 se împlinesc 60 de ani de la lansarea primului satelit de telecomunicații Telstar în orbită.

Satelitul Telstar 1 a fost lansat pe 10 iulie 1962 de la Cape Canaveral de AT&T Bell Telephone Laboratories (acum Nokia Bells Labs) și NASA.

Comunicațiile globale s-au schimbat pentru totdeauna din acea zi. Pentru prima dată, transmisiile de televiziune în direct și semnalele telefonice au putut fi transmise între SUA și Europa prin intermediul acestui satelit, potriit Bell Labs.

Satelitul Telstar 1, o adevărată artă a ingineriei

O furtună geomagnetică solară va lovi planeta Pământ
O furtună geomagnetică va lovi Pământul miercuri. Vine dintr-o „gaură asemănătoare unui ciclon din atmosfera soarelui”
Prețul eliberării Alinei Apostol din „gulagul” chinezesc. Fost deținut al regimului de la Beijing: „Cu chinezii trebuie să negociezi direct!”. Răspunsul Ministerului Justiției din România

Exteriorul său emblematic conținea 170 de kilograme din unele dintre cele mai complexe electronice cunoscute de omenire. Acesta includea 3.600 de celule solare pentru energie și un tub pentru amplificarea semnalelor radio.

Sarcina cheie a lui Telstar 1 a fost să primească semnale transmise din SUA, să le amplifice de 10 miliarde de ori și să le retransmită live către publicul din Europa și invers.

La lansare, Telstar 1 a facilitat peste 400 de mesaje telefonice sau fax sau o transmisie de televiziune.

Satelitul Telstar 1 a fost posibil printr-o serie întreagă de invenții concepute de echipa de la Bell Labs, precum un tranzistor.

Cercetătorul principal a fost inginerul John Pierce, un mare fan al science fiction care a fost foarte inspirat de ideile pe care le-a întâlnit în cărțile de acest gen. El a inventat termenul de tranzistor și a proiectat tehnologia folosită de Telstar 1.

Telstar 1 și versiunile sale ulterioare au conectat globul prin transmisii live și au schimbat peisajul comunicațiilor pentru totdeauna. Acești sateliți au inspirat chiar și emblematica minge de fotbal de la Cupa Mondială.

Printre transmisiile live efectuate de Telstar se numără o conferință de presă a fostului președinte american John F. Kennedy, a cărui conversație cu reporterii în Auditoriul Departamentului de Stat din Washington D.C. a fost transmisă în Europa.

Ce mesaj a transmis fotbalistul eliminat de Istvan Kovacs în Barcelona - PSG
Vehicule create de NASA, testate pe pantele din lavă întărită ale vulcanului Etna. Ce rol a avut experimentul

Un grup de vehicule create special de oamenii de știință de la NASA și de la Agenția Spațială Europeană au fost testate pe pantele din lavă întărită ale vulcanului Etna.

O furtună geomagnetică este de așteptat să lovească câmpul magnetic al Pământului miercuri, potrivit experților.

Un asteroid imens se îndreaptă către Pământ în acest weekend. NASA l-a etichetat drept „potențial periculos”

NASA urmărește un asteroid imens care urmează să se apropie foarte mult de Pământ în acest weekend.

Descoperire surpriză pe Marte. Imaginile surprinse de roverul Perseverance

Roverul Perseverance de la NASA a făcut o descoperire neașteptată ăn timp ce căuta semne de viață pe suprafața prăfuită și stâncoasă a craterului Jezero de pe Marte.

Politico:
Politico: "Ucraina se îndreaptă spre înfrângere". Marile atuuri pe care Putin le are în lupta pentru victorie

Întrebați un soldat ucrainean dacă mai crede că Occidentul va sta alături de Kiev "atât timp cât va fi nevoie".

Gafă rușinoasă a lui Marcel Ciolacu în Qatar. Premierul a încurcat „lecția” cu „erecția”. VIDEO

Marcel Ciolacu a făcut o gafă jenantă în timpul unor declarații de presă susținute în Qatar. Deși avea discursul scris, premierul s-a încurcat și în loc de „lecție” a pronunțat... „erecție”.

Explozie puternică într-un bloc din Craiova. Fațada s-a prăbușit. A fost activat Planul Roșu. O femeie a murit | FOTO

O explozie de proporții a avut loc, miercuri, în municipiul Craiova. Deflagrația a fost atât de puternică încât fațada blocului s-a prăbușit.