CAMERA ASCUNSA. Ce se ascunde in spatele delicateselor din peste proaspat din Marea Neagra
Avem un litoral frumos si munti fabulosi. Pacat insa ca nu stim sa vindem corect aceste bogatii naturale.
In multe locuri, odata ajunsi ca turisti, realizati ca ati fost pacaliti cu servicii scumpe si de proasta calitate. Daca ati avut aceasta experienta, scrieti-ne, pentru ca Stirile ProTV au lansat campania: "Inspectorul Vacanta". Filmati, sau faceti poze, si postati totul, pe site-ul nostru, www.stirileprotv.ro.
Vineri, "Inspectorul Vacanta" a vizitat doua restaurante din Eforie Sud si Mamaia si a dorit peste proaspat din Marea Neagra, o delicatesa din meniu.
Numai ca a primit peste congelat din Mediterana pe post de specialitate autohtona. Surpriza a venit insa la degustare. Mancarea mirosea dubios.
Daca si dumneavoastra, aveti parte de astfel de experiente: filmati, fotografiati, si nu ezitati sa ne scrieti, pe www.stirileprotv.ro.
IMAGINI CU CAMERA ASCUNSA
- Pestele are un gust ciudat.
- Am simtit si eu de aici.
- Ai simtit mirosul ?
- Da.
- Ia una fara lamaie ca nu iti dai seama cu lamaie.
- Asta a fost dezghetat.
- Are gust ciudat. Nu stiu. E... stricat?
- Eu zic sa nu mai mananci.
- Pute
Asta dialog a avut loc pe la orele amiezii, pe o terasa cu pretentii din Eforie Sud. Musterii sunt intampinati din strada de un chelner simpatic care stie sa laude produsele.
Aici clientul plateste cam 100 de lei pentru un pranz cu ciorba si felul doi. Pestele comandat de noi din meniu, dorada regala, ne-a fost insa prezentat ca fiind proaspat pescuit din Marea Neagra. Culmea tupeului: pe litoralul romanesc dorada a disparut complet din anii '50.
CAMERA ASCUNSA
- Peste de Marea Neagra... ce aveti proaspat?
- Dorada regala sau fructe de mare... rechin.
- Vreau o dorada regala daca ziceti ca e proaspata din Marea Neagra.
Ca si in cazul nostru ospatarul pluseaza si, profitand de naivitatea clientilor, le spune verzi si uscate despre pestii proaspeti. De fapt sunt congelati tun pentru ca provin din Mediterana. Surpriza vine insa la final.
Camera ascunsa:
- Ne aduci si noua nota? Dar mai intai miroase pestele asta... ia uite.
Ospatarul pleaca, se intoarce si ne aduce un peste congelat.
- Ce e asta ?
- Uite termenul.
- Ce sa fac cu el?
- Eu nu am nevoie sa vad termenul, mirosea urat.
- Dar l-a spalat inainte.
- Oricum ai zis ca e proaspat din Marea Neagra.
- Asa stiam ca e, dar nu stiam ca e congelat.
- Oricum dorada nu e din Marea Neagra, m-am uitat pe net.
- Nu v-am recomandat eu dorada, colegul.
Daca patiti asa ceva, nu uitati ca aveti drepturi si puteti oricand sa faceti o reclamatie la Protectia Consumatorului. Pentru ca nu am vrut sa ne lasam pacaliti, am refuzat sa achitam pestele stricat pe care oricum nu l-am mancat.
- Ati scos dorada de pe bon?
- Da. A vazut-o, i-am explicat despre ce e vorba si...
Inspectorul se muta intr-o alta statiune, cu pretentii si mai mari, la Mamaia, pe o terasa din zona de nord a statiunii. Aici, o portie de cartofi decongelati si imbibati in ulei, asortata cu ficatei jumatate cruzi-jumatate arsi, le este vanduta turistilor cu 16 lei.
- Sunt arsi, nu vezi, pe o parte sunt cruzi, pe o parte sunt arsi
- Va aduc altceva repede.
- Nu, las-o asa, dar zi sa le faca mai bine alta data.
Durerea de stomac te poate lua insa si daca il privesti pe ospatar. In loc de scobitoare, isi foloseste unghiile pentru a scapa de un rest de mancare. Cat despre bon fiscal nici nu se pune problema.
Fiecare dintre noi, poate sa fie in aceasta vara, "Inspectorul Vacanta", pentru ca este momentul sa cerem servicii si conditii de calitate, pentru banii pe care ii platim.
Astfel de incidente au loc probabil foarte des in vacanta insa, de multe ori, turistii nu isi cer drepturile. Inspectorii de la Protectia Cosumatorului le transmit insa ca pot depune reclamatii daca au fost pacaliti sau mancarea nu a fost buna.
Ca sa se asigure ca oamenii primesc servicii de calitate, inspectorii OPC vor incepe de saptamana viitoare controale la toate terasele si restaurantele din toate statiunile dar si la hoteluri, mai ales la cele de la care au primit sesizari din partea clientilor.
Daca ati fost nemultumit de ceea ce ati gasit prin statiunile de la mare, fotografiati, filmati si scrieti-ne si pe www.stirileprotv.ro