Stațiunea turistică fără gară și transport local, dar plină de gunoaie. Oficial: ”E în atenția noastră”

×
Codul embed a fost copiat

Padina Peştera este un loc superb din aria protejată a Bucegilor. Din nefericire îşi întâmpină turiştii în mizerie şi fără infrastructură. Nu există gară şi nici transport public local. Iar drumurile de acces sunt o aventură.

Chiar şi aşa, autorităţile sunt cu scuzele pregătite. Citiți un material realizat de ''Inspectorul Pro''.

Padina-Peștera, declarată recent staţiune turistică de interes naţional, se zbate între gunoaie şi delăsarea autorităţilor. În afară de natură, turiştii nu găsesc aici nimic.

O staţiune turistică de interes naţional trebuie să îndeplinească anumite criterii obligatorii cum ar fi: drum rutier modernizat şi marcat cu semne de circulaţie, transport în comun între staţiunea turistică şi gară, asistență medicală permanentă şi mijloc de transport pentru urgenţe medicale, punct de prim-ajutor, punct farmaceutic, locuri de promenadă amenajate şi illuminate, apă curentă, canalizare, energie electrică, drumuri pietonale, locuri de joacă pentru copii şi puncte de informare turistică. Ce am găsit în staţiunea Padina-Peștera în afară de aer curat şi peisaje frumoase? Aproape nimic!

Citește și
Inspectorul pro
Viata intr-un apartament de la demisol, construit de liderul unui clan interlop: fara lumina, igrasie si inundatii
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Şi totuşi, de când guvernul a atestat Padina drept una dintre cele 47 de staţiuni turistice de interes naţional, autorităţile turistice nu au instalat nici măcar indicatoare, iar drumul principal de acces, în care s-au investit peste 17 milioane de euro, este tot în reparaţie.

Turist: ”Drumurile sunt praf adică. Mai puţine gropi ar trebui. Dacă vreu să mă întorc la Buşteni ce fac, dacă e o urgenţă... merg cu 20 la oră? Îmi rup toată maşina?”

În mare parte neasfaltat, nici drumul provizoriu nu e o soluţie. Se umple de gropi şi de noroi la fiecare ploaie. Cine nu are maşină, nu poate să ajungă nici măcar la poalele muntelui.

Conform legii, staţiunea ar trebui să fie deservită de o gară, însă la Moroeni nu există aşa ceva. Atunci când au obţinut atestarea, autorităţile s-au bazat pe gara din localitatea învecinată, Pietroşiţa. Însă şi aceasta a fost abandonată, aşa că turiştii care vor să viziteze locurile se opresc la 8 km depărtare, la Fieni.

Reporter: Halta de la Pietroşiţa e abandonată nu e nimeni acolo, sunt pânze de păianjen. Nu pot să cred că acolo funcţionează o gară.
Ionuț Săvoiu, administrator Padina: Deci este o gară istorică.
Tocmai, este istorică.
Ionuț Săvoiu, administrator Padina: Deci e de foarte multă vreme şi funcţionează.
Reporter: Nu funcţionează!
Ionuț Săvoiu, administrator Padina: Doar de 2-3 luni ştiu că a fost oprită. Din lipsă călătorilor.

În aceste condiţii primarul din Moroeni, Laurenţiu Moraru, ar fi trebuit să pună la punct transportul public auto, dar nu a făcut asta, iar soluţia găsită stârnește zâmbete.

”Avem şi o cursă care duce o parte din muncitori, au luat şi turiştii”, spune primarul.

Conform hotărârii de guvern care stabileşte normele de atestare a staţiunilor, obligaţia de administrare a locului revine Consiliului local. Responsabil este Ionuţ Săvoiu - administratorul public al judeţului Dâmboviţa.

Reporter: ”Scrie aici că trebuie să le puneţi un mijloc de transport în comun.
Ionuț Săvoiu: Bănuiesc că în momentul în care s-a făcut solicitarea pentru staţiune toate criteriile erau îndeplinite.
Reporter: Nu sunt îndeplinite.
Ionuț Săvoiu: Trebuie doar să stăruim acolo unde sunt gap-uri."
Nu scrie niciunde, vine autobusul într-o oră, în două ore sau în 5 ore. Nicăieri nu scrie Reporter: Nimic, nu e semnalizat nimic, nu am semnalizare pentru staţiune turistică.
Ionuț Săvoiu: „recunosc sunt multe lucruri de făcut şi sunt în atenţia noastră."

Lipsa transportului nu este însă singura problemă. Gunoaiele îngroapă staţiunea. Iar Inspectorul Pro a semnalat asta încă de acum 2 ani!

Leotescu Florian, viceprimar localitatea Moroieni: "Putem spune că fiind pe teritoriul nostru putem să ne asumăm şi această problemă."

De bine ce şi-au asumat, staţiunea arata la fel chit că e parte a parcului natural Bucegi. O arie protejată care ar trebui să fie guvernata după un regulament clar de conservare.

”E un pic mai complicat cu toaleta şi cu necesităţile - în tufiş, dacă îl găsim aşa fel încât să nu ne vadă ceilalţi.”

”A zis să nu folosim apă nici măcar la spălat din râu pentru că au făcut analize şi sunt materiai fecale în ea.”

Administratorul staţiunii se ascunde mereu în spatele aceloraşi scuze! Comuna Moroeni n-are poliţişti locali care să-i amedeze pe cei care lasa dezastru în urma lor, spune edilul. Chiar şi aşa, oamenii cu bun simţ nu au nevoie de sancţiuni, ci de coşuri de gunoi.

Ionuț Săvoiu, administrator Padina: Este un subiect care este în atenţia noastră.
Reporter: Am înţeles că este în atenţia dumneavoastră, dar ce vă opreşte? Ce vă ţine în spate să nu le puneţi?
Ionuț Săvoiu, administrator Padina: Platformele actuale sunt depăşite de afluxul de turişti care este în zonă. Terenurile publice sunt drumurile de acces şi mai sunt câteva zone care sunt...
Reporter: Şi pe marginea drumurilor de acces nu putem pune nişte coşuri de gunoi?"
Ionuț Săvoiu, administrator Padina: Este o temă pe care ..a fost semnalata şi este în atenţia noastră."
Reporter: Şi ce aţi făcut dacă a fost semnalată?
Ionuț Săvoiu: Vrei neapărat să spun că eu sunt în funcţie de o lună de zile....în schimb este o preocupare a Consiliului Judeţean şi o să o urmăresc cu mare interes acest aspect.

Primăria ar fi trebuit să amplaseze tomberoane de ani de zile. Edilii s-au mulţumit doar să înşire motive. Iată altul: terenurile din zonă sunt private, însă drumurile sunt publice.

Tovarăşii de la Primăria Moroeni n-au pus pe picioare nici măcar un punct de informare turistică. Un birou părăsit şi întunecat din primărie ţine loc de asta.

Întinsă de-a lungul Văii Ialomiţei, în inima Bucegilor, staţiunea le asigura turiştilor acces către Vârful Omu, Babele, Cheile Tătarului, Lacul Bolboci, Peştera, dar şi cascada Ialomiţei.

Familia Ciolacu vine aici de multă vreme.

~E superb aşa dar telecabina nu merge...
- S-a schimbat ceva în ultimii ani?
- Da!Că s-a asfalatat drumul, atât!
- Şi mâncare?
-Mâncare din Sinaia, la 2 săptămâni! Rulota e pregătită să poată să stea în mijlocul naturii. Panou solar tot ce trebuie pe ea, televiziune.~

Vizitatorii îşi iau practic casa în spate pentru că în zona nu există apă curentă şi canalizare.

”Ne-ar trebui şi nouă o toaletă, un container de gunoi, dacă s-ar putea ceva pentru apă mai aproape, un duş.”

Reporter: Atunci când o staţiune primeşte atestarea nu trebuie să îndeplinească deja aceste criterii?
Ionuț Săvoiu, administrator Padina: Eu zic că sunt îndeplinite, din moment ce o autoritate din România a emis această hotărâre de guvern.
Reporter: Păi cum sunt îndeplinite din moment de nu nu există apă curentă, nu există canalizare, nu există energie electrică, cum sunt îndeplinite?
Ionuț Săvoiu, administrator Padina: Bun, şi vreţi să nu dăm şansa comunei Moroeni să poată să-şi dezvolte zona de staţiune?

Aşa că autorităţile mai promit ceva. Că până la anul staţiunea Padina Peştera va avea şi o pârtie de schi. Pentru început însă, telecabina către Babele ar trebui să funcţioneze în permanenţă, nu cu sincope ca în prezent.

Responsabilii spun că ar fi vorba de o pârtie proiectată în anii '70, care porneşte de pe vârful Cocora, însă lucrurile nu le sunt clare nici lor. Şi asta pentru că staţiunea ar trebui dezvoltată conform noului plan de management al Parcului Natural Bucegi, care nu este finalizat. La fel se întâmplă cu planul de management al staţiunii şi cu cel urbanistic zonal.

Reporter: Unde vor fi amplasate toate aceste puncte?
Ionuț Săvoiu:Ionuț Săvoiu, administrator Padina: Se pot face şi se pot face exproprieri în interes public. În momentul în care PUZ e clar, atunci va exista şi un plan de gestiune a proprietăţilor din zonă, în aşa fel încât să permită dezvoltările următoare."

Unul dintre puţinele locuri în care s-au făcut investiţii este Peştera Ialomiţei, cea mai vizitată din Bucegi.

Noul statut, de staţiune de interes naţional îi dă dreptul la fonduri suplimentare: atât de la buget cât şi din bani europeni. Dar şi prioritate la proiecte şi investiţii de promovare ale Ministerului Turismului. În zonă ar trebui să apară aproximativ 5.000 de locuri de odihnă, peste 2.000 de locuri de muncă, părţii de schi şi trasee de fond, piscine şi instalaţii de transport pe cablu. Dar cum nimic nu se face peste noapte, mai vorbim peste cel puţin 10 ani.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Locuiesc in cartiere rezidentale de langa Bucuresti, dar fac cateva ore pana in centru. De ce nu exista retea de transport
Locuiesc in cartiere rezidentale de langa Bucuresti, dar fac cateva ore pana in centru. De ce nu exista retea de transport

Locuiesc in cartiere rezidentale de langa Bucuresti, dar fac cateva ore pana in centru. De ce nu exista retea de transport

Viata intr-un apartament de la demisol, construit de liderul unui clan interlop: fara lumina, igrasie si inundatii
Viata intr-un apartament de la demisol, construit de liderul unui clan interlop: fara lumina, igrasie si inundatii

Visul imobiliar a mii de români s-a transformat într-un coşmar după ce s-au trezit captivi, la câţiva metri sub pământ, în apartamente noi care se inundă la prima ploaie mai puternică.

Recomandări
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare

A început votul în diaspora pentru alegerile prezidențiale. Românii din străinătate au la dispoziție trei zile pentru a-și alege președintele.

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Supraconsumul și poluarea cu microplastice ne omoară cu zile. “Consumăm toți echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”
Supraconsumul și poluarea cu microplastice ne omoară cu zile. “Consumăm toți echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”

Supraconsumul și poluarea cu microplastice au ajuns la niveluri atât de mari încât “fiecare dintre noi consumăm echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”.