Povestile clientilor pagubiti de firmele de curierat: "A venit bine din SUA, dar s-a stricat intre Ploiesti si Bucuresti"

Ultimul update: Luni 29 Ianuarie 2018 13:50
Data publicarii: Vineri 11 Noiembrie 2016 17:55
Categorie: Inspectorul PRO

Reclamam orice, dar numai intre noi sau cel mult pe internet. De ce aceasta lipsa de reactie? Pentru ca ne-am obisnuit sa fim tratati cu indiferenta atunci cand avem o problema.

Acest lucru nu poate ramane astfel la nesfarsit. Institutiile statului sunt obligate sa ne sprijine atunci cand avem parte de servicii proaste. Inspectorul PRO ia, de asemenea, atitudine. Asadar, nu ezitati sa filmati si sa semnalati lucrurile care va nemultumesc pe site-ul www.stirileprov.ro.

Astazi discutam despre firmele de curierat. Pentru ca transportul poate sa faca diferenta intre a avea sau a nu avea intreg si folositor obiectul dorit. Incidente nedorite sunt cu sutele, la fel si plangerile inregistrate la institutiile statului. Rezolvarile insa dureaza, iar unele cazuri ajung in instanta, pe motiv ca ar fi greu de dovedit unde anume a fost distrus produsul. Legislatia actuala va permite sa returnati marfa cumparata doar atunci cand faceti comenzi online, nu cand o luati dintr-un magazin obisnuit.

Asa arata un dozator de apa livrat prin firma Nemo Express. Pretul aparatului nu e deloc mic: 2.600 de lei. In cazul de fata, clientul a desfacut pachetul, a vazut ca produsul e crapat si l-a trimis inapoi. N-ar fi putut sa-l foloseasca pe jumatate distrus.

Alex Manea, vanzator pagubit: "In momentul in care s-a desfacut acest colet, s-a constatat ca prezinta lovituri foarte mari, care au dus la deteriorarea produsului intr-un mod in care nu mai poate fi folosit. Banuiesc ca doar prin trantire, lovire e posibil sa se intample asa ceva."

Vanzatorul produsului este, asadar, cel care a ramas pagubit. A incercat sa traga la raspundere firma de curierat, dar degeaba, spune el. Nimeni nu s-a grabit sa-l despagubeasca.

Raspunsul curierului a fost sec: "Societatea noastra nu raspunde sub niciun aspect cu privire la problema sesizata de dvs, cata vreme reclamatia nu a fost facuta exact in momentul livrarii."

"Toti suntem oameni si toti gresim. Problema este ca nu isi asuma nimeni. Trebuie sa respecti niste lucruri", spune, dezamagit, vanzatorul..

Iata un alt caz, cu o poveste similara. De aceasta data, pagubitul este un tanar intreprinzator care vinde obiecte sanitare. Sustine ca a apelat la serviciile firmelor Fan Courier si Urgent Cargus ca sa livreze produse unor clienti din tara. Iata-l acum inconjurat de o intreaga colectie de obiecte sparte sau zgariate, pe buna dreptate, returnate de clienti.

Un lavoar, de pilda, s-a intors deteriorat dupa ce a fost transportat de firma Urgent Cargus.

Vlad Sardescu, vanzator pagubit: "Este un lavoar care a ajuns in stadiul asta la client, mi l-a dat inapoi, am trimis altul pe palet, ca sa ajunga cu toate piesele intacte. Asta este un plastic foarte dur. A fost efectiv trantit... A cazut si a plesnit. Sau au pus ceva greu pe el."

"Consideram ca ambalajul utilizat pentru securizarea continutului transportului nu a fost unul adecvat pentru transportul de produse de tipul celor care fac obiectul acestei sesizari. In cazul expedierilor incorect ambalate de catre expeditor, URGENT CARGUS nu raspunde de nicio eventuala deteriorare a expedierii in timpul transportului", a transmis compania de curierat.

Iar o cada, pe care a incercat sa o livreze prin firma Fan Courier, a fost de negasit timp de o luna. Cand i-au dat de urma, era distrusa. De ce a stat atat de mult in depozit? Nimeni nu i-a explicat.

Vlad Sardescu: "Mi l-au dat inapoi retur, pe motiv ca clientul nu il accepta. Normal ca nu il mai voia dupa o luna. Asta este starea, exact cum il vedeti, exact asa s-a intors. Asta nici macar resigilat nu se poate numi. Are si o folie de protectie care se vede ca a fost rupta si zgariata. Cum e posibil sa ajunga in halul asta? Ceva foarte greu pus pe ea, trantita, sunt multe motive... E foarte etansa si groasa, clar ori au scapat ceva pe el sau au dat de pamant, ca altfel nu imi explic cum s-a ajuns asa..."

Nadir Leonard Balasel, director Fan Courier: "Avem o procedura clara si simpla de a reglementa un incident. Destinatarul are posibilitatea de a face o reclamatie la 6 luni dupa ce s-a realizat serviciul, dar trebuie dovedita si venit cu probe. Noi avem la dispozitie 30 de zile sa rezolvam o plangere. In general, raspundem in 3,4 zile."

Revoltator, spune tanarul, este faptul ca, in loc sa-si asume distrugerea produselor, curierii incearca sa dea vina pe el, pentru ca nu le-ar fi impachetat cum trebuie.

Vlad Sardescu: "Macar sa isi asume cand o fac! De la inceputul anului am pierdut cam zece mii de lei."

Un al treilea tanar se considera pur si simplu norocos, dupa ce a cumparat o drona de pe internet, pentru care a platit 1500 de euro. Aceasta a ajuns intreaga. Dar cum? Doar pentru ca beneficiarul a fost inspirat si a comandat si o cutie de protectie, din aluminiu, pe care a mai dat inca 800 de lei. Cutia a fost cea care a salvat aparatul.

Chriss Casper, client: "Ce impact a trebuit sa suporte acest produs ca sa arate in felul in care arata cand a venit la mine? Eu am facut si poze in ziua in care am primit, se vede cutia ca este indoita. M-am enervat si am facut poze. Nu cred ca au facut din rea vointa, ci din incompetenta si este mai rau. A venit din America in Germania, apoi in Romania, si de la Ploiesti pana la Bucuresti s-a stricat."

Astfel de cazuri sunt cu sutele. Internetul e plin de plangeri la adresa firmelor de curierat: "Vedeti ce misto au fost tinute bunurile mele in acest plic de hartie ca si cum cineva s-a urcat cu picioarele pe el. Ia priviti in ce hal mi-au tinut bunurile ordinarii astia ... Castile astea, care nu erau o valoare mare, sunt noi. Teoretic, la modul cum arata acum, numai a produs nou nu arata. Uitati-va si voi in ce mod mi le-au pastrat."

Potrivit legii, firmele de curierat sunt autorizate de ANCOM. Si tot Autoritatea Nationala in Comunicatii este cea care ar trebui sa le verifice si sa le sanctioneze, atunci cand acestea derapeaza de la lege.

Alina Antonescu, ANCOM: "Reclamatiile trebuie facute la furnizori. Si daca furnizorii spun ca nu sunt de acord sa despagubeasca trebuie sa mearga in instanta. Pot veni si la noi, dar pentru consultanta."

Asadar, e foarte greu de stabilit, spun reprezentantii ANCOM, de partea cui e dreptatea, atunci cand un colet ajunge distrus la destinatie. Asa ca sfatul lor este sa va adresati instantei si in cazul in care vi se fura din pachet si atunci cand primiti produsul deteriorat. O solutie trebuie gasita, pentru ca plangerile oamenilor curg cu sutele si la institutiile de control ale statului si pe internet. 

inspector construcții

Coșmarul bucureștenilor care s-au trezit cu un bloc în fața blocului. Sentințe definitive, emise în zadar

Pericol pentru pasageri, profit pentru șoferi de microbuz. Lăcomia pentru călători aduce și 3.000 €/ lună

Milioane de pensionari primesc mai puțini bani decât merită. Cum sunt făcute de fapt calculele

Se construiește în ritm amețitor, fără acte în regulă. Problemele pe care le descoperă unii români după ce cumpără locuințe

Firmele de construcţii fură până şi la vopseaua marcajelor rutiere. Contract de infrastructură cu un SRL care face sandvişuri

”Zona rezidențială” cu condiții mai rele decât la țară. Primarul spune că nu ar da nici măcar 1 leu pe o casă în acest loc

mezeluri

Ce conține de fapt parizerul de pasăre. Inspectorul PRO a analizat mezelurile din magazine

Piața jucăriilor, invadată de produse periculoase. Cât de nociv poate fi slime-ul

Noua clădire a Operetei, care a costat 13 milioane, nu a funcţionat nici un an. "E pericol de electrocutare"

Persoanele cu dizabilități, umilite în România. Situație revoltătoare petrecută la Constanța

În loc de mobilier, au în casă pungi și cutii. Păcăleala pusă la cale de un fost deținut

Traficul cu animale de companie, afacere de coşmar. "90% dintre ei mor"