O femeie a cumparat o masina de spalat defecta si a chemat de trei ori instalatori sa o repare. A urmat un adevarat cosmar
Serviciile sunt proaste in Romania, dar si de noi depinde sa le facem mai bune. Daca nu am mai accepta lucrari de mantuiala, atitudini arogante, daca nu ne-am mai resemna in fata birocratiei, am putea asista la o schimbare.
Drepturile de consumator ne sunt incalcate si pentru ca acceptam putinul care ni se ofera. Inspectorul Pro vrea sa schimbe tot ce e rau. Cine e martorul unor nedreptati sa le filmeze si sa le posteze pe site-ul www.stirileprotv.ro.
Un reparator bun e acela pe care ajungeti sa il chemati ori de cate ori se strica ceva prin casa si pe care il recomandati si prietenilor. La polul opus sunt cei care sfarsesc reclamati la protectia consumatorului. Si nu pentru ca cineva ar avea ceva cu ei ci pentru ca uneori mai mult strica decat repara. Totul e o loterie iar cazul de astazi arata ca suntem la mana lor si ca aflam cat de nepriceputi pot fi unii dintre ei cand e prea tarziu.
Reclamanta: "Acesta este tricoul care are cele mai multe cusaturi, hai sa il intoarcem pe dos ca se vede mai frumos. Cred ca in viata dvs nu o sa vedeti ca o masina de spalat sa faca asa ceva!"
Satula pana in gat si de masina de spalat cea noua si de reparatorii care nu reusesc sa-I gaseasca defectul - asa am gasit-o pe aceasta femeie, care a ajuns sa poarte haine rupte, gaurite si carpite. Povesteste ca a dat 1000 de lei pe masina si alte cateva sute pe imbracamintea care e acum distrusa. Bani aruncati, nervi si timp pierdut. Reparatorii i-au calcat pragul de trei ori. Dar masina, in loc sa spele, a distrus rufe in continuare.
Pagubita:"Au venit, au schimbat o garnitura, un cauciuc undeva la usa mi-au aratat ca este o zgarietura si ca din cauza aceea s-ar fi produs gauri pe haine. In continuare apareau alte gauri. Au venit si au luat-o iar la ei in service spunand ca va schimba cuva, nedandu-si seama la fata locului daca e ceva la ea sau nu. "
Asadar: prima oara au reparat, n-au rezolvat, au plecat. A doua oara, au luat masina cu ei si au adus-o inapoi, la fel. A treia oara, au luat-o iarasi si iar n-au gasit defectul. De fiecare data, clienta a primit asigurari ferme: "Acum, sigur o rezolvam."
Pagubita: "Ca sa vedeti cat de competenti sunt. Nu pot sa stiu daca au schimbat-o sau nu. Daca nu au fost in stare, nici prima oara nici a doua oara cand au avut-o in service, sa isi dea seama care sunt toate problemele, deci nu sunt competenti!"
A incercat sa obtina explicatii de la service. Dar cum poti face asta daca programul cu publicul e doar de o ora pe zi, in timpul saptamanii? Ajunsa la capatul rabdarii, pagubita a cerut socoteala firmei, de la care a cumparat masina. Conform legii, intr-un astfel de caz trebuie schimbat produsul cu unul nou. Cu atat mai mult cu cat masina ei este inca in garantie.
Pagubita: Doamna, am vorbit la tel cu cei de la call center.
Reprezentant firma: Din momentul ce aparatul dvs este deja in service si acum spuneti ca nu mai doriti reparative pe mail. Nu iau ei decizii aici.
Pagubita: Si cine ia decizii?
Reprezentant firma: Un superior.
Pagubita: Si acest superior nu are un nr de telefon ca m-am saturat de mail, ca am facut si nu raspunde nimeni.
Reprezentant firma: Numar de contact nu. E singurul numar din call center.
Pagubita: Deci acei superiori vin la munca si nu au telefoane la birou.
Reprezentant firma: Chiar nu iau eu decizii aici. De asta v-am pus sa faceti mail inca o data.
Pagubita: Pai si ce facem tot trimit tot trimit si nimic.
Reprezentant firma: Probabil ca o sa va raspunda.
Pagubita: Probabil!
Complet nemultumita - de toti aceia care ar fi trebuit sa-i repare sau sa-I schimbe masina - doamna a cerut sprijinul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului. Cineva trebuie sa plateasca pentru neplacerile sale, cu atat mai mult cu cat, spune ea, s-a lovit numai de nepriceputi, dezinteresati si oameni fara solutii.
Comisar ANPC: Deci dvs sunteti in imposibilitatea de a folosi acest produs in acest moment dat?
Pagubita: Da, categoric. Si la service imi spun ca nu au solutii, sa trimit mail.
Comisar ANPC: Le ofermim noi solutii imediat.
Pagubita: Zilele astea in care ei mi-au luat masina ar trebui sa imi prelungeasca si garantia.
Comisar ANPC: Corect
Pagubita: Pai unde sunt specificate aceste lucruri ?
Comisar ANPC: Asa precizeaza legislatia in vigoare sigur.
Pagubita: Nu mi-au dat nimic.
Gabriel Curelea, comisar ANPC: "Dat fiind faptul ca aceasta unitate service nu s-a implicat in mod rapid in solutionarea problemei vom dispune si masurile colaterale respectiv sanctiuni contraventionale care pot ajunge intre 20-30 mii de lei."
Incidentul a fost in cele din urma rezolvat, dar numai dupa ce femeia si-a povestit necazul la PROTV si ANPC.
Comunicat service: "Reclamatia cu privire la o masina de spalat a fost solutionata cu respectarea termenelor legale, in data de 24 octombrie 2016, cu restituirea contravalorii masinii de spalat, conform solicitarii exprese a clientei."
Astfel de cazuri nu sunt deloc izolate. Incompetenta prestatorilor de sercivii ocupa pagini intregi pe internet. Toate postarile tradeaza, in esenta, aceleasi probleme: dezinteres, lipsa de respect si neprofesionalism. Se intampla asta si pentru ca oamenii nu-si cunosc drepturile sau sunt mult prea ocupati ca sa mearga mai departe si sa faca reclamatie.
Presedinte ANPC: "Sfatul meu este sa vina cu reclamatia catre institutia noastra ca sa poata fi ajutat. Trebuie sa apeleze la nr de telefon 0219551 unde pot fi indrumati cum ar trebui sa fie facuti pasii pt a face o reclamatie."
Altfel, Romania este tara in care veti gasi peste tot muncitori care se lauda ca se pricep la toate. Aveti grija cum ii alegeti pentru ca altfel veti constata, mult prea tarziu, ca parchetul e pus stramb sau faianta a fost montata in valuri.
Sursa: Pro TV
Etichete: masina de spalat, inspectorul pro, service,
Dată publicare:
07-11-2016 18:13