Cu toții visăm să fim mai rapizi decât traficul. Dar pentru asta nu trebuie să fim una cu el, ci un pic diferiți. 

Ne uităm la cele mai spectaculoase vehicule sau mijloace de transport pe care le-am văzut la cel mai mare târg de tehnologie din lume. Sunt la modă bicicletele electrice și dronele zburătoare. Dau și un mic spoiler, am mers și prin tunelul săpat de compania lui Elon Musk. Nu, nu Twitter.

De departe cel mai interesant mijloc de transport de la CES: Vegas Loop care conectează cele trei hale folosite pentru CES Las Vegas. Este practic un tunel săpat între toate aceste hale create de către compania lui Elon Musk, The Boring Company. Noi o să coborăm acum la Central Station, ne vom urca într-un model Tesla și o să-l rugăm pe șofer să ne ducă fie în South Hall fie în West Hall. Să ne plimbe vreo 10 minute, până la urmă este gratis.

Ce-i drept, nu Elon Musk este inventatorul tunelului și clar, un metrou ar fi mult mai eficient decât să ai zeci de modele Tesla care umblă de colo colo magia loop-ului este de fapt costul de execuție și o altă magie ar fi că aceste mașini în viitor să se conducă singure prin acest tunel și să nu mai aibă nevoie de șofer. În acest moment ele sunt conduse.

Suntem în tunel acum, șoferul merge cu 50km/h. Arată destul de interesant însă n-aș vrea să stau în trafic aici. Pare un pic claustrofob.

De altfel, în cadrul târgului au fost câteva ambuteiaje. Dar Loop ar trebui să fie o buclă, ca un fel de șosea de centură, pe sub orașe aglomerate. La un cost de aproximativ 10 milioane de dolari pentru fiecare milă. Cost greu de bătut în domeniu.

Altfel. O altă variantă ar fi prin aer. Iată drona ASKA. Un vehicul care poate decola vertical iar apoi aripile se ajustează ca să zboare ca un avion. Până la zbor însă, poate să meargă și pe șosea. Noi am avut ocazia să zburăm într-un simulator.

Și în momentul în care ajungem într-o zonă unde decolarea este permisă, o pot pune în flight mode de pe această tabletă. Aici apare un alt panou, cu alte instrumente de zbor familiare celor care au mai stat într-un elicopter sau avion. Accelerez de aici. Acum decolăm, vertical foarte rapid. Avem patru motoare, toate electrice. Este si mai silentios si poate zbura si-n zonele urbane mai aglomerate.

Aska poate fi comandat deja la un preț de aproape 800.000 de dolari. Cei care vor să piloteze acest aparat au nevoie de licență de zbor. Autonomia este de aproximativ 400 de kilometri, adică poate să ajungă de la București la Suceava fără oprire de încărcare. Viteza maximă este de 240 de kilometri pe oră.

Dacă aveți rău de înălțimi avem alte trei vehicule interesante. Începem cu această bicicletă electrică. Este concepută de BIRD, aceeași companie care prin 2017 lansa trotinete electrice pentru închiriat la minut prin Statele Unite ale Americii. Bicicleta vine cu baterie în cadru, care poate fi scoasă ușor dar și un motor în roata spate, care intervine atunci când pedalăm.

Brian Bucella, vicepreședinte Bird: "Uimitor la o bicicletă electrică este asistența la pedalare, care poate fi oprită ca să faci mișcare. Dar dacă ai nevoie de ajutor poți ajusta cât de puternic să fie motorul. Sunt 5 setări.

În Statele Unite ale Americii costă 2299 de dolari, în zona de jos a modelelor premium".

Avem și variante mai puternice. Delfast și Brekr care par rachete pe lângă bicicleta de la BIRD. Au și autonomie mai bună dar și mai multă putere. Sunt la granița dintre bicicletă și scuter. Doar că sunt electrice.

Nici nu știu la ce categorie să încadrez vehiculul pe care eu stau acum. Are 70 de kilograme dar și pedale convenționale de bicicletă și ce promite acest Delfast: Autonomie de peste 320 de kilometri în modul throttle, adică în modul în care nu trebuie să pedalez. Dacă și pedalez un pic pot să merg mai mult de 320 de kilometri cu o singură încăcarcare. Bateria de pe această motocicletă bicicletă este atât de mare încât la recomandarea pompierilor de la CES cei de la Delfast au lasat-o la hotel. Prinde 80 de kilometri pe oră... prețul, eu stau deja bine pe ea 6500 de dolari.

Similar este și modelul de la Brekr.

Niels Willems, Brekr: "50 de kilometri pe oră, viteza maximă pentru această clasă".

Reporter: "Care este autonomia?".

Niels Willems, Brekr: "Aici dedesubt sunt două baterii care pot fi schimbate, poți folosi una sau două. Una singură îmi oferă mie, la 100 de kilograme autonomie de 50 de kilometri în modul de mers cu cea mai multă putere".

Modelul de la Brekr poate fi cumpărat pentru 5000 de euro și se vinde momentam în Europa de vest.