La Paris este în plină desfășurare ediția din acest an a salonului de tehnologie. Printre tot soiul de gadgeturi futuriste sunt și unele mai vechi, dar care și-au găsit întrebuințări noi.

Printre ele este şi un robot care e folosit de Metroul din Paris pentru a face verificări în locuri greu accesibile.

O altă companie a "preluat" senzori și camere folosite la mașinile autonome pentru a-i ajuta pe nevăzători să se deplaseze în siguranță pe stradă.

Câinele-robot de la Boston Dynamics este deja cunoscut în toată lumea și nu e de mirare că și-a făcut apariția la salonul de tehnologie din Paris. Ce nu știe multă lume este că un astfel de robot lucrează de mai bine de un an de zile pentru compania de Metrou din capitala franceză.

Jerôme Berbain, director de inovare, Grupul RATP: „Am găsit deja câteva aplicații foarte interesante și utile pentru robot. De exemplu, să meargă și să inspecteze locuri unde e greu de ajuns, cum ar fi sub peroanele de la metrou sau sub anumite linii de metrou unde e dificil să trimitem oameni pe jos”.

Unul dintre start-up-urile prezente la salonul de tehnologie este compania Biped.AI, care a prezentat un dispozitiv creat pentru a-i ajuta să se deplaseze pe nevăzători. E vorba despre un harnașament dotat cu camere și senzori care emit semnale sonore, pentru a-i avertiza pe purtători de prezența unor obstacole în calea lor.

Maël Fabien, Co-fondator, Biped.AI: „Centura este echipată cu un set de camere care filmează la 170 de grade în fața utilizatorului, fie că e zi, fie că e noapte. Am dezvoltat o inteligență artificială care înțelege unde sunt obstacole, cum ar fi oameni, mașini, motociclete și multe alte obiecte care se mișcă. AI-ul prezice riscul de coliziune cu aceste elemente, ca să filtreze informația esențială”.

Va mai dura o vreme până când dispozitivul va ajunge în comerț, iar prețul lui nu e unul mic: în jur de 3.000 de euro.

La târgul de la Paris a fost prezentă și compania Transition One, care produce motoare electrice pentru mașini cu combustie internă.

Reprezentanții companiei susțin că, în mai puțin de patru ore, pot transforma un autoturism cu motorizare clasică într-unul cu motor electric. Motorul pe combustie e înlocuit de o baterie suficient de mică încât să încapă sub capotă.

Aymeric Libeau, fondator Transition-One: „De exemplu, în cazul acestei mașini, autonomia e de 100 de kilometri, adică 62 de mile, suficient pentru destule drumuri zilnice. Dacă mărești autonomia, dacă mărești numărul de kilometri, bateria va fi mai grea pentru că trebuie să instalezi mai multe celule”.

Experții prezenți la eveniment susțin însă că transformarea mașinilor cu motoare termice în mașini electrice pune multe probleme de ordin tehnic. În plus, nu e o soluție viabilă pentru un produs de masă, chiar dacă e o metodă bună de a promova mașinile electrice.