Magazinele din care clienții pleacă fără să plătească la casă. Au vânzări de 2 ori mai mari
Iei ce ai nevoie de pe rafturi şi ai plecat, fără să mai treci pe la casă şi eventual să stai la coadă. Iar cumpărăturile se plătesc automat din contul tău.
Amazon a inaugurat primul magazin de acest gen anul trecut, dar între timp apar tot mai multe care funcţionează după acelaşi principiu. Analiştii prezic că acesta e viitorul magazinelor tradiţionale, aflate într-o concurenţă acerbă cu cele online.
Amazon a deschis la Seattle în ianuarie anul trecut primul magazin automat. Cumpărătorul se autentifică la intrare cu un cont de utilizator. Apoi, datorită unui sistem de camere şi senzori, magazinul ştie când cumpărătorul ridică un produs doar ca să se uite la el şi când îl cumpără. La plecare, suma datorată i se scade din cont.
Conceptul a avut succes, aşa că Amazon a deschis încă opt asemenea magazine în Seattle, Chicago şi San Francisco. Potrivit estimărilor, acestea au vânzări de două ori mai mari decât un magazin obişnuit, iar o explicaţie este economia de timp.
Mark Mahaney, analist: „Revelaţia nu vine când intri şi ieşi afară din magazin. Vine când eşti într-un alt magazin, o farmacie sau o alimentară mică, şi după ce ţi-au luat ce vrei trebuie să stai la coadă să plăteşti."
Mai multe Start-up-uri au dezvoltat tehnologii care fac acelaşi lucru şi le oferă lanţurilor mari de magazine. Unul numit AiFi susţine că a semnat contracte cu lanţurile Carrefour din Franţa şi Zabka din Polonia. Altele negociază cu retaileri din Statele Unite şi alte părţi ale lumii.
Michael Suswal, cofondator Standard Cognition: „Strategia noastră e diferită de cea a Amazon. Ei au tehnologia, construiesc magazine în jurul ei şi le lansează în toată ţara. În schimb, noi vedem lumea populată de milioane de magazine care există deja. Hai să le ajutăm pe acestea să-şi instaleze tehnologie de acest gen."
Există însă şi oameni care se tem că această tehnologie le invadează intimitatea. De aceea, companiile de acest gen caută soluţii diferite de recunoaşterea facială.
Krishna Motukuri, cofondator Zippin: „Ne-am asigurat că am plasat camerele destul de sus în tavan şi că „privesc" drept în jos, aproape ca nişte camere GPS care văd maşinile pe o hartă. Nu văd feţele oamenilor, ceea ce înseamnă că nu putem şi nu folosim recunoaşterea facială în tehnologia noastră."
În afară de Amazon, alte două companii au deschis magazine fără case de marcat la San Francisco anul trecut. Sunt experimentale deocamdată, dar analiştii se aşteaptă la o creştere exponenţială în următorii ani.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!