iLikeiT. Chinezii vor să înlocuiască maşinile cu drone de transport pasageri
Jucatorii din tehnologie s-au lăudat, în Las Vegas, cu vehicule ce ne vor ajuta, în viitorul apropiat, să traversăm Bucureștiul în câteva minute.
Scopul declarat acestor creații e, deocamdată, doar distracția. Ar putea fi, totuşi, folosite în viitor pentru patrulare şi transport rapid pentru...cei cu posibilităţi. Acest prototip de exemplu, încearcă să atragă atenţia armatei americane. Un client fidel al tehnologiilor de ultim moment. Situaţia e win-win. Ei au putere mare de cumpărare şi terenul de joacă. Iar producătorul se perfecţionează.
În acelaşi timp, aceste drone ar putea să mai aerisească din trafic. Sunt electrice, iar plinul din energie regenerabilă este foarte ieftin. Ca să ţii un astfel de aparat de zbor în aer, pentru o oră, te costă cam un dolar. 150 de euro, în schimb, e combustibilul pentru un elicopter.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Și... dacă începem să gândim traficul tridimensional, adică ce e sub și deasupra asfaltului, avem o șansă să rezolvăm firesc aglomerația. Aici intră serios în rol dronele care pot transporta oamenii.
Chiar și-n acest domeniu, chinezii sunt un pic înainte. Compania Ehang produce acest model de câţiva ani de zile. Gândit pentru uz personal.
Dar... nu pentru mult timp. Bell, de exemplu preferă să-și spună companie de tehnologie în loc de producător de elicoptere așa cum îi știm din 1935. Nexus este drona lor autonomă. Poate transporta şase pasageri.
Planul lor e să lanseze aparatul de zbor prin 2023. Iar la acesta... lucrează împreună cu Uber, care ar putea folosi Nexus pentru transport rapid.
Totuşi, să nu uităm de momentul în care ne aflăm. Cel în care producătorii de vehicule autonome tradiţionale - patru roţi, burta la şosea - nu au soluţia legală pentru inovaţia lor. Nici măcar nu mai discutăm despre moralitate, responsabilitate în caz de accident.