HERMANN RORSCHACH, inventatorul testului RORSCHACH, sarbatorit azi de Google cu un Doodle
HERMANN RORSCHACH, inventatorul testului RORSCHACH, care-ti scoate la iveala latura ascunsa, este sarbatorit vineri de Google cu un Doodle.
Google si-a modificat, vineri, logoul pentru a-l sarbatori pe HERMANN RORSCHACH, la implinirea a 129 de ani de la nasterea psihiatrului si psihanalistului elvetian, celebru pentru inventarea testului Rorschach.
Noul logo al Google este unul interactiv, utilizatorii fiind invitati sa spuna ce vad intr-un test Rorschach si sa posteze raspunsurile lor pe platformele de socializare Google Plus, Facebook si Twitter.
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
Logoul dedicat lui HERMANN RORSCHACH este realizat sub forma unui desen alb-negru, suprinzandu-l in partea din stanga a imaginii pe cunoscutul psihiatru si psihanalist, asezat pe un scaun si avand in fata sa un carnetel de notite si un creion.
In centrul noului logo se afla o coala simpla de hartie pe care se pot observa urmele lasate de cerneala, dupa ce respectiva foaie a fost indoita si readusa la forma initiala. In cazul logoului interactiv al Google, urmele lasate de cerneala si implicit formele rezultate pot fi schimbate la apasarea unor sageti postate in dreapta si in stanga imaginii.
Testul Rorschach, cunoscut si sub denumirea de "psihodiagnostic", reprezinta o interpretare libera a unei imagini asimetrice, fiind folosit pentru alcatuirea profilului personalitatii pacientului. Testul a fost descris de psihiatrul si psihanalistul Hermann Rorschach in 1921 si se afla la baza psihologiei proiective.
In mod concret, persoana supusa la acest test trebuie sa interpreteze ce vede in urmele lasate de o pata de cerneala pe o foaie de hartie, dupa ce respectiva foaie a fost indoita si readusa la forma initiala.
Potrivit independent.co.uk, HERMANN RORSCHACH s-a nascut pe 8 noiembrie 1884, la Zurich. Pe cand era copil i se spunea "Klecks" (pata de cerneala, n.r.), datorita pasiunii sale pentru arta de a transforma urmele lasate de petele de cerneala pe hartie in imagini recognoscibile. Pasiunea lui din copilarie a fost cea care l-a ajutat mai tarziu in dezvoltarea profesiei sale.
In timpul liceului, Rorschach i-a scris o scrisoare eminentului biolog german Ernst Haeckel cerandu-i sa il ajute sa decida ce cariera sa aleaga intre arta si stiinta. Haeckel i-a sugerat stiinta si Rorschach a inceput sa studieze stiintele medicale la Universitatea din Zurich.
Dupa absolvire, a studiat cu psihiatrul Eugen Bleuler, cunoscut mai ales pentru contributiile sale semnificative la intelegerea si explicarea bolilor mentale, respectiv la identificarea si denumirea schizofreniei. Cu Eugen Bleuler a studiat si colaborat si Carl Jung.
HERMANN RORSCHACH a fost interesat de interesul starnit in jurul miscarii psihanalitice - care era condusa de personalitati precum Sigmund Freud -, care ii amintea de incantarea pe care o resimteau colegii sai de clasa cand gaseau foile cu imagini rezultate din pete de cerneala.
Acest lucru l-a facut pe Rorschach sa se intrebe de ce unii oameni vad lucruri diferite in aceleasi "opere de arta" rezultate din pete de cerneala. Astfel, el a inceput sa arate aceste imagini copiilor si sa analizeze diferitele lor raspunsuri.
Dupa mai multi ani de aplicare a acestor teste, pe vremea in care lucra ca director adjunct la spitalul psihiatric din Herisau, Hermann Rorschach a scris "Psychodiagnostik", o carte in care a descris modul in care aceste teste pot fi folosite efectiv in psihanalizarea pacientilor.
HERMANN RORSCHACH a decedat pe 1 aprilie 1922, la varsta de 37 de ani - la mai putin un an dupa ce a scris aceasta lucrare inovatoare -, ca urmare a unei peritonite apendiculare.
Google isi schimba logoul ocazional, pentru a serba un anumit eveniment major sau o personalitate care a schimbat lumea.