Fenomene astronomice inedite în decembrie 2020. Când va avea loc o eclipsă totală de Soare

evenimente astronomice decembrie 2020
Getty

Calendarul astronomic pentru 2020 a fost plin de evenimente cerești, iar anul se va încheia cu noi „surprize”.

În luna decembrie a acestui an veți vedea ursidele, curentul de meteori Geminide, o conjuncție rară a lui Jupiter și Saturn, o Lună Plină și chiar o eclipsă totală de Soare, în funcție de locul în care vă aflați pe glob, transmite independent.co.uk.

Iată o listă a evenimentelor care vor avea loc în luna decembrie:

Curentul de meteori Geminide

Curentul de meteori Geminide va înregistra maximul în noaptea de 13 - 14 decembrie, moment care coincide cu o Lună Nouă, astfel că meteorii vor părea mai strălucitori. Pe cer vor putea fi văzute, în fiecare oră, până la 120 de stele căzătoare.

Eclipsa totală de soare de pe 14 decembrie

Venus
Savanții au descoperit posibile semne de viață pe cea mai apropiată planetă de Pământ
Cum a ajuns Petre Roman inculpat în Dosarul Mineriadei din 1990: „în subsolul Universității s-au găsit 22 de arme cu glonț; la sediul PNȚCD, substanțe halucinogene și materiale legionare”

Luna va trece în fața Soarelui, formând o eclipsă totală de Soare în 14 decembrie.

Din păcate, spectacolul va fi vizibil doar pentru oamenii din anumite regiuni din emisfera sudică.

O eclipsă parțială va fi vizibilă în Brazilia, Paraguay, Uruguay, Peru și Ecuador, precum și în părți din Antarctica și părțile sud-vestice ale Africii.

Ursidele de pe 21 decembrie

Ultima ploaie de meteori din an va coincide cu solstițiul de iarnă, atingând punctul culminant pe 21 decembrie.

Oricine se uită la cerul nopții în perioada 17-26 decembrie ar putea prinde și un meteor Ursid, denumit în mod obișnuit o „stea căzătoare”.

Solstițiul de iarnă de pe 21 decembrie

Solstițiul de iarnă va avea loc pe 21 decembrie, reprezentând începerea iernii astronomice.

În emisfera sudică va fi cea mai lungă zi și cea mai scurtă noapte.

Însă ziua deține o semnificație și pentru astronomii din emisfera nordică, care se vor putea bucura de cea mai lungă noapte a anului.

Conjuncţia rară a lui Jupiter şi Saturn de pe 21 decembrie

În decembrie 2020 va avea loc un fenomen astronomic inedit, o aliniere de planete, transmite Science Alert.

Jupiter și Saturn se vor afla foarte aproape una de alta.

Planetele se vor afla în aceeași constelație și se vor mișca printre stele, apropiindu-se una de cealaltă. Acestea se află în aceeași zonă încă din luna iulie.

Un astfel de eveniment a avut loc ultima dată în 1961, iar următoarele se vor întâmpla în 2080 și în 2400.

Potrivit astronomilor, datorită fenomenului, cele două planete vor părea un astru dublu, neputându-se distinge cu exactitate una de cealaltă, iar cel mai bun moment pentru a-l observa va fi în seara de 21 decembrie.

Acest fenomen se va putea observa cel mai bine în zona Ecuatorului, însă va fi vizibil pe tot globul, dacă condițiile meteorologice o vor permite.

Luna plină de pe 30 decembrie

Ultima lună plină a anului, cunoscută și sub numele de Luna Rece, va avea loc pe 30 decembrie.

Fiind atât de aproape de solstițiul de iarnă, Luna Plină din decembrie va fi înconjurată de cel mai întunecat cer al oricărei Luni Pline din acest an.

NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
Ce forme de viaţă ar putea exista pe Venus.
Ce forme de viaţă ar putea exista pe Venus. "Ceva foarte mic, care trăieşte în picături"

Viaţa pe alte planete este un subiect de film, care s-ar putea să devină realitate. O echipă de astronomi americani şi britanici au găsit posibile semne de viață în atmosfera celei mai apropiate planete vecine, Venus.

Astronomi din Europa şi SUA au detectat un gaz fetid pe care îl atribuie unor microbi aflaţi în suspensii în norii planetei Venus, informează El Pais.

Fenomen uluitor. Au fost descoperite 2 planete care „dansează”. Cum este posibil acest lucru

Două planete uriașe au fost observate de către astronomi executând un „dans gravitațional” departe de Pământ.

Astronomii au descoperit un obiect misterios în spațiu

O echipă internaţională de astronomi a descoperit un misterios obiect cosmic aflat în zona de masă intermediară dintre cea mai grea stea neutronică (cunoscută) şi gaura neagră cu cea mai mică masă (cunoscută), conform unui nou studiu publicat marţi.

Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1991

Petre Roman a ajuns joi la sediul Parchetului General, ca să ia la cunoştinţă că a fost pus din nou sub acuzare în dosarul Mineriadei din iunie 1990. Roman a fost premierul României între 1989-1991.

Pun capăt războiului și acceptă pacea, cu o condiție. Ce a cerut Hamas ca să oprească luptele cu Israelul

Un oficial de rang înalt din Hamas a declarat pentru AP că grupul islamist militant este dispus să accepte un armistițiu de cinci ani sau mai mult cu Israelul.

Peste 60% dintre români ar fi de acord cu votul obligatoriu, cu 20% mai mulți decât în 2014. Care este motivul. Sondaj INSCOP

Peste 60% dintre români sunt de acord cu votul obligatoriu, argumentând că o prezenţă mai mare la vot poate schimba lucrurile în bine, conform unui sondaj realizat de INSCOP la comanda News.ro.