Curse cu mașini autonome, pe pista din Las Vegas. Echipa care a câștigat 1 milion de dolari

×
Codul embed a fost copiat

Legenda spune așa: cursele de mașini au fost inventate atunci când a apărut a doua mașină din lume. Era inevitabil ca și mașinile autonome să se întreacă între ele.

Un experiment de genul acesta a avut loc și în 2023 la CES - nouă echipe formate din studenți de la 17 universități, din șase țări, s-au întrecut pe pista din Las Vegas. Imaginile vorbesc de la sine.

Mașini de curse autonome la CES 2023. Zeci de studenți din întreaga lume, specialiști în inginerie și mașini autonome, s-au întrecut anul acesta pe pista din Las Vegas. Am văzut mașini create în Germania, India sau China, care au mers la limită fără ca cineva să fie la volan. O competiție care s-ar putea să intre în istorie.

Așa a arătat competiția care s-a desfășurat anul acesta la CES. Cele mai puternice mașini de curse autonome s-au întrecut pe pista din Las Vegas, Nevada.

Publicul de la CES este perfect pentru această provocare. Au fost prezenți reprezentanți media din diferite colțuri ale lumii, sute de fani, și am avut un public foarte implicat și online” spune unul dintre cei implicați în eveniment.

Citește și
Masini autonome
iLikeIT. Cât de aproape suntem de a avea mașini complet autonome pe șosele

Spectator: „Am venit să vedem ce poate tehnologia să facă mașinilor de pe pistă.”

Aceste echipe își dedică viețile acestui proiect, iar ceea ce vedem este o parte din istoria realizărilor în dezvoltarea sistemelor autonome. Sunt oameni care vor avea un impact asupra lumii în care trăim.”

Aceste echipe sunt formate din studenți din primii ani și absolvenți, și îi reprezintă pe cei mai buni studenți din inginerie și știința computerelor din întreaga lume.”

Încercăm să dovedim care sunt limitele inteligenței artificiale, limitele unui sistem autonom. Aceasta este cea mai mare provocare și următoarea frontieră pentru mașinile autonome”, spun organizatorii.

Au existat, însă, și momente mai puțin plăcute, în care programatorilor le-au fost testate limitele.

-Wow! Nu! A fost un impact puternic în peretele interior.

-S-a izbit de perete?

-Da!

-Cum s-a întâmplat asta? Cum a fost posibil?

A fost un eșec, a fost un moment la care nu ne-am așteptat. (...)

O parte a ingineriei și a evoluției în domeniu este să realizăm că vor exista și greșeli pe parcurs”, explică membrii echipei.

Dar competiția nu s-a oprit. Mașinile autonome s-au întrecut până în ultima secundă, iar cea a echipei câștigătoare a atins o viteză de peste 180 de mile pe oră. Un nou record de viteză pentru o mașină autonomă pe pista din Las Vegas

Echipa s-a descurcat de minune. Totul s-a sincronizat perfect, și într-un final am câștigat. A fost incredibil, de nedescris în cuvinte.”

Din acest punct nu putem merge decât mai departe, mai repede. Ne vedem la următoarea cursă”.

Trebuie să ajungem la următorul nivel și apoi la următorul, și tot așa. Mult mai multe mașini pe pistă la viteze de genul acesta” explică un membru al echipei.

Iulia Ionescu, corespondent PROTV: „O mașină de curse autonomă gândește singură. Este practic un computer de mare performanță pe patru roți. Vede și simte tot ce se întâmplă în preajma ei, datorită camerelor video și a senzorilor aflați pe toată mașina. Distanța față de celelalte vehicule de pe pistă sau viteza acestora este măsurată prin milioane de impulsuri pe secundă emise de senzorii de mișcare. Are și patru antene GPS de precizie, care indică în permanență poziția mașinii, și numeroși alți senzori care măsoară viteza, temperatura anvelopelor și poziția suspensiilor.”

Dovedește că această tehnologie este pregătită pentru decizii care vor schimba lumea, decizii pe care și un șofer le-ar lua pe o autostradă”, crede un participant.

Una dintre echipele care au participat la competiția din Las Vegas a făcut în ultimii doi ani teste cu un pilot de curse. Lucas di Grassi este din Brazilia și nu a fost învins până acum de o mașină de curse autonomă.

Lucas di Grassi: „În fiecare an organizăm o provocare de genul acesta. Eu împotriva unui algoritm autonom. Ce este foarte interesant pentru mine este că putem să stabilim un standard pe care încercăm să-l repetăm în fiecare an, iar progresul a închis treptat acest gol dintre om și tehnologie.”

Are sens să comparăm acest sistem cu un șofer profesionist. Să vedem dacă acest sistem aduce vreun avantaj omului.”

(..)

Pierzi la ultima curbă. Pierdem și din viteză, dar cel mai mult pierdem în această curbă, este vorba de jumătate de secundă, și aici trebuie să lucrăm, să ne asigurăm că avem o strategie mai bună cu mașina.”

(...)

În câțiva ani lumea se va uita în urmă la ceea ce am făcut noi aici ca la ceva ce a împins această tehnologie care eventual va schimba puțin lumea. Vorbim de un loc mai bun și mai sigur în viitor.”

Fiecare competiție ne ajută să avansăm. Vedem tot ce este mai bun în tehnologia autonomă și aducem această tehnologie mai aproape de realitate pentru a salva vieți, pentru a îmbunătăți lumea în care trăim, prin mobilitate autonomă” spune reprezentantul echipei.

Recordul de viteză atins de o mașină de curse autonomă este deținut de o echipă din Germania. Studenții Universității Tehnice din Munchen au fost premiați cu 1 milion de euro pentru reușita lor de pe pista din Indianapolis.

Echipa din Germania se apropie cu peste 134 mile la oră. Este un nou record”

Am aici cec-ul vostru de 1 milion de dolari”.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Analiză iLikeIT. Ar putea fi înlocuit vreodată șoferul uman? De ce nu avem mașini autonome nici în 2023
Analiză iLikeIT. Ar putea fi înlocuit vreodată șoferul uman? De ce nu avem mașini autonome nici în 2023

Deși constructorii promit de ceva timp că vom avea mașini autonome, nici în 2023 nu le vom găsi pe piață.  

iLikeIT. Cât de aproape suntem de a avea mașini complet autonome pe șosele
iLikeIT. Cât de aproape suntem de a avea mașini complet autonome pe șosele

Poate cea mai mare revoluție din industria auto de la baterii încoace: tehnologia pentru conducere autonomă.

Şoferul unei Tesla a fost prins dormind la volan pe o autostradă din Wisconsin
Şoferul unei Tesla a fost prins dormind la volan pe o autostradă din Wisconsin

Şoferul unei mașini autonome a fost prins dormind la volan. Polițiştii au reușit să îl trezească după câțiva kilometri.

Bicicletele autonome ar putea apărea, în curând, pe șoselele din Germania
Bicicletele autonome ar putea apărea, în curând, pe șoselele din Germania

Pe lângă maşini autonome, am putea avea și biciclete care se deplasează singure până la destinaţia comandată.

Regele maşinilor în 2018. Rapide, în serie limitată și extrem de scumpe
Regele maşinilor în 2018. Rapide, în serie limitată și extrem de scumpe

Tot mai mulţi constructori auto s-au înscris, în 2018, în cursa spre crearea unei maşini autonome şi, dacă se poate, electrice.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.