”10 years challenge”. Ironia Ambasadei Suediei pentru Guvern și glume despre politicieni
Vedete, dar şi oameni de rând, ba chiar companii şi instituţii publice au intrat în ultimele zile în jocul "10 years challenge", mai pe româneşte - poza de acum 10 ani.
Utilizatorii sunt provocaţi să compare fotografiile de atunci cu cele de acum şi să le publice pe reţelele de socializare. La noi, mulţi au făcut glume pe seama problemelor economice, a infrastructurii sau a politicienilor.
Există însă voci care spun că Facebook a avut de câştigat de pe urma acestei mişcări, pentru a dezvolta programele de recunoaştere facială. Compania a negat însă orice implicare.
A devenit deja o obişnuinţă ca la începutul fiecărui an cei care folosesc Facebook sau Instagram să fie invitaţi să arunce o privire la ce au postat în anul trecut. Anul acesta, însă, provocarea s-a referit la schimbările din ultimii 10 ani şi nu a fost lansată, oficial, ci s-a răspândit de la om la om.
Matei Psatta, specialist în publicitate: ”Anul ăsta a avut o formă un pic mai coagulată şi mai coerentă. Cineva a avut această idee, s-a popularizat foarte mult, pentru că dintr-un motiv sau altul multe vedete au intrat în joc anul acesta şi nu a fost doar o chestie a publicului larg.”
Au profitat de amploare şi instituţii publice ca să arate evoluţia din ultimii 10 ani. Ministerul Muncii, de exemplu, a comparat salariile nete ale medicilor cu cele de acum.
Însă cei care administrează pagina de Facebook a Ambasadei Suediei la Bucureşti au postat, ironic, date despre autostrăzile din ţara lor, care au ajuns la 2145 de kilometri în total în 2017, în timp ce în România sunt doar 800.
Pagina WTA România a arătat evoluţia Simonei Halep din 2008, când a fost campioana Roland Garros la Juniori, până anul trecut, când a câştigat premiul şi a devenit numărul 1 mondial.
Activiştii au arătat efectele încălzirii globale din ultimii zece ani, comparând mărimea gheţarilor, în timp ce alţii au făcut glume amare despre proasta infrastructură a CFR, despre metroul din Drumul Taberei care tot nu este gata sau despre puterea de cumpărare de acum, în comparaţie cu cea din 2009.
S-au făcut poante şi pe seama telefoanelor vechi, a căror baterie ţinea mai mult, în comparaţie cu cele de acum, dar şi pe seama unor oameni politici, precum preşedintele Klaus Iohannis sau Ion Iliescu.
Trecând peste aceste glume, unii specialişti în social media cred că provocarea a devenit şi un bun instrument pentru Facebook ca să îşi dezvolte programele de recunoaştere facială.
Matei Psatta, specialist în publicitate: ”Ei au oricum pozele din trecut, dar nu ştiau dacă atunci a fost făcută poza respectivă sau doar atunci a fost postata pe Facebook. Deci e un mod foarte bun de a învăţa inteligența artificială, iată cum evoluează în medie un om în 10 ani. Şi asta înseamnă că în timp va fi mult mai priceput la a estima vârsta, sexul şi aşa mai departe. Nu aş spune că Facebook a fost promotorul acestei poveşti, însă sunt convins că a beneficiat de ea şi a folosit-o în avantajul lor.”
Facebook a răspuns însă că ”programele de recunoaştere facială nu urmăresc, nu studiază şi nici nu sunt înştiinţate de această provocare”.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!